نوشته شده توسط : Avash

قیمت نمای کرتین وال به عامل‌های مختلفی بستگی دارد که قیمت مواد اولیه مثل شیشه و پروفیل‌های آلومینیومی بیشترین تأثیر را در آن دارند.

موضوع مهم شرکت‌ها و پیمانکاران در انتخاب این نمای مدرن برای ساختمان، قیمت نمای کرتین وال است. فاکتورهای مختلفی بر قیمت این نمای زیبا تأثیر دارند. برای آشنایی با نحوه محاسبه قیمت طراحی و اجرای این دیوار پرده‌ای شیشه‌ای در ادامه با نما تجارت آوش همراه باشید.

جهت خرید و استعلام قیمت نمای کرتین وال می‌توانید با شماره‌های
09127957099 و 09125595841 تماس بگیرید.

 

لیست قیمت نمای کرتین وال

همان‌طور که در بخش قبلی توضیح دادیم، قیمت نمای کرتین وال به سلیقه و انتخاب‌ شما در زمان طراحی نما وابسته است. شما می‌توانید برای اطلاع از قیمت کرتن وال طرح دلخواه خود، با کارشناسان نما تجارت آوش در ارتباط باشید تا شما را راهنمایی کنند. آن‌ها همچنین نمای کرتین وال مناسب با نیازهای طرح بنای شما را برایتان ارسال می‌کنند.

برای خرید کرتین وال و مشاوره تخصصی بدون هزینه با کارشناسان ما اینجا کلیک کنید. پس از پرکردن فرم و یا تماس با ما، کارشناسان متخصص ما با شما تماس خواهند گرفت و به سوالات شما پاسخ خواهند داد.

لیست قیمت نمای کرتین وال

 

 
 

مرحله 1 از 3

0%

استعلام قیمت نمای کرتین وال

با تکمیل فرم زیر اطلاعات پروژه خود را ثبت کنید تا کارشناسان ما بعد از بررسی پروژه با شما تماس بگیرند و خدمات سریع‌تر و بهتری را ارائه کنند.
نام و نام خانوادگیضروری

استعلام قیمت نمای کرتین وال

قیمت نصب و اجرای نمای کرتین وال بسته به طرح نما، شیوه‌های نصب و شکل لامل‌ها، متریال کرتین وال و غیره تفاوت دارد. با این حال، در این بخش لیستی از قیمت نمای کرتین وال را به شما ارائه می‌دهیم تا از قیمت فروش کرتین وال مطلع شوید.

نوع متریالنحوه اجراقیمت
نمای کرتین وال تمامی هزینه‌های در ارتباط با باز طراحی طرح شما (درصورت نیاز) برداشت اولیه ترسیم نقشه، محاسبات مواد و متریال مصرفی، نقشه‌برداری تولید نقشه‌های شاپ و تهیه لامل و متریال مصرفی و هزینه اجرا و ... به روش فیس کپ – بدون شیشه تماس بگیرید
تمامی هزینه‌های در ارتباط با باز طراحی طرح شما (درصورت نیاز) برداشت اولیه ترسیم نقشه، محاسبات مواد و متریال مصرفی، نقشه‌برداری تولید نقشه‌های شاپ و تهیه لامل و متریال مصرفی و هزینه اجرا در تعیین قیمت نمای کرتین وال و ... به روش فریم لس (کاست سیستم یا یو چنل – بدون شیشه تماس بگیرید
تمامی هزینه‌های در ارتباط با باز طراحی طرح شما (درصورت نیاز) برداشت اولیه ترسیم نقشه، محاسبات مواد و متریال مصرفی، نقشه‌برداری تولید نقشه‌های شاپ و تهیه لامل و متریال مصرفی و هزینه اجرا ،... به روش یونیتایز – بدون شیشه تماس بگیرید
تمامی هزینه‌های در ارتباط با باز طراحی طرح شما (درصورت نیاز) برداشت اولیه ترسیم نقشه، محاسبات مواد و متریال مصرفی، نقشه‌برداری تولید نقشه‌های شاپ و تهیه لامل و متریال مصرفی و هزینه اجرا در تعیین قیمت نمای کرتین وال و ... به روش فیس کپ Add ON یا سازه فولادی – بدون شیشه تماس بگیرید
تامین مواد برای بازشوی استاندارد درکرتن وال شامل پروفیل های آلومینیومی و یراق آلات بازشو از برند های (GU-Roto-Stac)، هزینه شیشه شامل خرید شیشه تولید شده باروش استپ ونصب شیشه با چسب های مخصوص بر روی آلومینیوم ونصب بازشو تماس بگیرید

اجرای نمای بازشو کرتین وال

عوامل مؤثر در قیمت‌گذاری نمای شیشه‌ ای کرتین وال

برخی از این عامل‌های موثر در قیمت نمای کرتین وال عبارتند از:

  • روش اجرا (فیس کپ یا فریم لس و…)
  • سایز و ابعاد مدول‌ها و تعداد طبقات و کاربری بنا و… ( تعیین کننده میزان پروفیل مصرفی آلومینیوم و متعلقات لامل و وزن پروفیل فولادی زیرسازی)
  • صعوبت یا سهولت اجرا (تعداد طبقات و روش اجرا )
  • نوع شیشه مصرفی

روش اجراِی نمای کرتین وال فریم لس

تاثیر جزئیات و نوع لامل در قیمت نمای کرتین وال

همان‌گونه که قبلا گفتیم، عمده‌ترین عامل در تعیین قیمت اجرا و نصب کرتین وال با نوع پروفیل آلومینیومی ارتباط مستقیم دارد.

تولید پروفیل‌های آلومینیومی منوط به نوع سازه نگهدارنده نما و نحوه نصب کرتین وال تفاوت دارد. بنابراین قیمت کرتین وال نیز متناسب با طرح اجرا و جزئیات پروژه شما می‌باشد.

برای مثال؛ در صورتی‌که ساختمان شما مرتفع باشد، و ابعاد مدول‌بندی شیشه، بزرگ باشد، بر اساس داده‌های محاسبات استاتیکی مربوطه نیاز به لامل‌هایی با عمق زیاد خواهد بود. دراین صورت اگر به هر دلیلی نتوانیم از لامل‌های با سایز زیاد استفاده کنیم، می‌توان با شرایطی ویژه از روش رینفورس (reinforce) استفاده کرد. به این صورت که داخل پروفیل‌های آلومینومی از قوطی‌های آلومینیومی و یا در شرایطی خاص از قوطی‌های فولادی استفاده می‌شود، به این صورت قیمت نمای کرتین وال را نیز در اجرا می‌توان مدیریت کرد.

محاسبه قیمت نمای کرتین وال پروژه شما فارق از نوع اجرای کار و سیستم اجرایی بسیار به هوش و سواد مهندسی و تجربه عوامل مجری را دارد. مثلاً درصورت امکان، اضافه کردن فقط یک تکیه گاه بیشتر در محل پوتر سقف موجب کاهش دیاگرام خمش پروفیل و نتیجتاً کاهش مصرف وزن آلومینیوم مصرفی و کاهش قیمت تمام شده پروژه شما خواهد شد.

به همین دلیل مشاوره گرفتن از شرکت‌های دانش محوری مانند شرکت‌ نما تجارت آوش علاوه بر دریافت اطلاعاتی کامل‌تر از کارشناسان متخصص و تجربه اجرایی، پیشنهادی علمی در راستای بهینه‌تر شدن قیمت تمام شده کار را دریافت خواهید کرد.

تاثیر نوع لامل در قیمت نمای کرتین وال

مراحل محاسبه قیمت نمای کرتین وال

گام اول:

در شرکت نما تجارت آوش ترسیم نقشه کرتن وال با نرم افزار اتوکد می‌باشد.

گام دوم:

محاسبه استاتیکی سازه کرتن وال (جهت تعیین سایز و وزن لامل مصرفی، متعلقات آن و هزینه‌های زیرسازی) با نرم افزار ارگا دیتا بر اساس شاخصه‌های بنا نظیرکاربری ساختمان، محل قرارگیری ساختمان (تعیین سرعت باد درمنطقه بنا و تعیین میزان فشار بار باد)، ارتفاع بنا و ابعاد مدول های شیشه و … بارمرده (وزن لامل و شیشه ) انجام می‌شود.

(درصورتی‌که ابعاد مدول‌ها کوچک یا ساختمان مرتفع نباشد مراحل با استناد به داده‌های محاسبات قبلی در ساختمان‌های مشابه انجام می‌گردد)

درصورت نیاز داده های نرم افزار ارگا دیتا با محاسبات دستی و یا مدل کردن در نرم افزارهای سازه‌ای نظیر ETAPS و SAP (براساس مبحث 6 مقررات ملی ساختمان و نشریه‌های تکمیلی مربوطه به آیین نامه‌های بارگزاری نما) مطابقت داده شده و بازبینی می‌شوند.
قابل توجه

گام سوم :
محاسب قیمت تمام شده متریال مورد نظیر آلومینیوم مصرفی و فولاد جهت زیرسازی و لاستیک‌های آب‌بندی و… نیاز جهت انجام کار.
گام چهارم:
پیش بینی و تعیین هزینه‌های سربار انجام کار جهت تعیین قیمت نمای کرتین وال شامل:
1. محاسبه هزینه‌های مستقیم پرداختی مثل هزینه نقشه‌برداری و ترسیم نقشه‌های Shop و پیاده‌سازی نقشه‌های برداشت شده و هزینه تجهیز کارگاه و برچیدن آن(در پروژه‌های بزرگ) و تعیین میزان ریالی هزینه‌های مربوط به نظارت کارگاهی، دستمزد نصاب پروژه(هزینه‌های مستقیم ذکر شده توسط تیم فنی در هر پروژه جداگانه بر اساس شاخصه‌های ذکرشده محاسبه و به واحد فروش اعلام می‌گردد).
نمونه‌ای از نقشه‌های Shop

دانلود فایل PDF

2. محاسبه هزینه‌های غیرمستقیم در تعیین قیمت نمای کرتین وال شامل تمام هزینه‌های مربوط به دفتر فنی شرکت و تمامی عواملی که به صورت غیرمستقیم در انجام هر پروژه دخیل هستند که در تمامی پروژه‌ها این عدد به صورت درصدی ثابت از قیمت تمام شده مواد و متریال مصرفی هر پروژه می‌باشد که در شرکت نما تجارت این عدد تا 20 درصد قیمت متریال مصرفی محاسبه و به آن اضافه می‌گردد.

گام پنجم : صدور استعلام قیمت نمای کرتین وال و اعلام هزینه‌های اجرای کار به کارفرمایان محترم.

نکات مهم در انتخاب و خرید نمای کرتین وال

در انتخاب و خرید بهترین قیمت نمای کرتین وال به نکات زیر دقت کنید:

  • اطمینان از سایز لامل‌های پیشنهادی به لحاظ مقاوت در تحمل بارهای مربوطه و روش صحیح الحاق کرتن وال به سازه اصلی ساختمان.
  • بررسی کیفیت آلومینیوم مصرفی در لامل‌ها (بیلت آلومینیوم مصرفی میبایست از گرید 6063 مخصوص مصارف ساختمانی باشد).
  • کیفیت پوشش رنگ آلومینیوم
  • اطمینان از عملکرد عایق‌بندی
  • اطمینان از ساختار و کیقیت شیشه پیشنهادی

نکاتی برای صرفه‌جویی در قیمت نمای کرتین وال نهایی

کرتن وال در گروه نماهای خشک و الحاقی در ساختمان قرار می‌گیرد که در ایران قدمت زیادی ندارد. در این نوع نماها دانش و هوش وتجربه مهندسی بسیار در کیفیت و قیمت نمای کرتین وال تمام شده موثر خواهد بود.

اجرای صحیح نمای کرتن وال در پرداخت هزینه مصرف انرژی بهره‌برداری بسیار موثر است، پس جهت صرفه‌جویی پیشنهاد می‌گردد از صلاحیت علمی شرکتی که جهت خرید انتخاب می‌کنید، اطمینان حاصل کنید.

روش اجراِی نمای کرتین وال فیس کپ

ارزان بودن نمای کرتین وال

بدلیل اینکه رقابت در زمینه اجرای نمای کرتین وال بالاست، برخی از شرکت‌ها با چشم بستن بر روی برخی از موارد مهم، قیمت نمای کرتین وال را در اجرا کاهش می‌دهند.

  • استفاده از لامل‌هایی بدون در نظر گرفتن تاب آوری در زمان زلزله و تحمل بار باد ووزن شیشه.
  • استفاده از لامل‌ها با آلومینیوم غیر ازبیلت 6063 (استفاده از لامل‌های تبدیلی).
  • استفاده از شیشه با ساختار نامناسب جهت نما.
  • استفاده از شیشه با فن‌آوری غیر کارخانه‌ای و در کارگاه‌های غیراستاندارد.
  • عدم ارائه خدمات مهندسی در نصب.

این موارد فقط بعضی از راه‌هایی هستند که این شرکت‌ها برای کاهش قیمت نمای کرتین وال استفاده می‌کنند که چه هنگام اجرا، چه پس آن مشکلات زیادی را ایجاد خواهد کرد.

ما در شرکت نما تجارت آوش پیش از عقد قرارداد نتیجه بررسی تمامی موارد ذکر شده را طی یک استعلام فنی و ریالی قیمت نمای کرتین وال به شما ارایه خواهیم کرد.
مهم

ترسیم نقشه

مدیریت قیمت نمای کرتین وال

به صورت کلی مواردی که در خدمات مهندسی مورد بررسی می‌گیرند و باعث مدیریت هزینه‌ها در تعیین قیمت نمای کرتین وال می‌شوند؛ عبارتند از:

  • بازدید از پروژه و برگزاری جلسه با تیم معماری پروژه.
  • اعزام نقشه‌بردار و برداشت سازه فعلی تیر و ستون‌ها.
  • ترسیم سه بعدی ازبیلت سازه.
  • مدول‌بندی نما بر اساس رندر.
  • ترسیم نقشه‌های کانسپت بر اساس طرح اصلی پروژه.
  • محاسبات و طراحی سازه نما.
  • تهیه نقشه‌های (شاپ درایینگ).
  • تهیه نقشه‌ها و لیستوفر جهت سفارش‌گذاری و خرید متریال در تعیین قیمت نمای کرتین وال
  • بررسی کارهای اجرا شده توسط پیمانکار و نظارت عالیه نما.
  • مدیریت پروژه.

سخن پایانی

از اینکه تا پایان این مقاله با ما همراه بودید بسیار سپاسگزاریم. در این مقاله قیمت نمای کرتین وال را تحلیل کردیم و نحوه انجام آن را در شرکت نشان دادیم. شرکت ما به عنوان شرکتی با دانش مربوطه در این زمینه، همواره تلاش کرده است قیمت نمای کرتین وال عادلانه مبتنی بر دانش فنی و بر اساس علم روز این صنعت را به کارفرمایان عزیز ارایه نماید.

در صورتی‌که پس از مطالعه مقاله سوالی داشتید که پاسخ آن را دریافت نکرده‌اید، می‌توانید آن را از طریق دیدگاه‌های همین مقاله با ما به اشتراک بگذارید. دقت داشته باشید که تعداد متخصصان طراحی و اجرای نمای کرتین وال در ایران محدود هستند و در صورت همکاری با پیمانکار نمای کرتین وال بی‌تجربه ممکن است قیمت نمای کرتین وال شما نسبت به بودجه تعیین شده بیشتر شود. از این رو بهتر است برای تهیه متریال و اجرای کرتین وال خود از شرکت‌های واجد صلاحیت بهره ببرید.

جهت مشاوره و خرید تماس بگیرید
09127957099 09125595841

سوالات متداول درباره قیمت نمای کرتین وال

ارزیابی دقیق قیمت کرتین وال به موردهایی مثل اندازه پروژه، بعدهای لامل‌ها، ساختار شیشه و ارتفاع ساختمان وابسته است. برای استعلام مناسب پروژه، باید این اطلاعات را از مشاور، طراح پروژه یا نما از طریق قرارداد با خدمات مهندسی نما دریافت کنید. برای دریافت برآورد قیمت، حتما فرم مشخص شده در ابتدای صفحه را پر کنید و یا پس از تماس با شرکت نقشه اتوکد را ارسال کنید تا بتوانید قیمت دقیق‌تری را محاسبه کنید.
 
برای اطلاع از قیمت دقیق و بروز همین حالا با کارشناسان مجموعه ما تماس بگیرید تا پس از بررسی پروژه هزینه را به شما اعلام کنند. برای دریافت پیش‌فاکتور آنلاین در کوتاه‌ترین زمان اینجا کلیک کنید.
کلیه خدمات ارائه شده توسط نما تجارت آوش در خدمات مهندسی و مشاوره نما (قبل شروع به کار) با هدف کاهش هزینه نهایی اجرای نما می‌باشد. از کاهش پرتی مواد تا انتخاب بهترین ساختار شیشه ای و جذب یک تامین کننده قابل اعتماد.


:: برچسب‌ها: لیست قیمت نمای کرتین وال, استعلام قیمت نمای کرتین وال, محاسبه قیمت نمای کرتین وال, نکات مهم خرید نمای کرتین وال, ارزان بودن قیمت نمای کرتین وال, مدیریت قیمت نمای کرتین وال ,
:: بازدید از این مطلب : 16
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 2 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Avash

نمای شیشه ای که یکی از نماهای مدرن در صنعت معماری می‌باشد، بدون شک بهترین راه حل برای ورود حداکثر  نور به تمامی اجزای داخلی ساختمان‌ است. در این گونه نما، طراحی و اجرا شامل مجموعه‌ای از شیشه، پروفیل و تاسیسات می‌باشد.

طراحی نمای شیشه‌ای ساختمان بایستی طوری باشد که از نفوذ آب و هوا و انتقال انرژی به داخل پیشگیری کند و همچنین بارهای اضافی مانند برف و طوفان را به ساختمان اصلی منتقل نکند. این نوع نما باید خود را پشتیبانی یا Self-support کند.
نمای شیشه ای قادر است عایق خوبی در مقابل آلودگی صوتی باشد، البته نوع شیشه و نحوه اجرا خیلی مهم است، اما در کل شیشه عایق در برابر صداهای خارجی است.

نمای شیشه‌ای در ساختمان در حقیقت یک دیوار شیشه‌ای است که فضای داخلی را از فضای بیرون جدا کرده و به دلیل شفاف بودن می‌تواند نور را به خوبی منعکس نموده و باعث مضاعف زیبایی نما گردد. این نما جز پرطرفدارترین نماهای دنیا بوده و اغلب در پروژه‌های بزرگ و لوکس از این گونه نماها استفاده می‌شود. در ادامه مقاله برای آگاهی بیشتر در مورد نمای شیشه ای با ما باشید.

جهت خرید و استعلام قیمت نمای شیشه ای می‌توانید با شماره‌های
09127957099 و 09125595841 تماس بگیرید.

 

نمای شیشه ای چیست؟

نمای شیشه ‌ای حداکثر پوشش شیشه‌ای را دارد. بطور کلی اگر حداقل 60 درصد یا قسمت قابل توجهی از نمای ساختمان از شیشه ایجاد شده باشد، به آن نمای شیشه‌ای می‌گویند. به  دلیل پیوسته و یکپارچه بودن نمای شیشه ‌ای ساختمان این نوع نما بسیار جذاب است. استفاده از این نوع نما این امکان را نیز به افراد می‌دهد که در طول روز از نور طبیعی حداکثر استفاده را ببرند.

شیشه‌های به کار رفته در نمای شیشه‌ ای در اندازه‌ها و رنگ‌های مختلف موجود می‌باشد. نماهای شیشه‌ای مدرن به علت مزایایی که دارند قیمت بالاتری نسبت به سایر نماهای طراحی شده با دیگر مصالح ساختمانی دارند. یکی از مزیت‌های نمای شیشه‌ ای، اضافات کمتر است.

نمای شیشه ‌ای اغلب در ساختمان‌های تجاری و اداری کاربرد دارد. در صورت به کارگیری در ساختمان‌های مسکونی با سنگ یا مصالح ساختمانی ترکیب می‌شود، بنابراین محیط ساختمان پوشش بیشتری دارد. نماهای شیشه‌ای مدرن علاوه بر جلوه بصری، عایق صوتی خوبی را ایجاد کرده و از نفوذ اشعه‌های درخشان و فرابنفش در طول روز به فضای داخلی ساختمان نیز جلوگیری می‌کند.

نمای شیشه ای چیست؟

اجزای نمای شیشه ای

نمای شیشه‌ ای در کل از سه جزء درست شده است: فریم یا قاب فولادی یا آلومینیومی، عناصر پوشش شیشه‌ای و اتصالات

  1. فریم نمای شیشه ای

    فریم‌های به کار رفته در نمای شیشه ای از جنس فولاد یا آلومینیوم هستند. فریم‌ها در کرتین وال از جنس پروفیل‌ آلومینیومی هستند که متعاقباٌ ارائه خواهد شد. فولاد و شیشه مواد مصنوعی هستند و اغلب در نماهای ساختمان‌ چند طبقه استفاده می‌شوند. فولادی که همراه با شیشه در نمای شیشه ای مورد استفاده می گردد، معمولاً ضدزنگ و توخالی است.

  2. شیشه

    شیشه نقش مهمی در نمای شیشه ای دارد که با توجه به ساختار مواد اولیه و بافت آن‌ها به انواع مختلفی مانند موارد زیر تقسیم‌بندی می‌شوند:شیشه فلوت (تخت)، شیشه رفلکس (آینه‌ای) ، شیشه لمینیت (ضدگلوله)،  شیشه دو جداره یا چند جداره، شیشه سکوریت (نشکن)، شیشه پیرکس (ضد آتش)، شیشه سندبلاست (مات)، شیشه هوشمند، شیشه بلوکی، شیشه رنگی و شیشه مشجر (طرح دار) و شیشه سان انرژی (کم گسیل) و ….در زیر به بررسی برخی از انواع شیشه‌های مذکور اشاره خواهد شد:

    • شیشه‌های دو یا سه جداره با ایجاد هوای خنثی یا خلا بین جداره ساخته می‌شوند و عنوان یک عایق مناسب حرارتی و صوتی هستند. این نوع شیشه‌ها معمولاً در همه پروفیل‌های آلومینیومی و نمای شیشه ای کرتین وال به کار می‌رود.
    • شیشه های سان انرژی (کم گسیل )، نمای شیشه‌ای می‌باشد که به دلیل وجود پوشش‌های میکروسکوپی نقره اشعه‌های ماورای بنفش و مادون قرمز را از پس از برخورد به خارج از ساختمان منعکس کرده و صرفاٌ با عبور امواج مرئی نور مناسب در فضای ساختمان می‌شوند. این شیشه‌های همچنین از اتلاف انرژی در زمستان و تابستان می‌گردند.
    • شیشه‌های معمولی را می‌توان با استفاده از روش‌های مختلف تولید به شیشه‌های سکوریت تبدیل کرد که در برابر ضربه و شوک حرارتی بسیار مقاوم هستند. در صورت شکست به قطعات کوچکتر با لبه‌های مربعی تبدیل می‌شوند که نسبت به شیشه ای معمولی ضررکمتری دارند.
    • شیشه‌های هوشمند علاوه بر دارا بودن تمام خصوصیات شیشه‌های لمینت با وجود طلق PDLC بین دو شیشه امکان مات یا شفاف شدن با استفاده از جریان الکتریسته در چند ثانیه را دارند. با فناوری مورد استفاده در این شیشه‌ها از ورود نور خورشید به داخل ساختمان جلوگیری شده تا 98 درصد اشعه UV و مادون قرمز از بین رود. به این ترتیب از اجسامی که در نزدیکی نمای شیشه ای قرار دارند، محافظت می‌شود.

    در ساختمان‌ها همچنین قادر هستیم با استفاده از برچسب‌های مختلف شیشه، عملکردهای متنوعی را در نمای شیشه ای ایجاد کنیم. مانند انواع برچسب امنیتی شیشه که مانع خورد و آسیب شیشه می‌شود. برچسب عایق حرارتی نیز جهت تبدیل شیشه معمولی به شیشه کم گسیل به کار می‌رود.
    بیشتر بدانید

  3. اتصالات

    پنل شیشه‌ای همچون عنصر پوشاننده به وسیله اتصالات گوناگونی به فریم متشکل از نمای شیشه ای، متصل می‌شود. نمونه‌هایی از اجزای گوناگون شیشه‌های متصل با فریم در زیر آمده است:

    • شیشه های تک جداره بتونه
    • نگهدارنده شیشه
    • چفت و بست متصل به شیشه‌ها
    • نوار سیلیکونی
    • پنل شیشه‌ای همراه اتصالات نقطه‌ای، اسپایدراجزای نمای شیشه ای

مزایای نمای شیشه ای

  • ورود نور بیشتر به ساختمان باعث صرفه‌جویی در مصرف انرژی (مصرف برق) می‌شود.
  • ورود گرمای خورشید در فصل سرد و با گرم شدن طبیعی فضا، مصرف گاز و برق کاهش می‌یابد.
  • نمای شیشه ای چند جداره کاربرد عایق بندی در برابر حرارت و صدا دارد.
  • شفاف بودن شیشه و زیبایی فریم آلومینیوم باعث افزایش زیبایی ظاهر ساختمان‌ها در مناظر شهری می‌شود.
  • گوناگونی در فرآیند شیشه‌سازی تاثیر مستقیم در رنگ را به لحاض بصری درساختمان ایجاد می‌کند.
  • نمای شیشه ای مقاومت خوبی در مقابل آتش دارد.
  • استفاده از نماهای شیشه ای باعث صرفه جویی در هزینه‌های ساخت و زمان اجرای نما می‌شود.مزایای نمای شیشه ای

معایب نمای شیشه ای

در طراحی اتصال شیشه، فولاد و به کارگیری شیشه در نمای ساختمانی، دقت به خصوصیات اجزای شیشه و عملکرد آن‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد. هنگامی که از شیشه به عنوان مصالح ساختمانی استفاده می‌کنند، محدودیت‌هایی دارد.

اول، دوام آن به مدت اجرای بار و شرایط محیطی مانند آب و هوای خشک یا مرطوب و بارانی وابسته است. دوم، با افزایش سطح تحت کشش یا اعمال تنش بیشتر به سطح، احتمال شکستگی و ترک افزایش می‌یابد. شیشه یکی از شکننده‌ترین مصالح ساختمانی است و در طراحی فضاهای نمای شیشه ‌ای بزرگ باید به این خاصیت شکنندگی توجه کرد.

بنابراین برای اتصال ایمن شیشه و فولاد آنچه در سیستم طراحی باید مورد توجه قرار گیرد، شیشه و عملکرد آن است. از آن‌جایی که شیشه مقاومت کمی در برابر تنش بار دارد، قاب‌های آلومینیومی به عنوان یک اجزای سازه طراحی و اجرا می‌شوند.

معایب نمای شیشه ای

قیمت اجرای نمای شیشه ای

بخشی از ساختمان که دقت زیادی را به خود جلب می‌کند، نمای ساختمان می‌نامند، بنابراین اجرای نمای شلوغ در عین زیبایی که دارد می‌تواند بار زیادی به سازه اصلی ساختمان وارد کند، از این رو از نماهای خشک برای کنترل این بار استفاده می‌کنند.

به جای استفاده از ملات در نمای خشک، از اتصالات با یراق استفاده می‌کنند، این روش سریع و دارای محافظت عالی است. نمای شیشه ای از نماهای خشک، بسیار زیبا و مدرن است. قیمت اجرای نمای شیشه ای نسبت به سایر نماها بیشتر است. اما ارزشی که این نما به ساختمان می‌دهد، آن را جبران می‌کند.

نحوه اجرای نمای شیشه، قطر و رنگ و نوع شیشه و انواع پروفیل به کار رفته اثر مستقیمی در اجرای نما دارد. ارتفاع ساختمان و اندازه کار در قیمت نهایی موثر است.

قیمت اجرای نمای شیشه ای

انواع نمای شیشه ای ساختمان

الف – نمای کرتین وال

نمای کرتین وال، انواعی از نمای شیشه ای می‌باشد که از پوشش شیشه ای یا در برخی موارد همراه با ورق کامپوزیت تشکیل یافته است. در گذشته فریم‌های فولادی را در نمای کرتین وال استفاده می‌کردند. اما امروزه پروفیل‌های آلومینیومی به خاطر وزن سبکی که دارند، کمابیش در تمام دیوارهای پرده‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرند.

نمای کرتین وال را سرتاسری در فاصله کمی اما چسبیده به سازه اصلی می‌سازند. فریم‌های نما هیچ بار ساختاری ساختمان ندارد و فقط برای توان وزن شیشه و چیدن شیشه‌ها کنار هم به کار می‌روند.

الف-1 : انواع نمای کرتین وال بر اساس روش‌های ساخت و نصب
  1. نمای کرتین وال یونیتایز

یک نمای شیشه ای کرتین وال یونیتایز متشکل از قاب‌ها و شیشه‌هایی است که در کارخانه سوار و در محل پروژه نصب می‌شوند. این نما از مزایای تولید کارخانه و کنترل کیفیت بهره می‌برند و در ساختمان‌های بلند کاربرد بیشتری دارند، زیرا زمان کمتری برای نصب در محل نیاز دارند.نمای کرتین وال یونیتایز

  1. نمای کرتین وال استیک

در نمای شیشه ای کرتین وال استیک، لامل‌ها و یراق آلات آلومینیومی را به صورت انشعاب یا به شکل کمترین پیش ساختگی به محل پروژه حمل می کنند و به شکل دانه دانه نصب می‌کنند.

الف-2 : انواع نمای کرتین وال بر اساس اجرای نمای کرتین وال
  1. نمای کرتین وال فریم لس

در این نما، شیشه‌ها روی فریم‌های آلومینیومی در کارخانه قرار گرفته و با آن‌ها پوشانده می‌شوند. تنها درز بین شیشه‌ها از بیرون ساختمان نمایان خواهد شد. در حقیقت نمای فریم لس خطوط فریم روی نما را حذف می‌کند و پوششی کاملا یکپارچه از نمای ساختمان را ایجاد می‌کند.

  1. نمای کرتین وال فیس کپ درپوش دار

در این نما خطوط طراحی به وضوح نمایان است و فریم‌های آلومینیومی بین پانل‌های شیشه‌ای مشخص است. شیشه مستقیماً روی فریم یا قاب آلومینیومی قرار می‌گیرد و پوشش شیشه، شیشه را از بیرون محکم روی قاب نگه می‌دارد. علاوه بر این، نوار لاستیکی شیشه را در محل اتصال کاملاً هوابندی و آب بندی می‌کند.

نمای شیشه ای فیس کپ

ب- نمای شیشه ای اسپایدر

نمای شیشه ای اسپایدر گونه‌ای خاصی از نمای کرتین وال ساخته شده از شیشه می‌باشد. به این ترتیب که از طریق اتصالات نقطه‌ای و قطعه‌های چنگک به ساختمان اتصال دارد. چنگک‌ها به ستون‌ها، سقف‌ها، دیوارها یا سازه‌های فولادی خاص با طراحی اتصال نقطه‌ای مونتاژ می‌شوند. بست‌های بین شیشه‌ها با مواد مخصوص پر می‌شوند. شیشه در این نما همواره تک جداره یا دو جداره لمینت است.

از مزایای کاربرد نمای شیشه ای اسپایدر کاهش صدای خارجی، توسعه به کارگیری جاهای کوچک ساختمان، تشکیل عایق حرارتی در فصل‌های سرد، تشکیل تهویه زیادتر در فصول گرم و در نهایت زیبایی به علت نداشتن قاب آن می‌باشد. این نما به علت توانایی استفاده از شیشه برای پنجره‌های بزرگ و ایجاد حداکثر شفافیت و حداکثر نور برای فضای داخلی در طول مدت روز اغلب در مغازه‌های بزرگ و ساختمان‌های تجاری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نمای شیشه ای اسپایدر

ج – نمای دو پوسته

ایجاد فاصله بین دیوار اصلی ساختمان و پوسته دوم به عنوان نما، جریان هوا و تهویه اصلی را میسر می‌کند. نمای شیشه ای با دو پوسته عمدتاً برای کاهش مصرف انرژی ساختمان استفاده می‌شود.

دو پوسته نما عایق حرارتی ایجاد می‌کنند. به گونه‌ای که هوای گرم در اثر تابش خورشید در تابستان از طریق پوسته بیرونی به فضای بین دو پوسته وارد می‌شود. تهویه و مکش طبیعی موجب خارج شدن هوای گرم می‌شود و ورود گرما به فضای داخلی ساختمان را کاهش چشمگیر می‌دهد.

پوسته شیشه قادر است تک جداره، دو جداره یا سه جداره باشد. اما جنس پوسته اول و دوم به دلیل عملکرد یکسان و برای ایجاد یکنواختی بیشتر ترجیحاً بایستی به یکدیگر شباهت داشته باشد تا نماهای یکپارچه داشته باشیم.

نمای نمای شیشه ای دو پوسته

سخن پایانی

زمانی که قسمت اعظم نمای ساختمان از شیشه باشد، آن را نمای شیشه ای می‌نامند که اغلب در ساختمان‌های تجاری و اداری به کار می‌رود. این نمای از دسته نمای خشک است و از راه اتصالات و یراق تعبیه شده اما دارای قیمت بالایی می‌باشد.

از مزایای این نما عایق بودن بالا، حداکثر نفوذ نور به داخل، سرعت مونتاژ بالا، دوام و امنیت بالا می‌باشد.

در نمای شیشه ای، قادر هستید از انواع شیشه مات، رنگی، لمینت، سکوریت و شیشه طرحی استفاده کنید، شیشه مورد استفاده باید مقاومت بالایی داشته باشد. به طور معمول، این شیشه بین 18 تا 40 میلی متر ضخامت دارد.

جهت مشاوره و خرید تماس بگیرید
09127957099 09125595841

سوالات متداول درباره نمای شیشه ای

از این نوع نما بیشتر برای ساختمان‌های اداری و تجاری به کار می‌رود. البته نماهای شیشه ای را می‌توان در ساختمان‌های مسکونی در کنار چوب و سنگ نیز استفاده کرد. اخیرا در طراحی نمای ویلا نیز از شیشه به کار می‌رود.
درکل قیمت این نما بالا است و معین کردن قیمت آن به عناصر متعددی از جمله ارتفاع ساختمان، نوع نما، نوع شیشه و پروفیل‌های به کار رفته بستگی دارد.
 
در این گونه نماها، شیشه‌های مقاومی مانند لمینت با ضخامت بالا به کار می‌رود. بنابراین در برابر زلزله و طوفان مقاومت بالایی دارند.
نمای شیشه ای اغلب در ساختمان‌های تجاری و اداری و در ساختمان‌های مسکونی با ترکیب با چوب و سنگ به کار می‌رود.


:: برچسب‌ها: Curtain Wall , پروفیل های آلومینیومی , قیمت اجرای نمای شیشه ای , کرتین وال , نمای شیشه ای , نمای کرتین وال , نمای کرتین وال فیس کپ , کرتین وال یونیتایز ,
:: بازدید از این مطلب : 2
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 17 خرداد 1456 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Avash

علل شکست خود به خود شیشه دوجداره موضوع مهمی است. ما در این مقاله به بررسی نحوه شکستن شیشه دوجداره و علل آن می‌پردازیم تا با مطالعه مطالب این مقاله به علل شکست شیشه و اینکه چه اقداماتی می‌تواند باعث کاهش یا افزایش ضریب شکست شیشه شود، آشنا گردید. لطفا این مقاله را تا انتها بخوانید.

جهت خرید و استعلام قیمت در و پنجره دو جداره می‌توانید با شماره‌های
09127957099 و 09125595841 تماس بگیرید.

 

دلایل شکست خود به خود شیشه دوجداره

دلایل شکست خود به خود شیشه دوجداره چیست؟

الف. دلایل شکست خود به خود شیشه دوجداره در اثر عیوب مربوط به تولید

در تولید شیشه دو جداره، امکان دارد عیوبی در ساختار آن به وجود آید که باعث شکستن خود به خود شیشه دو جداره شود. برخی از خطاهای تولید عبارتند از:

  • ترک‌های ریز یا دِرِز ناشی از نقص در برشکاری شیشه
  • عدم رعایت استانداردهای ساخت و تولید
  • ناصافی و موج در سطح شیشه
  • وجود جوش در سطح شیشه، زوائد بوجود آمده در سطح شیشه طی فرآیند تولید باعث تولید شیشه با درجه کیفی B می‌شود.

دلایل شکست خود به خود شیشه دوجداره در اثر عیوب مربوط به تولید

ب. دلایل شکست خود به خود شیشه دوجداره در اثر نصب

اشتباهات نصب علاوه بر ایرادات تولیدی می‌تواند باعث شکستن خود به خود شیشه دوجداره بشود. سایر خطاهای نصب عبارتند از:

  • نصب نامناسب: برای نصب شیشه دو جداره، باید تجهیزات و ابزارهای مناسب به کار رود و رعایت دستورالعمل‌‌های لازم انجام گیرد. اگر شیشه در فریم اشتباه نصب شده، به این معنی می‌باشد که ضریب حرارتی آن بسیار متفاوت از شیشه است. بنابراین از دلایل شکست خود به خود شیشه دوجداره این است که شیشه در اثر حرارت و یا در برخی موارد در اثر فشار هوا که ضریب حرارتی شیشه و فریم یکسان نیست، می‌شکند.
  • عدم رعایت استانداردهای نصب: نصب استاندارد به غیر از ابزار نصب کامل و استاندارد و نیروی با تجربه و متخصص نیاز به ظرافت‌های خاص خود را دارد. عدم رعایت همین نکات ریز و در عین حال جدی از دلایل شکست خود به خود شیشه دوجداره در آینده است. از مرسوم‌ترین خطاهای این سیستم تنظیم نادرست تاکوز، زیر شیشه ای نسبت به ضخامت شیشه می‌باشد.
  • استفاده از قطعات نامناسب

دلایل شکست خود به خود شیشه دوجداره در اثر نصب

ج. دلایل شکست خود به خود شیشه دوجداره در اثر عوامل فیزیکی

  1. دلایل شکست خود به خود شیشه دوجداره ناشی از اختلاف فشار هوا

 در صورت وجود اختلاف فشار میان مکان تولید شیشه دوجداره و مکان نصب، چنانچه عملیات بالانس یا تعادل هوا انجام نشود، شیشه ترک می‌خورد و می‌شکند.

مثلاً، چنان‌چه شیشه دوجداره را در تهران بسازند و گاز به شکل استاندارد بین دو جدار قرار گیرد. در صورت ارسال شیشه به سواحل مازندران، فشار زیاد هوا در ارتفاع پائین، موجب فشار شیشه‌های دوجداره می‌گردد. از آن‌جایی که فشار بین شیشه‌ها نسبت به فشار هوا منطقه مازندران کمتر است و این امر از دلایل شکست خود به خود شیشه دوجداره است، خرابی و شکست رخ می‌دهد.

در این وضعیت برای جلوگیری از دلایل شکست خود به خود شیشه دوجداره زمان ارسال شیشه‌های دو جداره به منطقه پرفشار، بایستی عملیات ایربالانس انجام شود تا فشار میان شیشه دو جداره با فشار هوا در آن محل یکسان شود. راه حل دیگر این است که درصد تزریق گاز را بسته به اینکه شیشه به منطقه پرفشار (نزدیک دریا) یا کم فشار (کوه و بلند) فرستاده شود، تغییر دهید.

  1. دلایل شکست خود به خود شیشه دوجداره در اثر ایجاد دِرِز یا ترک‌های ریز

چنان‌چه شیشه‌های دو جداره زمان نصب کاملا سالم هستند، ولی چند روز بعد ناگاه خط شکستگی از پایین به بالا به شکل مورب ظاهر می‌شود. دلایل شکست خود به خود شیشه دوجداره این است که هنگام حمل و تخلیه شیشه یا در حین جابجایی، درز کوچکی در ته شیشه ایجاد شده که پس از نصب این درز یا ترک‌های ریز به تدریج زیاد شده و به سمت بالا حرکت کرده و به شکل خط شکست دیده می‌شود.

جهت جلوگیری از دلایل شکست خود به خود شیشه دوجداره در هنگام برش شیشه میلیون‌ها میکرو ترک در شیشه ایجاد می‌گردد که همگی مستعد عامل شکست شیشه می‌شود به همین دلیل می‌بایست تمامی ترک‌ها با یک قطعه سنگ الماس از بین برود و محیط پیرامون کِرِو(دیاموند) شود.

  1. دلایل شکست خود به خود شیشه دوجداره بر اثر فشار بر زهوار و فریم پنجره

چنان‌چه شیشه دوجداره شما ضخیم‌تر از اندازه استاندارد مورد احتیاج برای پنجره شما است، ممکن است در هنگام نصب با سختی و با فشار شیشه را جا دهید و بعد مدتی شکست شیشه اتفاق افتد.

  1. دلایل شکست خود به خود شیشه دوجداره در اثر تماس با فلز

از دیگر دلایل شکست خود به خود شیشه دوجداره نصب نادرست آن است. چنان‌چه مکان نصب شیشه دوجداره غیراستاندارد باشد و شیشه یا گوشه شیشه به خصوص شیشه سکوریت با قسمت فلزی مانند کانکتور یا پیچ پنجره دو جداره در تماس باشد، شیشه دوجداره در فصل گرم و زمستان به طور ناگهانی می‌شکند.

دلایل شکست خود به خود شیشه دوجداره بر اثر فشار بر زهوار و فریم پنجره

دلایل شکست خود به خود شیشه دوجداره سکوریت

زمانی که هر دوجدار شیشه، سکوریت یا ایمن باشد، از مقاومت بالاتری در مقابل ضربه و شکست مقاومت برخوردار است و در هنگام شکست با تبدیل به ذرات ریز کریستال و غیربرنده فرو می‌ریزد. حال اگر این نوع شیشه به خودی خود ناگهان پودر شود و بشکند از دلایل شکست خود به خود شیشه دوجداره سکوریت و یکی از تنش‌های موجود در شیشه سکوریت می‌باشد که به خودکشی شیشه نیز معروف است. از دلایل دیگر وجود ناخالصی‌هایی در شیشه خام می‌باشد که پس از عملیات سکوریت این ناخالصی‌ها در بین مولکول‌های شیشه میل به انبساط دارند.

دلایل شکست خود به خود شیشه دوجداره سکوریت

از همان ابتدا باید این سوءتفاهم برطرف شود که:
خودشکنی یا خودکشی شیشه فقط در شیشه‌های سکوریت تمپر اتفاق می‌افتد و در شیشه خام چنین مسئله‌ای وجود ندارد و دلایل شکست خود به خود شیشه دوجداره غیرسکوریت اغلب فیزیکی است.
بیشتر بدانید

از چه زمان دلایل خودکشی شیشه دوجداره مهم شد؟

قدیمی‌ترین تحقیق در این مورد در شهر ملبورن و حدود 60 سال پیش انجام گرفت. پس از اینکه یک جام شیشه نصبی در ساختمانی بدون دلایل شکست خود به خود شیشه دوجداره مشهود شد.

شیشه سکوریت در یک فرآیند ویژه تولید می‌گردد. این نوع از شیشه در زمان و دمای مشخصی حرارت دیده و سپس به سرعت گرمازدایی گردیده و به دمای محیط می‌رسد. طی این فرآیند شکست مولکولی اتفاق می‌افتد که مقاومت شیشه را تا ده برابر نسبت به شیشه خام بیشتر می‌کند. همچنین در هنگام شکست، شیشه به جای چند تکه و خطر آفرین شدن برای افراد حاضر در پیرامون آن، با تبدیل به ذره‌های کوچک، آسیب بسیار کمی به افراد وارد می‌کند.

کیفیت محصول این پروسه خاص حرارتی، در طول زمان استفاده مشخص می‌شود. چنان‌چه عملیات شوک حرارتی یا کیفیت مطلوبی انجام نگرفته باشد. در نتیجه مقاومت حرارتی شیشه نیز کاهش پیدا می‌کند که یکی از دلایل شکست خود به خود شیشه دوجداره رایج در خوشکنی شیشه است. از نشانه‌های این نقص را می‌توان به دانه‌بندی درشت‌تر از حد معمول در قطعات شیشه پس از شکست آن اشاره کرد.

از دیگر دلایل شکست خود به خود شیشه دوجداره سکوریت یا خودشکنی شیشه، ارتباط مستقیم با کیفیت اولیه شیشه است. شیشه‌هایی با کیفیت درجه یک مناسب سکوریت شدن هستند. در غیر اینصورت و استفاده از شیشه بی‌کیفیت باعث می‌شود ناخالصی‌های موجود در شیشه پس از شکست ملکولی در فرآیند سکوریت حین انبساط باعث شکست شیشه شود.

دلایل خودکشی شیشه

سخن پایانی

با دقت به موارد فوق توصیه می‌گردد جهت جلوگیری از دلایل شکست خود به خود شیشه دوجداره، جدیدترین پنجره دوجداره خود را از نمایندگی‌ها و تولیدکنندگان معتمد مهیا نمائید. تا علاوه بر تولید توسط ماشین آلات استاندارد و استفاده از شیشه‌های فلوت درجه A که در آن‌ها شکست‌های ناشی از دلایل شکست خود به خود شیشه دوجداره یا خودکشی را به ندرت می‌بینید، از تولید و برش و حمل و نصب استاندارد شیشه مطمئن شوید.

شرکت نما تجارت آوش با علم به تمام دلایل شکست خود به خود شیشه دوجداره فوق، تمامی مراحل را بصورت کاملا تخصصی و تحت کنترل و نظارت تیم فنی مجموعه به شرح ذیل انجام می‌دهد.

  1. استفاده از شیشه‌های با کیفیت (درجه A)
  2. تولید شیشه‌های سکوریت با کوره‌های پیشرفته آریزنتال (HORIZONTAL) بر پایه پیشرفته‌ترین فناوری روز اروپا
  3. تولید شیشه‌های دوجداره با روش صنعتی با خط تولید فول رباتیک
  4. استفاده از اکیپ‌های زبده و با تجربه جهت نصب صحیح و استاندارد شیشه و پنجره
  5. نظارت مستقیم تیم کنترل کیفی پروژه بر روند نصب از ابتدا تا انتها به جهت رفع کلیه خطاهای احتمالی و نصب قطعات به شیوه استاندارد و قابل اطمینان

جهت مشاوره و خرید تماس بگیرید
09127957099 09125595841

سوالات متداول درباره دلایل شکست خود به خود شیشه دوجداره

در ساخت دیواره‌های حمام مستر شیشه‌ای غالبا شیشه سکوریت به کار می‌رود. دلایل شکست خود به خود شیشه دوجداره حمام مستر نیز عواملی مانند عدم استفاده از متریال مرغوب، عدم رعایت استاندارد لازم در ضخامت و نصب شیشه‌ها، اعمال فشار یا ضربه شدید قبلی یا در مواردی خودکشی شیشه است که در مقاله فوق به علل آن پرداخته شده است.
 
برای جلوگیری از شکستن ناگهانی شیشه دوجداره می‌توان از روش‌هایی مانند استفاده از شیشه‌های مرغوب، نصب صحیح و حرفه‌ای شیشه دوجداره، استفاده از شیشه‌های مقاوم در مقابل ضربه و تغییرات دما، استفاده از ایمنی سازه، تعمیر و نگهداری شیشه دوجداره، تعویض دوره‌ای به طور منظم و بازرسی دوره‌ای شیشه دوجداره استفاده کرد.
در بیمه‌نامه‌های خانه و ساختمان، برخی از شرکت‌های بیمه برای خسارت‌های ناشی از بلایای طبیعی مانند زلزله و آتش سوزی پوشش می‌دهند. بنابراین در صورت بروز حادثه باید با شرکت بیمه خود تماس گرفته و از شرایط بیمه خود مطلع شوید.
 
1. در فرآیند تولید شیشه دوجداره به روش صنعتی جهت جلوگیری از دلایل شکست خود به خود شیشه دوجداره از اسپیسرهای خاص بندایبل یا یکپارچه استفاده می‌شود که دستگاه مخصوصی پس از وارد کردن ابعاد ظلع‌ها به اسپیسر فرم داد و اسپیسر بصورت یک قاب یک پارچه تمام اضلاع شیشه را محاط می‌کند. در صورتی که در روش دستی به دلیل عدم وجود ماشین آلات، برای هر ظلع از شیشه جداگانه اسپیسر برش خورده و به وسیله قطعات گونیا شکل از جنس پلاستیک به هم وصل می‌شود. تفاوت این دو مدل پنجره دوجداره به راحتی با دقت کردن در گوشه‌های شیشه دوجداره قابل تشخیص است که در مدل صنعتی اسپیسر پیرامونی یک تکه ولی در مدل دستی در محل گوشه‌ها به وسیله گوشه پلاستیکی متصل شده است. شرکت نما تجارت آوش به هیچ وجه حتی به خواست خود مشتریان محترم با توجه به عوامل ذکرشده فوق از شیشه‌های غیرصنعتی جهت جلوگیری از دلایل شکست خود به خود شیشه دوجداره در پروژه‌ها استفاده نمی‌کند. 2. یکی دیگر از تفاوت‌هایی که تقریبا مشهود است، می‌توان به چسب اطراف شیشه اشاره کرد. در مدل صنعتی چسب استفاده شده از نوع پلی سولفاید و یا مشابه آن مانند سیلیکون دوجزیی جهت جلوگیری از دلایل شکست خود به خود شیشه دوجداره می‌باشد، در صورتی که در روش دستی از چسب‌های سیلیکون معمولی و اعمال آن به وسیله دست و کاردک انجام می‌شود که تفاوت کیفیت نهایی در دو مورد ناگفته پیداست. از نظر ظاهری مدل چسب زدن توسط دستگاه بسیار یکنواخت می‌باشد، در صورتی که در مدل دستی رد کاردک و تمیز کاری دستی مشخص است. 3. در روش صنعتی جهت جلوگیری از دلایل شکست خود به خود شیشه دوجداره به دلیل اینکه کلیه مراحل توسط ماشین انجام می‌شود، قبل از اعمال چسب پلی سولفاید ابتدا برای تثبیت جداره‌ها بر روی اسپیسر از چسب اولیه‌(بوتیل) استفاده می‌شود که در روش دستی کاربردی ندارد. در حاشیه شیشه‌های دوجداره شده به شیوه صنعتی یک لاین مشکی به عرض 5 میلیمتر مشاهده می‌شود که همان چسب تثبیت کننده یا همان بوتیل است که در شیشه‌های تولید شده به روش دستی دیده نمی‌شود.


:: برچسب‌ها: خودکشی شیشه دوجداره , شکست شیشه , شیشه دوجداره , علل شکست خود به خود شیشه دوجداره , علل شکستن خود به خود شیشه دوجداره , دلایل خودکشی شیشه دوجداره ,
:: بازدید از این مطلب : 25
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 ارديبهشت 1456 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Avash

امروزه به دليل نحوه عايق بندي پنجره هاي دوجداره و چند جداره در مقابل صدا و رطوبت، گرد و غبار و انتقال برودت يا حرارت، اين مدل پنجره‌ها عموماً مورد استفاده قرار مي‌گيرند. پيشرفت در طراحي، ساخت و توليد يراق آلات مدرن و متعلقات آن مانند لاستيک علاوه بر اصلاح عيوب نسل قبل که باعث افزايش عايق بندي پنجره هاي دوجداره شده است. توليد کنندگان صنعت در و پنجره نيز را به استفاده از اين تکنولوژي براي حداکثر هوابندي و آب بندي و جلب رضايت مشتريان تشويق مي‌نمايد.

جهت خريد و استعلام قيمت در و پنجره دو جداره نما تجارت آوش مي‌توانيد با شماره‌هاي
09127957099 و 09125595841 تماس بگيريد.

نحوه عايق بندي پنجره هاي دوجداره

اولين قدم در عايق بندي پنجره‌هاي دوجداره، انتخاب پروفيل مساعد است. در پروژه‌هاي تعويض پنجره بايد از پروفيل ويژه براي پروژه هاي بازسازي استفاده کنيم. اين نوع پروفيل با لبه بازسازي به شما اين امکان را مي‌دهد که قاب موجود پروفيل را کاملاً بپوشانيد و امکان جابجايي انرژي از فريم موجود را به صفر برسانيد. براي پروژه‌هاي بازسازي، اگر پنجره در لبه داخل قاب پنجره نصب شده باشد، پروفيل بازسازي بهترين انتخاب است. روش‌هاي استاندارد نصب در عايق بندي پنجره هاي دوجداره براي هر پروژه حياتي است. در روش نصب استاندارد ابتدا فضاي خالي پنجره با فوم پلي يورتان پر مي‌شود و سپس با چسب سيليکوني هم رنگ پنجره آب بندي و هوابندي مي‌شود.

نحوه عايق بندي پنجره هاي دوجداره

بازديد و رگلاژ در نحوه عايق بندي پنجره هاي دوجداره چه اهميتي دارد؟

رگلاژ ادواري پنجره دوجداره يکي از مهم‌ترين فعاليت‌هايي است که بايد توسط تيم مجرب و حرفه‌اي مانند تيم نما تجارت آوش انجام شود. جهت انتخاب زمان مناسب براي رگلاژ و تعمير در عايق بندي پنجره هاي دوجداره به موارد زير توجه کنيد:

  1. اتلاف انرژي با ورود و خروج گرما و سرما در فصل‌هاي تابستان و زمستان
  2. عدم رعايت قوانين نصب اصولي
  3. نفوذ آب از درز‌ها و کناره‌هاي پنجره دوجداره
  4. گير کردن دستگيره ها در هنگام باز و بسته نمودن پنجره ها
  5. شکستگي يا خم در ناحيه نوع بازوي فريم لس
  6. خرابي يراق آلات
  7. خرابي و يا سست شدن لاستيک‌هاي به کار رفته در اطراف پنجره

بازديد و رگلاژ در نحوه عايق بندي پنجره هاي دوجداره

کاربرد چسب هاي آب بندي در عايق بندي پنجره هاي دوجداره

همان‌طور که گفتيم يکي از دلايل استفاده از نحوه عايق بندي پنجره هاي دوجداره، پيشگيري از بين رفتن انرژي مصرفي مثل گرما و سرما از درز‌هاي پنجره و شيشه ها مي‌باشد. معمولاً براي آب بندي پنجره‌ها از دو نوع چسب سيليکون و ماستيک استفاده مي‌گردد، که براي اطلاع بيشتر از کاربرد هر يک از آن‌ها توضيحات زير ضروري مي‌باشد:

آب بندي پنجره هاي دوجداره

الف: کاربرد چسب سيليکون در عايق بندي پنجره هاي دوجداره

چسب سيليکون از مواد پليمري ساخته شده که با دقت به مکان و دماي مورد استفاده تفاوت دارد. مثلا” در محل و مکان‌هايي که در مجاورت حرارت بالا هستند چسب سيليکوني حرارتي به کار مي‌رود. در مکان‌هايي که تراکنش شيميايي نبايد شکل بگيرد مي‌توان چسب سيليکوني خنثي به کار برد. اين نوع چسب از مقاومت بيشتري برخوردار است و در رنگ‌هاي متفاوت سفيد، بي رنگ، مشکي، قهوه‌اي با قيمتي گرانتر در بازار عرضه مي‌شوند. ويژگي‌هاي چسب سيليکون در عايق بندي پنجره هاي دوجداره عبارتند از:

  1. قابليت چسبندگي و درزگيري بالا
  2. ضد آب بودن آن پس از خشک شدن در برابر باران، برف يا نور مستقيم خورشيد
  3. نگه داشتن قابليت ارتجاعي
  4. استفاده آسان
  5. ضد زردي و باکتري
  6. قابليت جذب سريعکاربرد چسب سيليکون در عايق بندي پنجره هاي دوجداره

ب: کاربرد چسب ماستيک يا درزگير در عايق بندي پنجره هاي دوجداره

چسب ماستيک يا درزگير از ترکيب چسب‌ سيليکون و مواد بتون مانند توليد شده که برحسب به نوع مصرف و قابليت درزگيري آن براي مکان‌هاي مختلف جهت عايق بندي پنجره هاي دوجداره به کار مي‌رود. از ويژگي‌هاي اين چسب مي‌توان به موارد زير اشاره کرد:

  1. مقاومت بالا در برابر اشعه آفتاب
  2. خشک شدن سريع
  3. چسبندگي بسيار بالا به بتن، شيشه، سراميک و سطوح رنگ آميزي شده
  4. مقاومت بالا در برابر تنش‌هاي برشي
  5. قابليت استفاده به شکل فوم اسپري

کاربرد چسب ماستيک يا درزگير در عايق بندي پنجره هاي دوجداره

اين محصول علاوه بر يک عايق حرارتي و صوتي مناسب براي ساختمان‌ها قابل برش، سمباده زني و قابل اندود مي‌باشد .

در مواردي که نمي‌توان براي آب بندي شکاف کنار پنجره و چهارچوب‌ها که ضخيم است از چسب جهت نحوه عايق بندي پنجره هاي دوجداره استفاده کرد، فوم اسپري به کار مي‌رود. فوم اسپري پس از قرار گيري در شکاف، حجيم شده و با توجه به ساختار فشرده‌اي که دارد مانع از رشد قارچ‌ها و باکتري‌ها مي‌شود.
بيشتر بدانيد

فوم پلي يورتان چيست و تاثير آن بر نحوه عايق بندي پنجره هاي دوجداره چگونه است؟

فوم پلي يورتان مشتق از نفت است و اين ماده شيميايي وظيفه مهمي در ساخت بسياري از دستگاه‌هاي اطراف ما دارد. از پلي يورتان مي‌توان به صورت تزئيني و استراتژيک براي عايق بندي پنجره هاي دوجداره استفاده کرد که در ادامه در نما تجارت آوش به آن مي‌پردازيم.

  • شيوه‌هاي اجراي مواد پلي يورتان در صنعت:
  1. پاشش يا اسپري
  2. تزريق
  3. ريختنفوم پلي يورتان چيست و تاثير آن بر نحوه عايق بندي پنجره هاي دوجداره چگونه است؟

انواع فوم پلي يورتان و کاربرد آن در صنعت و عايق بندي پنجره هاي دوجداره

پلي يورتان ماده بي‌همتايي است که خواص الاستيکي لاستيک با سختي و مقاومت فلز را امروزه فراهم مي‌کند از اين رو اين ماده به عنوان عايق حرارتي و الاستومري مورد استفاده قرار مي‌گيرند. اما چون هر کدام از اين عايق‌ها مزيت هاي متفاوتي دارند پس به طور کلي فوم هاي پلي يورتان به 3 گروه اصلي فوم نرم ، فوم نيمه سخت، فوم سخت دسته‌بندي مي‌شوند.

فوم‌هاي پلي يورتان نرم از پرکاربردترين عايق‌هاي پلي يورتان هستند که در مبلمان و فوم مبل به کار مي‌روند.

فوم‌هاي پلي يورتان نيمه سخت مانند فوم‌هاي نرم انعطاف پذير و فوم هاي سفت و سخت نيستند. اما آن‌ها نيمه سخت هستند. به دليل اينکه بخشي از ساختار اين مدل فوم سلول باز و قسمت ديگر سلول بسته است، به اين ترتيب آب را داخل سلول‌هاي خود جذب مي‌کند، اما کارايي ندارند رطوبت هوا را جذب مي‌کند. به همين دليل از عايق هاي پلي يورتان نيمه سخت براي ساخت سپر اتومبيل، داشبورد، اسباب بازي‌هاي کودکان و وسايل تزئيني استفاده مي‌شود. از همه مهم‌تر در آسانسورها، صنايع دريايي، ريلي و جاده‌اي قابل استفاده هستند.

فوم سخت نيز در عايق کاري ديوارها و سقف ساختمان‌ها به کار مي‌رود. از پلي يورتان مي‌توان در ترموپلاستيک‌هاي مورد استفاده در تجهيزات و دستگاه‌هاي پزشکي و همچنين الاستومرهاي مورد استفاده در کفپوش‌ها و قطعات خودرو و حتي در عايق بندي پنجره هاي دوجداره استفاده کرد.

انواع فوم پلي يورتان و کاربرد آن

ويژگي هاي فوم هاي پلي يورتان در صنعت و نحوه عايق بندي پنجره هاي دوجداره

  • راحت و به صرفه از نظر زمان يا هزينه کاربردي
  • وزن پايين
  • روش هاي متنوع در اجرا
  • عايق بندي پنجره هاي دوجداره در برابر آب و رطوبت
  • مقاوم در برابر نفت و روغن
  • نصب و اجراي سازه‌هاي ايزوله
  • داراي ضريب هدايت حرارتي پايين
  • عدم رشد باکتري‌ها در عايق پلي يورتان
  • دوام و مقاومت بالا در برابر شرايط محيطي (حرارت، رطوبت و …)
  • چسبندگي بسيار بالا به بسياري از انواع مواد مانند سطوح فلزي، چوب و …
  • دانسيته فوم مورد استفاده در بخش عايق‌ها بين 30 تا 60 است. فوم‌هاي با چگالي 40 داراي بالاترين حد عايق حرارتي هستند.

ويژگي هاي فوم هاي پلي يورتان در نحوه عايق بندي پنجره هاي دوجداره

نکات مهم براي نگهداري، آب بندي و عايق بندي پنجره هاي دوجداره

  1. از باز کردن بيش از حد پنجره هاي بازشو فريم لس جلوگيري کنيد.
  2. در هنگام رخداد وقوع بادهاي شديد براي جلوگيري از صدمه به لولاها پنجره‌ها را به طور کامل ببنديد.
  3. با شستشوي منظم پنجره‌ها، بخصوص قسمت‌هاي لاستيکي آن با پارچه مخصوص عمر و دوام آن را افزايش دهيد.
  4. در صورت انجام تعميرات ساختماني با پوشاندن سطح روي پنجره خود از ورود صدمه به آن جلوگيري کنيد.
  5. روغن کاري قطعات مکانيکي را فراموش نکنيد.
  6. در صورت شل شدن دستگيره‌هاي پنجره ها؛ به آرامي و با دقت بالا آن را در جاي خود سفت نماييد.
  7. در هنگام نظافت در صورت خارج نشدن آب به بيرون و يا در هنگام بارش‌هاي باران در صورت نفوذ آب به داخل ساختمان جهت عايق بندي پنجره هاي دوجداره و چند جداره حتماً بايد با متخصصين در اين حوزه تماس بگيريد تا شيارهاي تخليه را در پروفيل ايجاد کنند. البته اين کار فقط توسط متخصصين حرفه‌اي در اين زمينه انجام مي‌شود.
  8. به هيچ عنوان خودتان اقدام به ايجاد شيار يا عايق بندي پنجره هاي دوجداره و تنظيم شيشه نکنيد، زيرا ممکن است منجر به صدماتي مانند شکست شيشه دوجداره و پروفيل‌ها، افتادن لنگ‌ها و يا باز کردن بيش از حد منافذ عبور آب به وجود آيد که مشکلات شما را دو چندان خواهد کرد.

نکات مهم براي نگهداري، آب بندي و عايق بندي پنجره هاي دوجداره

جهت مشاوره و خريد تماس بگيريد
09127957099 09125595841



:: برچسب‌ها: نحوه عایق بندی پنجره های دوجداره , عایق بندی پنجره های دوجداره , در و پنجره دوجداره , جدیدترین مدل پنجره های دوجداره , دلایل شکست پنجره های دو جداره , رگلاژ پنجره های دوجداره , آب بندی پنجره های دوجداره , فوم پلی یورتان چیست , انواع فوم پلی یورتان و کاربرد آن ,
:: بازدید از این مطلب : 29
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 فروردين 1456 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Avash

وقتی کودکان تازه طراحی خانه را یاد می‌گیرند، چهار مولفۀ اولیه در تصاویرشان وجود دارد: در و یک یا چند مدل پنجره دوجداره، دیوار، بام شیبدار. در کنار عناصر ساختاری متداول. جدیدترین مدل پنجره دوجداره همواره به‌‌دلیل کارکردهای چندگانه‌ای که دارند جزو ویژگی‌های لاینفک معماری به شمار می‌آیند. پنجره‌ها علاوه بر اینکه ویوو، روشنایی روز و تهویۀ طبیعی فراهم می‌آورند، عایق سرما و گرما هستند، از تهدیدات بیرونی محافظت می‌کنند و به نمای ساختمان زیبایی می‌بخشند. پنجره‌ها همچنین دارای ارزش شاعرانه و نمادین نیرومندی هستند؛ از طریق پنجره‌ها می‌توانیم با محیط پیرامون خود، اعم از منظر طبیعی زیبا یا محیط شهری پرتراکم، ارتباط برقرار کنیم و از آن لذت ببریم. جدیدترین مدل پنجره دوجداره یکی از بخش‌های بیانگر هر ساختمان به شمار می‌آیند، به‌ عنوان نوعی پل بصری میان درون و بیرون ساختمان عمل می‌کنند و گریزگاهی برای فرار از امور روزمره و تجدید انرژی محسوب می‌شوند.

جهت خرید و استعلام قیمت در و پنجره دو جداره نما تجارت آوش می‌توانید با شماره‌های
09127957099 و 09125595841 تماس بگیرید.

 


جدیدترین مدل پنجره دوجداره

بهترین مدل پنجره دوجداره

با توجه به کارکردهای عملی و تزئینی بیشماری که پنجره‌ها دارند، انتخاب جدیدترین مدل پنجره دوجداره مناسب اهمیت اساسی دارد و نمی‌توان به‌طور سرسری از کنار آن گذشت. پنجره باید با الزامات فضایی معین سازگاری داشته باشد، جوابگوی نیازهای مشخص کاربران باشد و به شرایط پیش‌موجود نظیر جهت‌گیری، آب‌وهوا و موقعیت پاسخ دهد. با این حال، وجود گزینه‌های نامحدود در بازار باعث می‌شود که تصمیم‌گیری در این مورد بسیار پیچیده شود. اندازه، ضخامت، نوع شیشه، جنس فریم، حرکت، روش آب‌بندی و درجۀ شفافیت پنجره‌ها ممکن است متفاوت باشد؛ و با آمدن فناوری‌های مدرن و ویژگی‌های نوآورانۀ شیشه از قبیل پنل‌های ضد حریق، امنیت و خواص عایق صدا، تصمیم‌گیری درمورد نوع پنجره‌ها بیش‌ازپیش پیچیده شده است. همۀ این عوامل در کنار هم و در ترکیبات گوناگون می‌تواند تاثیر بسیاری بر تهویه، روشنایی، بهره‌وری انرژی و ایمنی بگذارند و هویت و زبان زیبایی‌شناختی پروژه‌ها را نیز تعریف کند.

بهترین مدل پنجره دوجداره

در زیر، 20 نوع جدیدترین مدل پنجره دوجداره متفاوت برای الهام بخشیدن به معماران، طراحان و صاحبخانه‌ها در طول فرایند انتخاب ارائه شده است.

این پنجره‌های دو جداره طبق حرکت بازشو، جنس فریم، فرمت و کیفیت عملکرد شیشه دسته‌بندی شده‌اند، که البته می‌توان این خصوصیات را به‌صورت پیکربندی‌های نامحدود با یکدیگر ترکیب کرد.

انواع جدیدترین مدل پنجره دوجداره برای طراحی معماری

  1. انواع جدیدترین مدل پنجره دوجداره از نوع حرکت بازشو

    • مدل پنجره دوجداره پیوت (محوری)

    این پنجره‌های چرخشی که بر روی محور عمودی واقع در مرکز یا خارج از فریم می‌گردند، و از ویژگی‌های آن می‌توان به حرکت روان و مداوم و زیبایی آن‌ها اشاره کرد.

    مدل پنجره دوجداره پیوت (محوری)

    • مدل پنجره دوجداره تاشو

    همان طور که از نام این نوع پنجره‌ها بر می‌آید، پنجره‌های تاشو دارای صفحاتی هستند که در هنگام باز شدن خم می‌شوند و باهم چفت می‌شوند. این پنجره‌ها می‌توانند به‌سرعت و به‌آسانی فضا باز کنند، با محیط بیرون یکپارچه شوند، ویووهای غیرمنقطع فراهم آورند و به کاربران اجازه دهند که از میان آن‌ها بگذرند.

    مدل پنجره دوجداره تاشو

    • مدل پنجره دوجداره لولایی

    پنجره‌های لولایی شبیه درهای متداول هستند و با یک یا چند لولا در یک طرف در جای خود محکم می‌شوند. این جدیدترین مدل پنجره دوجداره که معمولاً بر روی‌های پانل منفرد یا دوبل نصب می‌شوند، در هنگام باز شدن امکان تهویۀ کامل را فراهم می‌آورند.

    مدل پنجره دوجداره لولایی

    • مدل پنجره دوجداره سایبانی

    پنجره‌های سایبانی اساساً پنجره‌های لولایی هستند که به‌جای حرکت افقی دارای چرخش عمودی هستند. این پنجره‌ها معمولاً در مکان‌ها مرتفع یا باریک نصب می‌شوند (مثلاً در بالای درها یا پنجره‌های دیگر) و معمولاً آب‌بندی خوبی دارند.

    مدل پنجره دوجداره سایبانی

    • مدل پنجره دوجداره مورب بازشو

    پنجره‌های مورب‌ بازشو به‌سمت اتاق متمایل می‌شوند و از پایه ثابت باقی می‌مانند. در هنگام نیاز به تهویه می‌توان این پنجره‌ها را باز کرد و امنیت و حفاظت از باران را نیز تامین کرد.

    مدل پنجره دوجداره مورب بازشو

    • مدل پنجره دوجداره دوحالته

    این نوع پنجره‌ها که بیشتر در آشپزخانه و حمام‌ استفاده می‌شوند، دارای سازوکار لولایی هستند که به آن امکان می‌دهد در دو حالت باز شوند: این پنجره‌ها می‌توانند همانند پنجرۀ لولایی کاملاً باز شوند، یا به مقدار جزئی به‌طور مورب به داخل متمایل می‌شوند تا مقداری گشودگی در بالا به وجود آید.

    مدل پنجره دوجداره دوحالته

    • مدل پنجره دوجداره کشویی افقی

    پنجره‌های کشویی با حرکت بر روی یک شیار افقی باز می‌شوند و در طرفین حرکت می‌کنند. کنترل آسان و اشغال نکردن فضا در حین عملیات باعث می‌شود که از این پنجره‌ها معمولاً برای ایوان، پاسیو و اتاق‌های کوچکتر استفاده شود.

    مدل پنجره دوجداره کشویی افقی

    • مدل پنجره دوجداره کشویی بازشونده به بالا

    پنجره‌های کشویی بازشونده به بالا یکی دیگر از روش‌های بسیار خوب برای صرفه‌جویی در فضا هستند که برای فضاهای تنگ یا هر جایی که نخواهیم پنجرۀ چرخشی بازشونده به بیرون نصب کنیم، انتخاب بسیار خوبی به شمار می‌آیند.

    مدل پنجره دوجداره از نوع جعبه‌ای

    • مدل پنجره دوجداره کشویی پایین بازشو

    پنجره‌های کشویی پایین‌ بازشو نیز به‌طور عمودی حرکت می‌کنند، اما جهت این نوع پنجره‌ها رو به پایین است تا بتوانند به نیازمندهای فضایی مختلف پاسخ دهند. به‌مدد فناوری‌های جدید، این پنجره‌ها حتی می‌توانند با فشار یا دکمه پایین بیایند.

    مدل پنجره دوجداره کشویی پایین بازشو

  2. انواع مدل پنجره دوجداره از نوع جنس فریم

    • مدل پنجره دوجداره از نوع چوب

    از آنجایی که فریم‌های چوبی ممکن است در معرض آسیب رطوبت و حشرات باشند، لذا نیازمند نگهداری منظم هستند. با این حال، این نوع پنجره‌ها از منابع تجدیدپذیر ساخته می‌شوند، چندکاره‌اند و به‌دلیل دارا بودن ظاهری گرم و الهام‌گرفته از طبیعت، بی‌همتا هستند.

    مدل پنجره دوجداره از نوع چوب

    • مدل پنجره دوجداره از نوع استیل

    پنجره‌های فولادی با آنکه ممکن است بسیار سنگین باشند اما محکم و ایمن هستند و برای طراحی‌های مدرن و صیقلی به‌طور خاص مناسب هستند. این پنجره‌ها همچنین سطح نگهداری پایینی دارند، چندکاره و قابل‌بازیافت هستند. در برخی مواقع، فریم این پنجره‌ها دارای هستۀ چوبی است که روی آن لایه‌ای از استیل کشیده شده است.

    مدل پنجره دوجداره از نوع استیل

    • مدل پنجره دوجداره از نوع پلاستیک

    پنجره‌های وینیل از پلی‌وینیل کلراید (پی‌‌وی‌سی) ساخته می‌شوند که از جنس پلاستیک است. این پنجره‌ها با فرمت‌های گوناگون استفاده می‌شود و به‌خاطر دوام، خواص عایق‌بندی، به‌صرفه‌ بودن و نگهداری راحت متمایز هستند.

    مدل پنجره دوجداره از نوع پلاستیک

    فریم‌های آلومینیومی که به‌طور خاص به‌خاطر استحکام معروف هستند، می‌توانند تا 30 سال دوام داشته باشند. این فریم‌ها همچنین 100% قابل‌بازیافت هستند، به‌لحاظ حرارتی کارآمد و عملاً هیچ نیازی به نگهداری ندارند و همین امر علت محبوبیت این نوع پنجره‌ها را در بسیاری از زمینه‌های معماری توضیح می‌دهد.

    مدل پنجره دوجداره از نوع آلومینیوم

  3. انواع مدل پنجره دوجداره از نوع فرمت

    • مدل پنجره دوجداره از نوع بدون فریم

    پنجره‌های بدون فریم، نظیر یک دیوار شیشه‌ای، هیچ فریمی در پیرامون خود ندارند. این پنجره‌ها ممکن است بواسطۀ فناوری شیشۀ سازه‌ای، کاملاً بدون فریم باشند یا از کمترین فریمنیگ استفاده کنند. به هر حال، ظاهر امروزی آن حداکثر ویوو و شفافیت را به دست می‌آورد.

    مدل پنجره دوجداره از نوع بدون فریم

    • مدل پنجره دوجداره از نوع ثابت

    پنجره‌های ثابت پنجره‌هایی با شیت‌های غیرمتحرک هستند و به‌ طور ایمن در محل خود چفت می‌شوند و به این ترتیب ویووها را فریم‌بندی می‌کنند، بر عناصر طراحی تاکید می‌کنند و انتقال نور را به حداکثر می‌رسانند. این پنجره‌ها اغلب برای فراهم کردن جریان هوا، با پنجره‌های لولایی یا سایبانی ترکیب می‌شوند.

    مدل پنجره دوجداره از نوع ثابت

    • مدل پنجره دوجداره از نوع پنجره‌های سقفی

    پنجره‌های سقفی، اعم از ثابت یا متحرک، اساساً دریچه‌های سقفی هستند که با شیشه پوشانده شده‌اند. این جدیدترین مدل پنجره دوجداره ممکن است اشکال، اندازه‌ها و فرمت‌های بیشماری داشته باشند و نور مطبوع و ملایمی یا اثر نقطۀ کانونی شدیدی را ایجاد می‌کنند که فوراً جلب توجه می‌کند.

    مدل پنجره دوجداره از نوع پنجره‌های سقفی

    • مدل پنجره دوجداره از نوع جعبه‌ای

    فرمت جعبه‌ای با هندسۀ کلاسیک خود یکی از اولیه‌ترین فرم‌های پنجره از حیث شکل است. این جدیدترین مدل پنجره دوجداره معمولاً خواص عایق صوتی و حرارتی بسیار بالایی دارند که همواره امتیاز محسوب می‌شود.

    مدل پنجره دوجداره از نوع جعبه‌ای

  4. انواع مدل پنجره دوجداره از نوع کیفیت عملکرد شیشه

    • مدل پنجره دوجداره از نوع کاهش صدا

با آنکه پنجره‌های کاهش صدا قادر نیستند جلوی هر صدایی را به‌طور کامل بگیرند، اما مسلماً می‌توانند اتاق را ساکت‌تر کنند. از چند طریق می‌توان به این هدف دست یافت: افزودن جداره‌های بیشتر، افزایش فاصله میان آن‌ها و استفاده از شیشۀ لمینیت.

مدل پنجره دوجداره از نوع کاهش صدا

  • مدل پنجره دوجداره از نوع ضد حریق

پنجره‌های ضد حریق که از لایه‌های متعدد شیشۀ نشکن با لایه‌های داخلی آماس‌کرده ساخته می‌شوند، در صورت آتشسوزی نخواهند شکست (برخلاف پنجره‌های مرسوم). لایۀ بیرونی شیشه در هنگام قرارگیری در معرض حرارت خرد می‌شود و باعث می‌شود که لایۀ داخلی آماس‌کرده منبسط شود و شعله‌ها را دفع کند.

مدل پنجره دوجداره از نوع ضد حریق

  • مدل پنجره دوجداره از نوع امنیت

در پنجره‌های امنیتی از شیشۀ مستحکم استفاده شده است که به‌طور خاص برای کاهش احتمال شکستن طراحی می‌شوند و در صورت شکست، تکه‌های شبشه کوچک و غیرکشنده خواهد بود. برای تضمین حداکثر امنیت، شیشه باید در حالت ایدئال با پروفیل‌های امنیتی و سخت‌افزار تقویت‌شده ترکیب شود.

مدل پنجره دوجداره از نوع امنیت

جهت مشاوره و خرید تماس بگیرید
09127957099 09125595841



:: برچسب‌ها: جدیدترین مدل پنجره دوجداره , مدل پنجره دوجداره , پنجره دوجداره , در و پنجره دو جداره , پنجره دو جداره ,
:: بازدید از این مطلب : 34
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 فروردين 1456 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Avash

چنانچه قصد انتخاب و خرید درب و پنجره دو جداره چنانچه قصد انتخاب و خرید در و پنجره دو جداره برای ساختمان خود را دارید، با ما همراه باشید. در این مقاله قصد داریم به بررسی کامل در و پنجره دو جداره، انواع برندها، مزایا و معایب، کاربردها، مراحل و روش نصب درب و پنجره دو جداره بپردازیم.

جهت خرید و استعلام قیمت در و پنجره دو جداره می‌توانید با شماره‌های
09127957099 و 09125595841 تماس بگیرید.

 

درب و پنجره دو جداره چیست؟

در زمان‌های گذشته در و پنجره‌ها را به وسیله چوب و آهن می‌ساختند که می‌سوخت و پوسیده می‌شد. همچنین فلزکاری آن‌ها در معرض خوردگی و زنگ زدگی بود. درزهای این مدل در و پنجره باز و باعث اتلاف انرژی می‌شد. بنابراین این روزها تولید در و پنجره دو جداره امری ضروری است.

در و پنجره‌های دوجداره دارای شیشه متشکل از دو لایه هستند. یک گاز بی‌اثر مانند آرگون یا کریپتون به عنوان عایق در ساخت این در و پنجره‌ها جهت صرفه‌جویی در انرژی برای محیط زیست، کاهش هزینه‌ها و جلوگیری از آلودگی صوتی و گرد و غبار استفاده می‌شود.

درب و پنجره دوجداره چیست؟

ساختار در و پنجره دو جداره

  • پروفیل از جنس آلومینیوم یا یو پی وی سی یا چوب
  • شیشه
  • لولا
  • دستگیره
  • اسپیسر یا فاصله انداز
  • رطوبت گیر
  • فریم
  • گاز آرگون

طراحی و ساختن در و پنجره دو جداره جهت ویلا دارای اصول ویژه و نکات کارشناسی می‌باشد. پیشگیری اتلاف انرژی در ویلاهایی که اغلب خارج از بافت شهری می‌سازند، خیلی مهم است.

چنانچه علاقه‌مند به نصب پنجره‌ها تا 320 سانتی متر به صورت یکپارچه هستید، بایستی از شیشه دوجداره سکوریت استفاده کنید.

برای ایجاد پنجره‌های مرتفع در ویلایی دو طبقه با ارتفاع سقف 7متر خوب است با یک شرکت معتبر در این زمینه مانند نما تجارت آوش مشورت کنید.

استفاده از در و پنجره دو جداره آلومینیومی لیفت اسلایدینگ یا کشویی، برای ویلاهایی که دید باز بسیار خوبی به بیرون دارند، خیلی مناسب است. جهت بالا بردن امنیت ویلاها بهتر این است از حفاظ برای در و پنجره دو جداره استفاده شود.

ساختار در و پنجره دوجداره

در و پنجره دوجداره با شیشه هوشمند

این مدل در و پنجره دو جداره به یکدیگر لمینیت شده‌اند و بین آن‌ها لایه ای قرار دارد که توسط برق، مات یا براق می‌شود. در و پنجره دوجداره با شیشه هوشمند مناسب برای خدمات مستر، پارتیشن‌های شرکتی، اتاق جلسات، بیمارستان‌ها و … می‌باشد. این مدل با دو نوع در و پنجره UPVC و در و پنجره آلومینیومی قابل استفاده است.

درب و پنجره دوجداره با شیشه هوشمند

مراحل نصب درب و پنجره دو جداره

  1. سنجش عرض و ارتفاع و اندازه قاب
  2. طراحی و ساختن پنجره
  3. خراش‌ها و آسیب‌های محل نصب را تعمیر و محل نصب را آماده کردن
  4. پیچ ها و میله ها را در جای خود قرار دادن
  5. پنجره را با پرچ و پیچ بستن
  6. عایق بندی فضای اطراف پنجره
  7. نصب لوازم جانبی مثل روکش، نور و امکانات ایمنی
  8. باز و بسته شدن درست و تست عایق

نصب در و پنجره دوجداره

آموزش روش نصب درب و پنجره دوجداره

جهت نصب در و پنجره دو جداره بایستی به قدیمی یا نوساز بودن ساختمان دقت کرد. درباره ساختمان‌های جدید، نخست یک پروفیل 30*60 به دیوار وارد می‌شود تا فریم در یا پنجره ایجاد شود. سپس پنجره را با توجه به ابعاد آن می‌سازند. به این فریم فلزی، فریم انتظار می‌گویند.

در مورد ساختمان‌های قدیمی که نیاز به تعویض در و پنجره‌های معمولی با در و پنجره‌های کشویی دارند، می‌توان این کار را با استفاده از پروفیل‌های خاصی که نیاز به تخریب ندارند، انجام داد.

فریم در و پنجره دو جداره

تفاوت در و پنجره دو جداره و پنجره سه جداره

پروفیل مورد کاربری در و پنجره‌های دو جداره با سه جداره تفاوت دارد. همچنین قیمت شیشه و پروفیل پنجره‌های دو جداره با سه جداره تفاوت دارد.

در کل هزینه مصالح پنجره‌های سه جداره از دوجداره حدود 20 درصد گران‌تر است، بنابراین قیمت در و پنجره دو جداره نسبت به سه جداره کمتر است.

مقاله قیمت در و پنجره آلومینیومی را مطالعه کنید.
قابل توجه

کاربرد در و پنجره دوجداره

  • اداری
  • مسکونی
  • دفترهای خدماتی
  • تجاری
  • گلخانه و …

مزایای درب و پنجره دو جداره

  • عملکرد اقتصادی بالا
  • مصرف انرژی را کاهش می‌دهد.
  • جلوگیری از ورود آلودگی‌های زیست محیطی
  • زندگی طولانی
  • ظاهر خوب و زیبایی دارد.
  • آلودگی صوتی کمتر و آرامش بیشتر
  • عایق حرارتی و صوتی
  • بهینه سازی مصرف کردن انرژی تا 40درصد
  • نفوذ آب و رطوبت را کاهش می‌دهد.
  • پیشگیری از حشرات
  • به نگهداری زیادی نیاز ندارد.
  • به راحتی باز و بسته می‌شود.
  • یک ماده قابل بازیافت است.

مزایای در و پنجره دوجداره

معایب درب و پنجره دو جداره

  • پنجره‌های UPVC در مقایسه پنجره‌های آلومینیومی مقاومت و استحکام کششی کمی دارند. اگر این نوع پنجره‌ها با پروفیل گالوانیزه تقویت نشده باشند، در برابر شرایط آب و هوایی خاص مقاوم نیستند. بنابراین هنگام خرید در و پنجره دوجداره حتما از فروشنده در مورد وضعیت گالوانیزه تقویتی پنجره‌ها سوال کنید.
  • یکی از نکات مهم در خرید پنجره دو جداره برای منزل، توجه به کیفیت مواد اولیه مصرفی در ساخت پنجره است. اگر مواد اولیه این نوع پنجره‌ها را از مواد بی‌کیفیت مانند مواد بازیافتی و ضایعات بسازند، به مرور زمان رنگ آنها تغییر می‌کند و پنجره‌های زرد و کدر خانه شما را زشت جلوه می‌دهد.
  • اگر برای ساخت پنجره‌های دوجداره از ورق یا پروفیل کافی استفاده نشود، پنجره‌ها پس از نصب تغییر شکل داده و کج می‌شوند. وقتی این اتفاق برای پنجره‌های شما بیفتد، جوابی نخواهید گرفت و باید آن را دور بیندازید.

در و پنجره دوجداره دست دوم

خریدارانی که قصد خرید در و پنجره دو جداره کارکرده را دارند، باید به این نکته توجه داشته باشند که طول مدت استفاده از این گونه درها و پنجره‌ها تاثیر زیادی در دوام و کیفیت آن‌ها دارد. بنابراین با توجه به هزینه‌های خرید و نصب، بهتر است از خرید در و پنجره دو جداره کارکرده خودداری کنید. برای راهنمایی بیشتر می‌توانید با کارشناسان نما تجارت آوش تماس بگیرید و با ارائه فاکتور مورد نظر خود بهترین در و پنجره دوجداره را با توجه به نیاز خود خریداری کنند.

در و پنجره دوجداره دست دوم

مقاله نمای کرتین وال را مطالعه کنید.
قابل توجه

سخن پایانی

قبل از هر تصمیمی جهت خرید انواع در و پنجره دو جداره بهتر است از تجربیات و دانش مهندسین آگاه به این صنعت استفاده نمایید. تا با توجه به بودجه و توقعی که از خرید دارید بهترین انتخاب را داشته باشید.

مهندسین فروش شرکت ما همواره رسالت خود را جهت ارائه صادقانه مشاوره به خریداران محترم با در نظر گرفتن صرفه اقتصادی برای ایشان دارند. با دانش مرتبط و تجربه چندین ساله درحوضه مهندسی نما توانسته‌اند در پایان صدها پروژه موفقی که به انجام رسانده‌اند، رضایت بسیاری از کارفرمایان را جلب نمایند.

دراین خصوص می‌توانید با تماس با شرکت نما تجارت آوش علاوه بر بهره‌گیری از مشاوره رایگان، با بسیاری از مشتریان شرکت که بناهایی مشابه ساختمان شما را داشته‌اند آشنا شوید. همچنین نظر ایشان را درمورد عملکرد شرکت ما جویا شوید.

جهت مشاوره و خرید تماس بگیرید
09127957099 09125595841

سوالات متداول درباره در و پنجره دو جداره

بهترین شیشه جهت خرید شیشه‌ای است که: اولاً: در شرکت‌هایی تولید شود که تمام مراحل آن توسط ربات انجام گردد. دوماٌ: علاوه بر ایجاد هارمونی رنگی در نمای بنای شما، بیشترین بازده‌ای را جهت کاهش صوت و انرژی در ساختمان شما ایجاد نماید. هرگز بدون داشتن علم کافی و بدون مشاوره با مهندسین نما اقدام به انتخاب شیشه نکنید.
بهترین برند پنجره، برندی است که توسط یک شرکت مسئول و دارای سواد علمی و تجربه کافی تولید می‌شود.
عایق انرژی و صوتی و درزبندی توسط نوارهای لاستیکی، از مهم‌ترین مزایای پنجره‌های نسل نو هستند.
 
یو پی وی سی یا آلومینیوم یراق آلات شامل دستگیره و لولا و... و نوارهای درزبندی از جنس پی وی سی یا ای پی دی ام و شیشه.
 
درابتدا می‌بایست تراز و شاقول بودن قاب پنجره چک شود درصورت عدم مشکل، متخصصان در هر ضلع عرضی یا ارتفاعی 3 نقطه را برداشت می‌کنند و کم‌ترین عدد را شاخص قرار می‌دهند. بر اساس تجربه جهت تزریق فوم و چسب سیلیکون و نیز امکان تراز نصب پنجره چند میلیمتر از کم‌ترین عدد به جهت رواداری کم می‌کنند. عدد رواداری بسته به سایز پنجره حداکثر 8 میلیمتر لحاظ می‌گردد.

سوالات متداول درباره در و پنجره دو جداره

بهترین شیشه جهت خرید شیشه‌ای است که: اولاً: در شرکت‌هایی تولید شود که تمام مراحل آن توسط ربات انجام گردد. دوماٌ: علاوه بر ایجاد هارمونی رنگی در نمای بنای شما، بیشترین بازده‌ای را جهت کاهش صوت و انرژی در ساختمان شما ایجاد نماید. هرگز بدون داشتن علم کافی و بدون مشاوره با مهندسین نما اقدام به انتخاب شیشه نکنید.
بهترین برند پنجره، برندی است که توسط یک شرکت مسئول و دارای سواد علمی و تجربه کافی تولید می‌شود.
عایق انرژی و صوتی و درزبندی توسط نوارهای لاستیکی، از مهم‌ترین مزایای پنجره‌های نسل نو هستند.
 
یو پی وی سی یا آلومینیوم یراق آلات شامل دستگیره و لولا و... و نوارهای درزبندی از جنس پی وی سی یا ای پی دی ام و شیشه.
 
درابتدا می‌بایست تراز و شاقول بودن قاب پنجره چک شود درصورت عدم مشکل، متخصصان در هر ضلع عرضی یا ارتفاعی 3 نقطه را برداشت می‌کنند و کم‌ترین عدد را شاخص قرار می‌دهند. بر اساس تجربه جهت تزریق فوم و چسب سیلیکون و نیز امکان تراز نصب پنجره چند میلیمتر از کم‌ترین عدد به جهت رواداری کم می‌کنند. عدد رواداری بسته به سایز پنجره حداکثر 8 میلیمتر لحاظ می‌گردد.


:: برچسب‌ها: در و پنجره دو جداره , در و پنجره دوجداره , در و پنجره دو جداره چیست , نصب در و پنجره دوجداره , مزایای در و پنجره دو جداره , در و پنجره دوجداره دست دوم , شیشه هوشمند , در و پنجره سه جداره ,
:: بازدید از این مطلب : 35
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 8 فروردين 1456 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Avash

ويژگي‌هاي منحصر به فرد انواع نماي کرتين وال دليلي است که در ساختمان‌هاي مرتفع گزينه اول و در غالب طراحي‌هاي ساختمان از مدرن تا کلاسيک، از تجاري تا اداري و مسکوني گزينه‌اي مناسب براي انتخاب نما توسط طراح باشد.

اين گستردگي و تنوع بازار مصرف، دليل توليد مقاطع و نماهاي مختلف از نظر قابليت‌هاي فني، کاربرد و فرم ظاهري متفاوت است. در شرکت نما تجارت آوش نماهاي مختلفي از انواع نماي کرتين وال طراحي و توليد شده که در ساختمان‌هاي مختلف با ظاهر متفاوت اجرا مي‌گردد. در ادامه به شرح مختصري درباره انواع مختلف آن مي‌پردازيم.

جهت خريد و استعلام قيمت نماي کرتين وال مي‌توانيد با شماره‌هاي
09127957099 و 09125595841 تماس بگيريد.

 

انواع نماي کرتين وال چيست؟

به طور کلي انواع نماي کرتين وال را به دو صورت مي‌شود، دسته‌بندي کرد:

  1. چگونگي ساخت و نصب
  2. تفاوت در مقاطع پروفيل‌ها و نماي ظاهري

انواع نماي کرتين وال از لحاظ چگونگي ساخت و نصب

نماي کرتين وال معمولاً براي ساختمان‌هاي مرتفع و در متراژهاي زياد انجام مي‌شود که طبعاً زمان و هزينه براي توليد و نصب آن نسبت به حجم پروژه برآورد مي‌شود.
انواع نماي کرتين وال به نسبت قابليت‌هاي کارگاهي و امکانات و محدوديت‌هاي موجود مانند محدوديت زمان انجام پروژه يا به لحاظ مکاني، محدوديت در تامين فضاي کارگاهي جهت پيش توليد قاب‌ها در محل پروژه، نوع ساخت نما توسط تيم مهندسي انتخاب مي‌شود.
عموماً انواع نماي کرتين وال از نظر ساخت در دو نوع، اجراي نماي کرتين وال استيک و يونيتايز مرسوم است که در ادامه به شرح آن مي‌‌پردازيم.

انواع نماي کرتين وال از لحاظ چگونگي ساخت و نصب

  1. نماي کرتين وال مدل استيک

    در مدل استيک تمامي مراحل پيش ساخت قاب‌هاي کرتين وال در محل پروژه انجام مي‌گردد. بدين‌گونه که پروفيل‌هاي آلومينوم در محل پروژه برش‌کاري و مونتاژ مي‌گردد.
    در پروژه‌هايي با وسعت زياد پروژه يا کارگاه ساختماني اين امکان وجود دارد که مواد اوليه مانند پروفيل‌‌هاي آلومينيوم و اکسسوري‌ها در کارگاه تامين شده در محل پروژه دپو گردد. همچنين فضاي کارگاهي در محل پروژه جهت ساخت و مونتاژ اوليه قطعات قبل از نصب قابل تامين باشد. اين نما از انواع نماي کرتين وال معمولا به دليل هزينه کمتر و همچنين زمان ساخت کوتاه‌تر انتخاب مي‌شود.

  2. نماي کرتين وال مدل يونيتايز

    در مدل يونيتايز کرتين وال بصورت قاب‌هاي کامل آلومينيوم به همراه شيشه نصب شده در محل کارخانه توليد و ارسال مي‌شود که بر روي نما در کنار هم بصورت موزاييکي هر يونيت با جزييات اتصال معيني نصب مي‌شود.
    در اين نما از انواع نماي کرتين وال سرعت نصب يونيت‌ها چشم‌گير است، البته بايد زمان انتظار پيش توليد قاب‌ها در محل کارخانه را نيز در نظر گرفت.

  3. نماي کرتين وال مدل سمي يونيتايز

    در بعضي از انواع نماي کرتين با اينکه بصورت توليد در محل (استيک) انجام مي‌شود، ولي لازم است که بخشي از قطعات آن در کارخانه توليد شود. برخي به اين مدل نما، سمي يونيتايز يا مشابه يونيتايز مي‌گويند.

انواع نماي کرتين وال از لحاظ تنوع مقاطع پروفيل و ساختار و شکل ظاهري

جداي از اينکه انتخاب مي‌کنيد که نماي کرتين وال مورد نظر شما به روش استيک يا يونيتايز اجرا شود. از نظر فرم ظاهري، کاربرد و قابليت‌هاي مختلف در تنوع مقاطع شرکت نما تجارت آوش مقاطع مختلف و متنوعي ارايه کرده است که انتخاب‌هاي مختلفي و قدرت مانور بيشتري را به طراحان مي‌دهند تا متناسب با معماري ساختمان مناسب‌ترين گزينه را انتخاب کنند.
در ادامه به شرح مختصري از انواع نماي کرتين وال از لحاظ تنوع مقاطع و فرم ظاهري مي‌پردازيم.
 انواع نماي کرتين وال از لحاظ تنوع مقاطع پروفيل

  1. فيس کپ

    يکي از محبوب‌ترين و رايج‌ترين انواع نماي کرتين وال فيس کپ مي‌باشد. دليل اين محبوبيت را مي‌توان در مناسب بودن قيمت نماي کرتين وال و اجراي آسان آن ديد. از طرفي به دليل ديدن ضخامت فريم‌ها در طرف نما، استفاده از آن در نماهاي کم متراژ و کوچک بهتر به چشم مي‌آيد و تناسب دارد.
    در نماي فيس کپ از انواع نماي کرتين وال نصب شيشه‌ها از بيرون صورت مي‌گيرد. جام‌هاي شيشه در محل تعبيه شده درون قاب آلومنييومي قرار مي‌گيرد و توسط نگهدارنده پيچ شده بر روي آن تثبيت مي‌گردد. براي زيبايي و پوشيده شدن پيش‌هاي اتصال نيز بر روي پروفيل‌هاي عمودي و افقي کپ (کاور) قرار مي‌گيرد. نماي تکميلي را از بيرون بصورت قاب‌هاي شيشه با فريم جدا کننده با عرض پنج سانتي متر مي‌توان ديد.

    نماي فيس کپ

  2. فريم لس

    همان‌گونه که از اسم اين نوع نما از انواع نماي کرتين وال مشهود است. در قسمت نماي بيروني هيچ گونه فريم پيراموني براي قاب‌هاي شيشه نمي‌توان ديد. تمامي پروفيل‌ها در پشت نما قرار مي‌گيرد و شيشه‌ها را با فاصله کمي از هم بدون پروفيل يا کپ در نما مي‌توان ديد.
    در نماي نوع نماي فريم لس از انواع نماي کرتين وال قطعات شيشه بصورت پيش ساخته درون قاب‌هاي آلومينيوم قرار مي‌گيرد. به گونه‌اي که تقريبا تمامي ضخامت فريم در پشت شيشه قرار گرفته و از طرف بيرون هيچ‌گونه فريم پيراموني براي شيشه را نمي توان ديد. در يک نماي گسترده سطح شيشه‌ها را بصورت يکپارچه مي‌توان ديد که اين امر از خصوصيات اين نما و امتياز آن نسبت به نماي فيس کپ محسوب مي‌شود. البته اگر زمان استفاده جهت مراحل پيش ساخت و هزينه بالاتر آن نسبت به فيس کپ را در نظر نگيريم.
    همان‌گونه که گفتيم بارزترين ويژگي اين نما در مقايسه با انواع نماي کرتين وال اين است که شيشه‌ها را تقريبا بدون قاب پيراموني در نما مي توان ديد. اين امر به شيوه‌هاي متنوعي صورت مي‌گيرد که در ادامه به شرح چند مورد از آن مي‌پردازيم.

    نماي کرتين وال فريم لس

     

    1. کاست فريم

      در نماي کاست فريم از انواع نماي کرتين وال به غير از پروفيل‌هاي عمودي و افقي که در نما نصب است. قاب‌هايي مطابق با ابعاد شيشه‌ها را مي‌سازند و شيشه‌ها بر روي قاب‌ها به وسيله چسب استراکچرال تثبيت مي‌گردد. به گونه‌اي که ضخامت قاب در پشت شيشه قرار مي‌گيرد و هنگام نصب قاب‌ها به پروفيل‌هاي نما متصل مي‌گردد. به اين ترتيب در نماي بيروني مي‌توان شيشه‌ها را بدون قاب پيراموني ذيد.نماي کرتين وال کاست فريم

    2. يوچنل

      مقرون به صرفه‌ترين انواع نماي کرتين وال در نماي فريم لس از نگاه هزينه پروفيل، نماي يوچنل مي‌باشد. در اين نما براي شيشه‌ها در مرحله دوجداره سازي از اسپيسرهاي خاصي استفاده مي‌شود که قابليت اتصال بست درون خود را دارد. به همين دليل بدون نياز به قاب پيراموني شيشه‌ها با استفاده از قطعه‌هاي مخصوصي که درون شيار بيروني اسپيسر قرار مي‌گيرد، مستقيماً بر روي پروفيل‌هاي عموي و افقي نصب مي‌شوند.

      نماي يوچنل

  3. نيم لامل

    در نماي نيم لامل از انواع نماي کرتين وال در بعضي از پروژه‌ها به لحاظ طراحي و معماري لازم است که کسي نتواند خطوط افقي يا عمودي بين شيشه‌ها را ببينيد. به اين منظور نگهدارنده و کپ را در يک جهت عمودي يا افقي حذف مي‌کنند. تا در نماي کامل بتوان شيشه‌ها از يک جهت افقي يا عمودي در راستاي هم بدون فاصله انداز مياني کپ و فقط در يک جهت ديد.

    نماي کرتين وال نيم لامل

  4. ادان

    نماي ادان از انواع نماي کرتين وال از نظر ظاهري کاملا مشابه نماي فيس کپ مي‌باشد. با اين تفاوت که در اين نما در پروفيل‌هاي عمودي و افقي از ترکيب آهن و آلومينيوم استفاده شده است. به اين صورت که به جاي لامل آلومينيوم فقط قسمت دماغه يا نگهدارنده شيشه از جنس آلومينيوم است که به جهت استحکام به يک قوطي فولادي متصل است.

    نماي کرتين وال ادان

مقاله نماي شيشه اي را مطالعه کنيد.
بيشتر بدانيد

سخن پاياني

در اين مقاله درباره انواع نماي کرتين وال و شيوه‌هاي نصب آن‌ها شناخت پيدا کرديم، اکنون مروري بر عناصر فوق خواهيم داشت.

  • عناصر اصلي انواع نماي کرتين وال، لامل‌ها يا پروفيل‌هاي آلومينيومي و جام‌هاي شيشه‌‌اي و اتصالات آن است که لامل‌هاي عمودي (موليون) و لامل‌هاي افقي (ترنسوم) را به هم متصل مي‌کند و قاب نگهدارنده جام هاي شيشه‌ را ايجاد مي‌کند.
  • در حقيقت اجزاي تشکيل دهنده هر يک از نماهاي فوق يکسان است، اما تنها تفاوت آن نماهاي کرتين وال استيک و يونيتايز محل قرارگيري لت‌ها و نوع نصب پنل شيشه‌اي است.
  • لطفا توجه داشته باشيد که نصب اجزا و مراحل اجراي نماي کرتين وال يونيتايز نياز به دقت و محاسبات دارد. زيرا از پيش ساخته است و ممکن است به دليل خطاي ميلي‌متري پانل‌ها به درستي در کنار هم قرار نگيرند.

جهت مشاوره و خريد تماس بگيريد
09127957099 09125595841

سوالات متداول درباره انواع نماي کرتين وال

به لحاظ ساختاري هيچ تفاوتي وجود ندارد، چرا که پلت فرم هر دو سيستم بر اساس لامل‌هاي افقي (موليون) و لامل افقي‌(ترنسم) مي‌باشد. ولي به لحاظ شکل ظاهري در نما به روش فيس کپ تقسيمات مدول‌ها عرض 5 سانتي‌متري گپ‌ها قابل رويت مي‌باشد. درحالي که در روش‌هاي فريم لس (يوچنل يا کاست سيستم ) در نما کپي وجود ندارد و سطح شيشه کاملاً يکنواخت و يکپارچه مي‌باشد.
به دليل وزن بالاتر آلومينيوم مصرفي مي‌باشد. همچنين پيش ساختگي در اين نوع نما باعث مي‌شود که هزينه‌ها و سربارهاي توليد نيز به قيمت تمام شده اين محصول اضافه گردد.
اگر منظور از زيرسازي نحوه اتصال به سازه اصلي مي‌باشد. فقط براکت‌هاي مخصوص اتصال به پورت وکف طبقات و دربعضي موارد ايجاد کمربندي از فولاد در بستر کار مورد نياز است. در غير اينصورت سيستم‌هاي کرتن وال به دليل اينکه مستقيم برسازه نصب مي‌شوند، نياز به هيچ بستر سازي اضافي ندارند.
به دليل اينکه در سيستم يونيتايز اجزاي نما مي‌بايست در کارخانه توليد و اسمبل شود. اصولاً تمام نما پيش ساخته مي‌باشد و در زمان نصب قطعات پيش ساخته مانند يک پازل در کنار هم قرار مي‌گيرند. طبيعتاً مي‌بايست برداشت دقيقي از نما انجام شود و ترسيم و تهيه نقشه‌هاي شاپ جهت پياده‌سازي مهم‌ترين بخش از انجام اين سيستم مي‌باشد.
اصطلاح استپ يونيت مربوط به شيشه مي‌باشد و در مواردي که نياز به شيشه‌هاي دوجداره که شيشه خارجي بزرگتر از شيشه داخلي جهت پوشش سطح آلومينيوم است، استفاده مي‌شود. همچنين در سيستم‌هاي structural silicone galzed system کاربرد دارند. در مورد نماي يو چنل هم در متن مقاله کاملاً توضيحات مربوطه داده شده است.


:: برچسب‌ها: انواع نمای کرتین وال , نمای کرتین وال ادان , نمای کرتین وال فریم لس , نمای کرتین وال فیس کپ , نمای کرتین وال نیم لامل , قیمت نمای کرتین وال , اجرای نمای کرتین وال ,
:: بازدید از این مطلب : 35
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 اسفند 1456 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Avash

در تعریف نمای کرتین وال چیست باید گفت که این نما یا نمای لامل و یا نمای شیشه‌ای، نمایی می‌باشد که وزن شیشه و انرژی باد و باران را به سمت پوشش بیرونی ساختمان هدایت می‌کند. در این مقاله به معرفی یکی از پراستفاده‌ترین و شکیل‌ترین نمای ساختمان یعنی نمای کرتین وال می‌پردازیم و مزایا و معایب آن را معرفی می‌کنیم.

جهت خرید و استعلام قیمت نمای کرتین وال می‌توانید با شماره‌های
09127957099 و 09125595841 تماس بگیرید.

 

نمای کرتین وال چیست؟

نمای کرتین وال شکلی از پوشش بیرونی ساختمان است. این نوع دیوار مانند دیگر دیوارهای اطراف ساخته نمی‌شود و وظیفه جداسازی نمای بیرونی و داخلی ساختمان را دارد. به همین دلیل از مصالح ساده ساخته شده و به غیر از کاهش وزن مرده ساختمان، کم هزینه نیز می‌باشد.

اگر از شیشه به عنوان مصالح استفاده شود، می‌توان از نور طبیعی به وفور در تمامی طبقات ساختمان استفاده کرد. نمای کرتین وال به غیر از وزن خود، هیچ بار مرده‌ای را بر سازه تحمیل نمی‌کند. این نوع دیوار، فشار باد افقی را به دال و تیر و به طور کلی به سازه وارد می‌کند. در پاسخ به سوال نمای کرتین وال چیست ، بایستی گفت نمایی می‌باشد که فقط برای مقاومت ساختمان در برابر تأثیرات جوی خارجی، نوسانات ناشی از فشار باد، نیروی زلزله و نیروی ناشی از بار خود دیوار طراحی و محاسبه می‌شود.

کرتین وال

 

از نظر فنی نمای کرتین وال چیست؟

شاسی و لامل‌‌هایی که در پیرامون ساختمان قرار دارند، نمای کرتین وال را شکل می‌دهند. در این نما، شیشه‌ای که بایستی برای نمای ساختمان در نظر بگیرد، به جای خود ساختمان، بر روی ساختار کرتین وال نصب می‌شود. وزن ناشی از نصب شیشه بر روی ساختمان کاهش یافته و مقاومت ساختمان در برابر زلزله افزایش می‌یابد. امروزه نماهای کرتین وال زیادی بر روی ساختمان‌های بزرگ و معروف تهران نصب شده است.

ساختار و هسته اصلی این نما از شاسی و لامل تشکیل شده و پس از آن شیشه یا پوشش‌های دیگر به طور دقیق و ظریفی بر روی آن‌ها قرار می‌گیرد.

نمای کرتین وال

تاریخچه نمای کرتین وال چیست؟

نمونه‌های نخست نمای کرتین وال با به کارگیری پروفیل‌های فلزی یا فولاد درست شد و از چوب نیز به عنوان یک جزء جامد برای کرتین وال استفاده شد. اولین نمای کرتین وال مدرن با استفاده از چوب در امپراتوری عثمانی ساخته شد، جایی که ورق‌های شیشه ای بزرگ در قرن هجدهم شروع به تولید کردند.

در آغاز دهه 1970 با رشد و توسعه در صنعت فلزات به ویژه آلومینیوم، استفاده از این فلز در مصالح ساختمانی با موفقیت همراه بود. امروزه از پروفیل‌های آلومینیومی اکسترود شده در تولید نماهای کرتین وال استفاده می‌شود. خواص بی‌مانند فلز آلومینیوم و قابلیت قالب‌گیری آن به شکل‌ها و طرح‌‍‌های دلخواه و همچنین انعطاف‌پذیری زیاد این فلز در هنگام ساخت قطعات در حین اکستروژن، این فلز را به اصلی‌ترین چیز در تولید نمای کرتین وال تبدیل کرده است.

مقاله قیمت در و پنجره آلومینیومی را مطالعه کنید.
بیشتر بدانید

 

تاریخچه نمای کرتین وال چیست

مزایای نمای کرتین وال چیست؟

  1. این نما به ساختمان‌ها معماری مدرن می‌بخشد.
  2. این یک روش مدرن و باصرفه جهت پوشش طبقات بیرونی ساختمان می‌باشد.
  3. بار اضافی به ساختمان‌ها وارد نمی‌کند و روی یک سازه مستقل قرار می‌گیرد.
  4. از مزیت‌های اصلی این نمای شیشه‌ای امروزه این است که می‌توان آن را از مواد بسیار سبک مانند شیشه ایجاد کرد.
  5. بکارگیری از شیشه در این نما، امکان استفاده زیاد از نور طبیعی را مهیا می‌کند.
  6. به عنوان یک عایق در برابر گرما، سرما، رطوبت و صدا کار می‌کند.
  7. این نوع نمای شیشه‌ای میزان انرژی مصرفی را به میزان قابل توجهی کم می‌کند و هزینه‌های گرمایش، سرمایش و روشنایی ساختمان را می‌کاهد.
  8. می توان نمای کرتین وال را به شکل ترمال بریک یا با استفاده از شیشه دوجداره کار گذاشت.
  9. مقاومت ساختمان را در برابر نیروهای خارجی مانند طوفان، باد و باران بالا می‌برد.امنیت نمای کرتین وال
  10. در صورت آتش سوزی از سرایت آتش بین طبقات ساختمان جلوگیری کنید.
  11. این نوع نمای شیشه‌ای محبوب از انعطاف پذیری زیادی در طراحی برخوردار است.
  12. نمای کرتین وال برای ساختمان‌های کوچک و بزرگ قابل استفاده است.
  13. در این سیستم‌ها امکان نصب سنسور و چندین فن هست.

معایب نمای کرتین وال چیست؟

  1. یکی از مشکلات عمده این نما نیاز به تعمیر و نگهداری منظم است. برای اینکه نمای کرتین وال به درستی از ورود رطوبت و هوا جلوگیری کند، درزگیرهای استفاده شده در آن باید هر 10 سال یا حداقل 15 سال یکبار تعویض شوند.
  2. هزینه و زمان مورد نیاز جهت نصب این نوع نمای شیشه‌ای بالاست. این هزینه امکان دارد به نسبت انتخاب دیگر نمای شیشه‌ای بیشتر باشد.
  3. چنین نمای کرتین وال شیشه‌ای برای ساختمان‌هایی که احتیاج به بالکن با دسترسی گسترده به فضای باز دارند خوب نیست.معایب نمای کرتین وال چیست؟

نصب نمای کرتین وال شیشه ای به علت محبوبیت نمای شیشه‌ای در سازه‌ها و کاربردها از اهمیت بالایی برخوردار است. از آن جهت که این نما از قسمت‌های ساختمان به حساب نمی‌آید، می‌توان از مصالح سبک‌تری در این نما استفاده کرد تا قیمت نمای کرتین وال نهایی و هزینه اسمی آن کاهش یابد.
بیشتر بدانید

تفاوت نمای کرتین وال و نمای شیشه‌ای معمولی چیست؟

به عبارت ساده‌تر، تفاوت عمده میان این دو نما این می‌باشد که نمای شیشه‌ای از لحاظ ساختاری بین دال‌های بتن دال‌های بتن تقویت شده معلق است. در حالی که نمای کرتین وال روی لبه دال‌های بتنی قرار می‌گیرد. با این حال، چندین عامل پیچیده‌تر وجود دارد که این نماها را از هم جدا می‌کند.

از طرف دیگر نمای کرتین وال یک نمای خود نگهدار است و هیچ باری به سازه ساختمان وارد نمی‌کند. همچنین این نما در برابر زلزله و تغییرات آب و هوایی (گرما، سرما، رطوبت، باد) از نماهای شیشه‌ای مقاومت بیشتری دارد.

هزینه نصب و مراحل اجرای نمای کرتین وال به طور تقریبی دو برابر هزینه نمای شیشه ای دوجداره معمولی می‌باشد. با این حال، هزینه نگهداری نمای کرتین وال ارزان‌تر است.

در کل نمای شیشه‌ای گزینه بهتری برای ساختمان‌های مسکونی است. اما نماهای کرتین وال که به صورت یکپارچه و بدون شکاف نصب می‌شوند، برای ساختمان‌های تجاری که به ندرت از پنجره‌ها و بالکن‌ها استفاده می‌شود، خوب هستند.

مقاله انواع نمای کرتین وال را مطالعه کنید.
بیشتر بدانید

سخن پایانی

نمای کرتین وال نوعی نمای شیشه‌ای ساختمان می‌باشد که دارای شکلی آزاد است و بار اضافی بر سازه ندارد. این عملکرد فقط می تواند فشار بر روی پوسته بیرون ساختمان وارد کند. علاوه بر این سرعت اجرای نمای کرتین وال بالا بوده و علاوه بر زیبایی شگفت انگیز، قیمت باصرفه‌ای نیز دارد.

جهت اطلاع از قیمت اجرای نمای کرتین وال با کارشناسان نما تجارت آوش در تماس باشید.

جهت مشاوره و خرید تماس بگیرید
09127957099 09125595841

سوالات متداول درباره نمای کرتین وال چیست؟

هزینه طراحی نمای کرتین وال به متراژ نمای خارجی، ارتفاع ساختمان و ... و نیز هزینه نصب و قیمت اجرای نمای کرتین وال، مواد مورد استفاده، ارتفاع، جزئیات اجرا و عوامل مختلف دیگر وابسته است. برای دریافت پیش فاکتور و اطلاعات بیشتر با کارشناسان نما تجارت آوش تماس بگیرید.
نماهای کرتین وال از نماهای مدرن ساختمان و کلاً مجزا از ساختمان می‌باشند. در حقیقت ساخت و نصب این نماها طوری می‌باشد که وزن زیاد شیشه نما روی سازه نمای کرتین وال یا لامل‌ها و شاسی‌های نما می‌افتد. در نتیجه، هیچ بار مرده ناشی از وزن شیشه و بار انرژی ناشی از باد، طوفان یا زلزله، نما را سنگین نمی‌کند و بر ساختار ساختمان تأثیر نمی‌گذارد. اما سایر نماها مانند چوب، آجر یا سنگ روی دیوار بیرونی ساختمان قرار می‌گیرند. بنابراین ساختمان باید وزن این نماها را تحمل کند.
بستگی به نظر و سلیقه معمار و کارفرما و میزان نور مورد نیاز ساختمان دارد. اصولا هیچ منعی در این خصوص وجود ندارد.
 
در نمای کرتن وال اگر از شیشه‌های لمینیت استفاده شود، کاملاٌ عایق صوت هستند. در غیر اینصورت به همان میزانی که پنجره‌های دو جداره عایق صوت هستند، نمای کرتن وال هم عایق هست.
در ساختمان‌های که تلفیقی از معماری سنتی و مدرن می‌باشند به کرات استفاده شده است.


:: برچسب‌ها: Curtain Wall , سیستم کرتین وال , کرتین وال , نمای کرتین وال , نمای کرتین وال چیست , اجرای نمای کرتین وال , مراحل اجرای نمای کرتین وال , انواع نمای کرتین وال , قیمت نمای کرتین وال ,
:: بازدید از این مطلب : 34
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 بهمن 1456 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Avash

شرکت نما تجارت آوش بعد از عقد قرارداد، طبق مراحل اجرای نمای کرتین وال (فرآیند نقشه‌برداری – طراحی نمای کرتین وال و مدول‌بندی – مدلینگ نمای کرتین وال – واردات و تولید پروفیل‌ها، لاستیک‌ها، یراق آلات، شیشه و غیره – تولید پلیت‌ها و مصالح زیرسازی – اجرای زیرسازی آهنی و آلومینیومی – آماده‌سازی و مونتاژ کردن قطعات نمای کرتین وال – نصب نمای کرتین وال – ارائه دفترچه راهنما) برای اجرای نمای کرتین وال به شرح زیر اقدام می‌نماید.

جهت خرید و استعلام قیمت نمای کرتین وال می‌توانید با شماره‌های
09127957099 و 09125595841 تماس بگیرید.

 

فرآیند نقشه‌برداری

این مرحله از مراحل اجرای نمای کرتین وال شامل سه مرحله زیر است:

  1. زدن دستک‌های راهنما

در این بخش از مراحل اجرای نمای کرتین وال قبل از نقشه‌برداری ساختمان ابتدا در کلیه عوارض در طبقات از پروژه دستک‌های راهنما عمود بر سازه نصب می‌شود که تا آخرین مراحل نصب این دستک‌ها مبنای نصب نما خواهد بود.

  1. نقشه‌برداری

تیم نقشه‌برداری این مجموعه با دوربین‌های توتال استیشن مامور برداشت دقیق کلیه عوارض ساختمان و همچنین دستک‌های راهنما خواهند بود.

  1. پیاده‌سازی نقاط و ارائه ازبیلت

پس از نقشه‌برداری کامل پروژه سرپرست تیم نقشه‌برداری کلیه نقاط برداشت شده را منتظم کرده و ازبیلت ساختمان را تهیه می‌نماید.

پیاده‌سازی نقاط و ارائه ازبیلت

طراحی نمای کرتین وال و مدول‌بندی

در این مرحله از مراحل اجرای نمای کرتین وال دفتر فنی این مجموعه با توجه به ازبیلت واقعی پروژه، 3D نمای ساختمان را منطبق بر وضع موجود کرده و مدول‌بندی واقعی نما را تکمیل می‌نماید. پس از اخذ تاییدیه روی مدول‌بندی واقعی اقدام به ارائه 3D و ساخت ماکت نمای ساختمان می‌نماید.

طراحی نمای کرتین وال و مدولبندی

مدلینگ نمای کرتین وال

در این مرحله از مراحل اجرای نمای کرتین وال با توجه به نوع خاص برش مقاطع کرتین وال در بخش پنجره‌ها لازم است قبل از اجرا کلیه برش‌ها مدلینگ و تست‌های لازمه روی آن به انجام رسد.

مقاطع پروفیل در بخش اسپایدر نمونه‌سازی شده تا در صورت اشکال مورد بازبینی قرار گیرد.

مدلینگ کرتین وال

واردات و تولید پروفیل‌ها، لاستیک‌ها، یراق آلات ، شیشه و غیره

این مرحله از مراحل اجرای نمای کرتین وال شامل چهار مرحله زیر است:

  1. تولید و یا واردات پروفیل در بخش کرتین وال

با توجه به فرم پروژه پروفیل‌های بخش کرتین وال با توجه به پیشنهاد سیستم که در ادامه ارائه می‌گردد و بسته به کمپانی سازنده میتوان از داخل یا خارج تهیه نمود.تولید پروفیل کرتین وال

  1. تولید پروفیل‌های آلومینیومی در بخش زیرسازی

این بخش با توجه به بومی‌سازی زیرسازی تماماً در ایران تولید و در دسترس قرار دارد.

  1. لاستیک‌ها و یراق آلات

کلیه لاستیک‌ها، یراق آلات از جنس مرغوب وارداتی بسته به سیستم مورد استفاده تهیه و اجرا می‌گردد.

 

  1. لاستیک ها و یراق آلاتشیشه

نوع و مشخصات شیشه با توجه به خواست کارفرما و مقدورات پروژه، تعیین و بنا بر نوع قرارداد نسبت به سفارش شیشه به کارخانه تامین کننده اقدام می‌گردد.

شیشه دو جداره در تولید نمای کرتین وال

تولید پلیت‌ها و مصالح زیرسازی

این مرحله از مراحل اجرای نمای کرتین وال شامل دو مرحله زیر است:

  1. تولید پلیت‌ها

در این بخش از مراحل اجرای نمای کرتین وال نمونه پلیت طراحی شده و تست شده با ورق فولادی تولید شده و سپس گالوانیزه می‌گردد. این مرحله در کارخانه این مجموعه به انجام می‌رسد.

  1. مصالح زیرسازی

مصالح مصرفی غیرتخصصی از قبیل الکترود، پیچ و مهره و… از معتبرترین برندهای موجود بازار و با تایید کارفرما تهیه می‌گردد.

اجرای زیرسازی آهنی و آلومینیومی

این مرحله از مهم‌ترین مراحل اجرای نمای کرتین وال از بخش‌های فعالیت نمای کرتین وال می‌باشد. کلیه مقاطع جوش‌ها و اتصالات تحت آزمایشات غیرمخرب (NDT)قرار می‌گیرد.

اجرای زیرسازی آهنی و آلومینیومی در اجرای نمای کرتین وال

آماده‌سازی و مونتاژ کردن قطعات نمای کرتین وال

در این مرحله از مراحل اجرای نمای کرتین وال تولید و مونتاژ قطعات مختلف نما (کریتن وال، ورق آلومینیومی و شیشه) به صورت همزمان در دو یا چند کارخانه بنا بر پیشنهاد اجرائی این شرکت اقدام می‌گردد.

کلیه مراحل آماده‌سازی لامل‌ها کرتین وال برای نصب نمای کرتین وال، مونتاژ اولیه لامل‌ها و دمونتاژ و ارسال لامل‌ها به کارگاه، در کارگاه این مجموعه در کارگاه تولیدی شرکت نما تجارت آوش به انجام می‌رسد. کلیه قطعات تولید شده توسط مجموعه QC این شرکت بازرسی و تایید می‌گردد.

    1. کارگاه کرتین وال 
       کارگاه کرتین وال
    1.  
  1. کارخانه شیشه

در این بخش از مراحل اجرای نمای کرتین وال ابعاد و نقشه‌های ساخت شیشه به کارخانه شیشه طرف قرارداد ارسال گشته، با هماهنگی لازم نسبت به دریافت شیشه‌های مذکور در محل‌های مناسب اقدام می‌گردد.

  1. بازشوها

بعد از نصب نردبان‌های کرتین وال نصب به ساخت بازشوها در کارگاه این شرکت و سفارش شیشهها به کارخانه شیشه اقدام می‌گردد.

نصب نمای کرتین وال

در این مرحله از مراحل اجرای نمای کرتین وال اکیپ مستقر در کارگاه، پس از اتمام زیرسازی که منطبق بر برنامه زمان‌بندی پروژه می‌باشد. نسبت به نصب قطعات وارد شده به کارگاه پروژه با توجه به نقشه جانمایی قطعات اقدام می‌گردد.

نصب نمای کرتین وال

کلیه مراحل اجرای نمای کرتین وال طبق استانداردهای ابلاغی شرکت‌های تامین کننده مصالح (کرتین وال ، شیشه ، ورق و غیره) در حین نصب توسط عوامل اجرا رعایت می‌گردد، اسناد و مدارک از تولید تا نصب قطعات همراه نقشه‌ها اجرای به کارگاه ارائه می‌گردد.

اجرای نمای کرتین وال

ارائه دفترچه راهنمای مراحل اجرای نمای کرتین وال

در این مرحله از مراحل اجرای نمای کرتین وال دفتر فنی این مجموعه ضمن ارائه کلیه استانداردها و کدهای مورد استفاده در تمامی موارد، از مرحله طراحی تا اجرای نمای کرتین وال و همچنین پروسه  QCپلان را با کلیه جداول مربوطه به کارفرمای محترم پروژه ارائه می‌نماید. ضمیمه جداول ذکر شده تمامی نقشه‌های تولید و نصب می‌باشد و ضمیمه بعدی نقشه‌های مربوط به تامین و نگهداری نما برای مدت گارانتی و وارانتی و پس از آن می‌باشد. (متد کتابچه‌ای که ارائه می‌گردد. بر اساس کارکرد شرکت‌های معتبر دنیا بوده و می‌تواند به عنوان رفرنس بین المللی تلقی گردد.)

سخن پایانی

در نهایت به این پی‌آمد می‌رسیم که امروزه استفاده از سیستم‌های مدرن مانند نمای کرتین وال مفیدتر از روش‌ها و نماهای قدیمی است. اجرای نماهای جدید کمک قابل توجهی به صرفه‌جویی در مصرف انرژی و همچنین تسریع دوره اجرای نمای کرتین وال کرده است. در طی مراحل اجرای نمای کرتین وال هیچ باری به اسکلت یا قسمت اصلی ساختمان وارد نمی‌شود و هرگونه فشار اضافی ناشی از حوادثی مانند باد شدید یا زلزله با کمک این مراحل اجرای نمای کرتین وال کنترل می‌شود.

جهت مشاوره و خرید تماس بگیرید
09127957099 09125595841

سوالات متداول مراحل اجرای نمای کرتین وال

تفاوت نمای کرتین وال با سایر نماهای ساختمان چیست؟

 
مهم‌ترین تفاوت و در واقع مزیت نمای کرتین وال نسبت به سایر نمای ساختمان‌ها این است که فشار را از اسکلت اصلی ساختمان کم می‌کند. اجرا، زیرسازی، نصب و راه اندازی نمای کرتین وال در جلوی ساختمان است. به همین دلیل این سطح به بدنه اصلی سازه فشار وارد نمی‌کند، از طرفی ساختمان را به خوبی از آسیب‌های ناشی از ضربه، زلزله و ... محافظت می‌کند.

کاربرد انواع نمای کرتین وال در چیست؟

 
محدود به نمای ساختمان نیست و می‌توان آن را در ساخت در و پنجره‌های شیشه‌ای، سقف و پارتیشن شیشه‌ای به کار گرفت. دو نوع کرتین وال برای سقف شیشه‌ای ثابت و متحرک وجود دارد که می‌تواند با استفاده از در و پنجره‌های شیشه‌ای ظاهری مدرن و شیک به ساختمان بدهد.

آیا شرکت نما تجارت آوش هم تولیدکننده و هم اجرا کننده نمای کرتین وال است؟

 
اگر منظور تولید قطعات آلومینیومی باشد، خیر. ما تولید کننده آلومینیوم نیستیم ولی اگر منظور پیش ساختگی نما باشد، بله. تمامی مراحل برش و اسمبلینگ نمای کرتین وال در کارگاه تولید نمای این شرکت انجام می‌شود.


:: برچسب‌ها: اجرای نمای کرتین وال – مراحل اجرای نمای کرتین وال – انواع اجرای نمای کرتین وال – قیمت اجرای نمای کرتین وال ,
:: بازدید از این مطلب : 57
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 بهمن 1456 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Avash

روش‌های مختلف  اجرای نمای کرتین وال ارتباط مستقیمی با ایده طراح و معمار بنا دارد. در ساختمان‌هایی که معمار تاکید بر المان‌های افقی و عمودی در مدول‌های شیشه دارد با روش فیس کپ اجرا می‌گردد. اما در ساختمان‌هایی که معمار اصرار بر دیده شدن کامل سطح نما به صورت شفاف و شیشه‌های یکپارچه دارد از روش‌های فریم لس استفاده می‌شود. در یک حکم کلی برداشت دقیق نما (AS BUILT) و محاسبات استاتیکی جهت تعیین سایز لامل (محاسبات بار مرده و فشار بار باد و …) و در نهایت تهیه نقشه‌های اجرایی یا شاپ(SHOP DROWING) دقیق جهت پیاده‌سازی آن از ملزومات اصلی هر نمای شیشه‌ای می‌باشد. در این مقاله به بررسی مراحل اجرای نمای کرتین وال می‌پردازیم.

جهت خرید و استعلام قیمت نمای کرتین وال می‌توانید با شماره‌های
09127957099 و 09125595841 تماس بگیرید.

 

نحوه اجرای نمای کرتین وال چگونه است؟

با توجه به اینکه نمای کرتین وال به سازه اصلی الحاق می‌گردد. محاسبات استاتیک در آن از ارکان اصلی طراحی و اجرای نمای کرتین وال می‌باشد. محاسبات استاتیکی سایز لامل مصرفی را مشخص نموده و نحوه اتصال به سازه اصلی را تعیین می‌نماید. درشرکت نما تجارت آوش محاسبات استاتیک بر اساس شکل، مورد مصرف بنا، اقلیم و ارتفاع آن انجام می‌شود. مقادیر محاسبه شده نیز دراختیار کارفرمایان محترم قرارمی‌گیرد. براساس سایز لامل مصرفی و نحوه اتصال به سازه نقشه‌های شاپ دقیق استخراج می‌شود. با توجه به سیستم مورد نظر کارفرما پیش ساختگی نمای کرتین وال در دستور کار دفتر فنی شرکت نما تجارت آوش قرار می‌گیرد.

نحوه اجرای نمای کرتین وال

برخی انواع اجرای نمای کرتین وال

اجرای نمای کرتین وال بسته به نوع سازه و ویژگی‌های آن تفاوت دارد. این نماها در مدل‌های مختلف قابل تولید و نصب می‌باشند. عوامل مهم زیادی در تعیین طراحی نما نقش دارند. از جمله آن‌ها می‌توان به محل و نوع دسترسی به کارگاه، زمان صرف شده برای نصب و اجرای نما، اطلاعات مربوط به طراحی و نوع آن، قیمت برآورد شده برای نما و به طور کلی طراحی و ساختار سازه اشاره کرد. خود نما نیز به دسته‌هایی تقسیم می‌شود که هر کدام نمای متفاوتی از خانه و ساختاری متفاوت، خاص و زیبا ایجاد می‌کند.

اجرای نمای کرتین وال

    1. اجرای نمای کرتین وال فیس کپ یا درپوش‌دار ( face cap )

      جهت اجرای این نمای کرتین وال نیز مانند سایر سبک‌های نمای کرتین وال از سازه‌های آلومینیومی عمودی و افقی برای قاب‌بندی نما استفاده می‌شود. صفحات افقی را لامل‌هاي افقي ترنسم و لامل‌هاي عمودی را موليون می‌نامند. درپوش‌های به کار رفته در  نمای کرتین وال فیس کپ دارای اشکال مختلف (گرد، دوکی، مستطیل) بوده و با طول و عمق متفاوت قابل استفاده است، اما عرض این درپوش‌ها از 5 سانتی‌متر بیشتر نمی‌شود و گزینه‌ای برای انتخاب رنگ آن‌ها بر پایه طرح معماری وجود دارد. در اجراي نماي کرتين وال، به طور معمول لامل افقي یا ترنسم در سايز طولي کوچکتري نسبت به موليون نمایش داده مي‌شود.اجرای نمای کرتین وال فیس کپ

    2. اجرای نمای کرتین وال فریم لس یا بدون درپوش

      در اجرای نمای کرتین وال فریم لس برعکس نمای فیس کپ، درپوش خارجی نما وجود ندارد. در این نما از چسب‌های ویژه‌ای برای ثابت کردن شیشه در فضای بین لامل‌ها استفاده می‌شود. روش کار به این شکل می‌باشد که شیشه تولید شده در کارخانه در یک کلاف آلومینیومی قرار می‌گیرد و در فضای بین لامل‌ها ثابت می‌شود. در این حالت به دلیل نداشتن فیس کپ‌ها، نمای خارجی به شکل یک آینه یکنواخت دیده می‌شود. فضای خالی بین هر مدول 2سانتی متر بیشتر نیست. در طراحی بعضی از شرکت‌ها تنها با افزودن یراق آلات لازم می‌توان هر مدول را مخفیانه باز کرد.نمای کرتین وال فریم لس

    3. اجرای نمای کرتین وال سمی فریم لس

      اجرای نمای کرتین وال سمی فریم لس با نام نیم فریم نیز شناخته می‌شود. در حقیقت منوط به طرح معماری از درپوش، در یکی از جهات افقی یا عمودی، در جهت دیگر از لاستیک یا چسب برای ثابت کردن شیشه به کار گرفته می‌شود. در حقیقت اجرای نمای کرتین وال این سیستم ترکیبی بی‌نظیر از کرتین وال بدون فریم و کرتین وال فیس کپ است که جلوه‌ای کاملا متفاوت به نمای بیرونی ساختمان می‌دهد.

    4. اجرای نمای کرتین وال یونیتایز

      اجرای نمای کرتین وال یونیتایز با نام مدولار همچنین شناخته می‌‍شود. تقریباً همه مرحله‌های ساخت در کارخانه تولیدی انجام می‌شود، به این معنی که نمای ساختمان بر پایه اندازه‌گیری‌ها و طرح‌های دقیق به قطعات کوچکتر یا پنل‌های کوچکتر تقسیم می‌شود. تمامی اجزای آن اعم از پروفیل و اتصالات و یراق آلات و … در کارخانه مونتاژ می‌شود و در نهایت شیشه و سایر پرکننده‌ها نصب و تکمیل می‌گردد. مدول‌ها به محل پروژه منتقل می‌شوند. هر یک از مدول‌ها به روش هنگینگ بر روی بدنه ساختمان در مکانی مشخص در کنار یکدیگر نصب می‌شوند.

      بر اساس نحوه ساخت و نصب، کرتین وال‌ها به دو دسته اصلی تقسیم می‌شوند: کرتین وال‌های متحرک که به صورت مرحله به مرحله نصب می‌شوند و کرتین وال‌های تکی که با مدول‌های شیشه‌ای یا به شکل یکجا تعبیه می‌شوند. کرتین وال‌های جداشونده به شکل قطعات جداگانه تولید شده و در ساختمان بهم وصل می‌شوند. در مقابل، برخی از کرتین وال‌ها به طور کامل در کارخانه مونتاژ شده، به ساختمان منتقل شده و روی آن نصب می‌شوند.

      اجرای نمای کرتین وال یو چنل

    5. اجرای نمای کرتین وال فول فریم لس یا یو چنل

      در این روش ابتدا قطعات عمودی یا مولین و قطعات عرضی یا ترنزوم بر روی سازه تعبیه می‌شوند. بازوشوها کاملا مخفی هستند و داخل لامل‌ها قرار گرفتند و شما نمی‌توانید مشخص کنید که کدام پنجره را می‌توان تا کرد و کدام پنجره را ثابت کرد.

اجرای نمای کرتین وال فول فریم لس

مقاله انواع نمای کرتین وال را مطالعه کنید.
بیشتر بدانید

مزایای اجرای نمای کرتین وال با خدمات مهندسی

خدمات مهندسی و طراحی نما عملی می‌باشد که می‌تواند مخارج اجرای کرتین وال را به میزان قابل توجهی برای شما کاهش دهد. اگر بخواهیم در مورد تمام عواملی که خدمات مهندسی را در اجرای نمای کرتین وال مهم می‌کند دقیق‌تر بگوییم، بایستی بگوییم:

  • ریسک و زمان را کاهش دهید
  • کاهش هزینه 
  • تامین نیازهای اپتیکی یا نوری، حرارتی و صوتی با تعیین ساختار شیشه‌ای مناسب
  • با تعدیل سطح جلویی بازتاب مواد را کاهش می‌دهد.
  • پیشرفت پروژه بر اساس برنامه‌ریزی دقیقخدمات مهندسی نمای کرتین وال

مجری اجرای نمای کرتین وال

جهت اجرای نمای کرتین وال روش‌های کاربری متفاوتی وجود دارد. این که کدام روش برای پیاده‌ کردن کرتین وال به کار گرفته شود، وابسته به استحکام سازه‌ای و خطوط نمایان نما دارد. پیمانکار کرتین وال با بررسی تمامی شرایط و توجه به بودجه کارفرما، وظیفه دارد تا بهترین سیستم اجرای نمای کرتین وال را به کارفرما پیشنهاد دهد.

مجری اجرای نمای کرتین وال

اختلاف کرتین وال با ترمال بریک در چیست؟

اجرای نمای کرتین وال در مقایسه با ترمال بریک با سرعت بیشتری انجام می‌شود و قیمت کمتری دارد. این نما در برابر زلزله مقاوم بوده و عایق خوبی در برابر گرما و انرژی می‌باشد.

پیشنهادات شرکت برای اجرای نمای کرتین وال

شرکت نما تجارت آوش پیشنهادهای فنی و اجرایی خود را به صاحبان پروژه‌های ویلایی معمولا به سه روش ذیل اریه می‌نماید:

  1. گزینه پیشنهادی شماره یک: اجرای کرتین وال به روش استراکچرال فولادی

اولین پیشنهاد این شرکت شامل اجرای اسکلت فولادی و نصب دماغه مخصوص کرتین وال بر روی آن می‌باشد. در این شیوه هیچ‌گونه محدودیتی برای اجرای نمای کرتین وال وجود ندارد.

  1. گزینه پیشنهادی شماره دو: اجرای کرتین وال به روش تقویت با مقاطع استاندارد فولادی insert

در این روش پروفیل‌های استاندارد از جنس فولاد با پوشش ضدزنگ با کاور کرتین وال به کار گرفته می‌شود. برای این منظور سیستم مخصوصی توسط شرکت تولید کننده محصولات کرتین وال طراحی و تولید می‌گردد.

  1. گزینه پیشنهاد شماره سه: اجرای کرتین وال آلومینیومی

این پیشنهاد گزینه اقتصادی این شرکت و شامل اجرای نمای کرتین وال آلومینومی است. با توجه به خواست طراحان مبتنی بر استفاده دهانه‌ها در حدود دو متر، می‌توان با تقویت اتصالات و خود لامل‌های عرضی به خواست مهندسان مشاور پاسخ مناسب ارائه نمود. اما از نظر مهندسان این شرکت در صورت امکان تقسیم‌بندی دهانه‌ها تا 90/1 بدون نیاز انجام تقویت اعضای کرتین وال می‌توان به نتیجه مطلوب رسید.

اجرای نمای کرتین وال در تهران با بالاترین کیفیت

نکته مهم در طراحی نمای کرتین وال در تهران این می‌باشد که مهندس نقشه‌بردار بایستی از ساختمان نقشه‌برداری کند تا کدهای ارتفاعی ضروری و ابعاد بازشوهای سازه در اختیار طراح برای ایجاد یک طرح دقیق و کاملاً بهینه برای ساخت و ساز قرار گیرد.

از آن‌جایی که این نما یکی از نماهای مهندسی است و همه شرکت‌های مهندسی قدرت اجرای آن را ندارند. در این نما بایستی اطلاعات ویژه مربوط به بدنه نما وصل شده باشد و همه اعداد صحیح باشد. دقت مورد نیاز اجرای نمای کرتین وال به حدی است که خطای یک یا دو میلی متری در نصب لامل‌ها و سایر قسمت‌های نمای کرتین وال باعث عدم تطابق صفحات شیشه‌ای و جا نرفتن پانل‌ها می‌شود.

نما تجارت آوش به عنوان اجرا کننده نمای خشک، بیش از ده سال تجربه در زمینه طراحی و اجرای نمای کرتین وال در تهران و دیگر شهرستان‌ها را دارا می‌باشد. جهت دیدن نمونه پروژه و دریافت کاتالوگ‌ها با کارشناسان فروش ما تماس بگیرید.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم روش مراحل اجرای نمای کرتین وال را بدانیم و جزئیات کاربردی این نمای پرطرفدار را توضیح دهیم. از اینکه تا پایان این مقاله همراه ما بودید متشکریم. اگر سوالی در مورد اجرای نمای کرتین وال دارید در قسمت نظرات همین مقاله با ما در میان بگذارید تا در اسرع وقت پاسخ خود را دریافت کنید. تیم مهندسین نما تجارت آوش آماده است تا جهت راهنمایی بهترین روش نصب و اجرای نمای کرتین وال به شما کاربران عزیز با مشاوره رایگان کمک نماید.

جهت مشاوره و خرید تماس بگیرید
09127957099 09125595841

سوالات متداول درباره اجرای نمای کرتین وال

با انتخاب روش اجرا، بایستی بر پایه استحکام سازه ساختمان خود تصمیم بگیرید. نما تجارت آوش بسته به ارتفاع ساختمان نوع پروفیل و نحوه اجرا را در اختیار کارفرما قرار می‌دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره در مورد نمای ساختمان با ما تماس بگیرید.
بسته به نوع کرتین وال و کاربرد آن امکان ایجاد بازشو در کرتین وال وجود دارد. 
آب‌بندی با انواع لاستیک آب بندی و گاهی با چسب آب‌بندی می شوند.
نحوه نصب و شکل ظاهری آن‌ها متفاوت است، به این صورت که در نمای فریم لس هیچ قاب دور شیشه وجود ندارد.
 


:: برچسب‌ها: اجرای نمای کرتین وال – مراحل اجرای نمای کرتین وال – انواع اجرای نمای کرتین وال – قیمت اجرای نمای کرتین وال ,
:: بازدید از این مطلب : 53
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 دی 1456 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Avash

در و پنجره ترمال بریک از آخرین دستاوردهای صنعت آلومینیوم در سراسر جهان هستند. پنجره‌های آلومینیومی گرما و دما را به راحتی منتقل می‌کنند. برای غلبه بر این عیب، از پروفیل شکسته حرارتی در ساخت در و پنجره آلومینیومی استفاده می‌شود. پنجره‌های آلومینیومی حرارتی بهترین و با کیفیت‌ترین انتخاب برای سازندگان و طراحان ساختمان است.

جهت خرید و استعلام قیمت پنجره دو جداره و قیمت پنجره آلومینیومی می‌توانید با شماره‌های
09127957099 و 09125595841 تماس بگیرید.

 

در و پنجره ترمال بریک چیست؟

اصطلاح ترمال بریک در و پنجره آلومینیومی از جنس ترمال بریک مفهوم شکست حرارتی دارد، بدین گونه که در پنجره آلومینیومی ترمال بریک با گذاشتن لایه‌ای از پلیمر، همچون عایق پلی آمیدی مانع انتقال حرارت و اتلاف انرژی از دیوار خارجی به دیوار داخلی می‌شود. بنابراین آلومینیوم پنجره‌ها را تبدیل به عایق‌های انرژی یا شکست حرارتی می‌کند.

به عبارت دیگر در و پنجره ترمال بریک نسخه بهبود یافته و اصلاح شده پنجره آلومینیومی نرمال است که می‌تواند رمزی برای صرفه جویی در استفاده انرژی باشد. این پنجره ها گونه‌ای طرح ریزی شده اند که مشکل پنجره آلومینیومی معمولی حل شود.

در و پنجره ترمال بریک چیست؟

 

انواع در و پنجره ترمال بریک

همان‌گونه که در قسمت اول یادآوری شد، عایق حرارتی از بااهمیت‌ترین نوع‌های فرآوری به کار گرفته شده در طرح‌ریزی پنجره‌های آلومینیومی است. این روزها می‌توانید نحوه استفاده از این پنجره را برای گرما در خیلی از سازه‌ها مشاهده کنید. به یاد داشته باشید که انواع مختلفی از پروفیل در و پنجره ترمال بریک وجود دارد که می‌توانید مناسب‌ترین آن‌ها را برای نیازهای خود پیدا کنید. پروفیل‌های ترمال بریک از مدل‌های پروفیلی جهت تولید و اجرای نمای ساختمان تشکیل شده است که به نام پروفیل کرتین وال شناخته می‌شوند. در زیر به برخی گرما بندها می‌توان اشاره کرد:

شما می‌توانید تصاویر انواع عایق حرارتی را به راحتی از این وبسایت بررسی کنید و بهترین و مناسب‌ترین نوع عایق را دریافت کنید. همچنین در صورت داشتن هرگونه سوال در خصوص ویژگی‌ها و قیمت این نوع گرمابندها می‌توانید با همکاران نما تجارت آوش تماس گرفته و اطلاعات مورد نیاز خود را دریافت نمایید.

انواع در و پنجره ترمال بریک

نحوه عملکرد در و پنجره ترمال بریک

در حقیقت صفحه ترمال بریک بین دو بخش آلومینیومی در یا پنجره ترمال بریک است که موجب جلوگیری از انتقال حرارت در درون ساختمان می‌شود. پنجره ترمال بریک با کنترل کردن اشکال مختلف انتقال حرارت، کارایی انرژی را بهبود می‌بخشد. انرژی گرمایی از طریق ماده به سه طریق قابلیت انتقال دارد:

  1. گرما از طریق اجسامی که یکدیگر را لمس می‌کنند، انتقال پیدا می‌کند.
  2. همرفت مکانی است که گاز یا آب در گردش است و انرژی گرمایی را منتقل می‌کند.
  3. تابش انرژی حرارتی از طریق امواج فرکانس بالا مانند نور مرئی، نور ماوراء بنفش یا امواج مایکروویو منتقل می‌شود.

شکل در و پنجره ترمال بریک به طریقی طرح ریزی شده است که از گرما و سرمایش جلوگیری می‌کند. این کار با سوا کردن قطعات فلزی بیرونی از قطعات فلزی داخلی با ماده‌ای انجام می‌شود که میزان گرما یا سرمای عبوری از راه قاب‌ها را کاهش می‌دهد. این ویژگی پنجره، به نام Thermal Break شناخته می‌شود.

یک در و پنجره ترمال بریک را می‌توان به عنوان مثالی شرح داد که در آن قاب و اجزاء پنجره به عناصر داخلی و خارجی تقسیم می شوند و با ماده‌ای با رسانایی کم ترکیب می‌شوند (رسانایی ماده، مانع حرارتی نباید از نصف W/m.K تجاوز کند).

بهترین برند پنجره ترمال بریک

بهترین پروفیل در و پنجره ترمال بریک

استفاده از ورق‌های پلی آمید در بهترین پروفیل ترمال بریک موجب می‌شود ضریب جابجایی حرارت آلومینیوم از 203 به کمتر از 4 کاهش یابد. در حقیقت در برترین پروفیل در و پنجره ترمال بریک دوجداره، جزء پلی آمیدی رسانایی آلومینیوم را مختل می‌کند. ساختار و محل پلی آمید و ویژگی‌های آن نقش مهمی در تعیین این عدد دارند. 

بهترین پروفیل پنجره ترمال بریک

خصوصیات پروفیل در و پنجره ترمال بریک

  1. دوخت دقیق پلی آمید

دوخت پلی آمید بایستی به درستی و با ابزار مخصوص انجام پذیرد، مگرنه اتصال تیغه‌ها به پروفیل‌های آلومینیومی خراب شده و موجب کاهش مقاوم بودن رسانایی در آلومینیوم خواهد شد.

  1. مقاومت مکانیکی کشوها

هنگام طراحی پنجره برای تولید بایستی از پروفیل ها و استانداردهای مناسب مانند وزن لنگه و عرض و ارتفاع دهانه بازشو به کار گرفته شود.

قیمت در و پنجره ترمال بریک

عوامل موثر در قیمت در و پنجره آلومینیومی ترمال بریک عبارتند از:

  1. برند پروفیل مورد استفاده:

این روزها جهت تولید در و پنجره ترمال بریک از بین پروفیل‌های مورد استفاده، می‌توان نام‌های آکپا ایران، پیمان و … را که جزو برندهای با کیفیت در ایران هستند را نام برد.

  1. ابعاد چارچوب در پنجره‌ها و نوع و اندازه بازشوها

عامل مهم دیگری که در قیمت تمام شده پنجره‌های ترمال بریک نقش دارد، اندازه کلی پنجره‌ها هستند.

  1. برند یراق آلات و انواع بازشوها:

در بحث یراق آلات در و پنجره ترمال بریک، علاوه بر انواع بازشوها (کشویی، لولایی، دو حالته، بالابر و …) که در محاسبه هزینه بسیار مهم است. برند یراق مصرفی در قیمت‌گذاری در و پنجره ترمال بریک تاثیرگذار هستند، طبیعتا برند یراق مصرفی از نظر استحکام و کارایی بسیار مهم است، بنابراین استفاده از یک برند نامعتبر تاثیر منفی بر کیفیت و کارایی پنجره‌های آلومینیومی ترمال بریک شما خواهد داشت.

  1. کیفیت آب‌بندی لاستیک و هوابندی:

شفاف است کیفیت لوازم به کار رفته در ساخت در و پنجره مهم است. اما با در نظر گرفتن روش‌های مختلف مونتاژ در و پنجره‌ ترمال بریک، استفاده از روش‌های تولید مناسب، اهمیت بیشتری دارد.

  1. نوع شیشه‌ مورد استفاده:

بسته به ضخامت، رنگ و برند شیشه مورد استفاده، قیمت شیشه متفاوت است. همچنین سکوریت و یا لمینیت شیشه در قیمت نهایی تاثیرگذار است.

خرید در و پنجره ترمال بریک در تهران ،کرج و یا کل کشور

اگر برای منزل خود در منطقه کرج و تهران در و پنجره ترمال بریک را در نظر می‌گیرید، خوب است بدانید تولیدکنندگان داخلی آن منطقه آن را به گونه‌ای تولید می‌کنند که برای منطقه تهران مناسب است. از آن‌جایی که تهران و کرج در فصل تابستان مناطق بسیار گرمی هستند، در و پنجره ترمال بریک در ضلع جنوبی و غربی منزل شما پیشنهاد می‌شود. اگرچه مردم اغلب عایق بندی را یک ویژگی مفید در مناطق سردتر می دانند، اما محافظت در برابر آفتاب و گرما می تواند بسیار مفید باشد. اگر می‌خواهید بفهمید که آیا بایستی روی در و پنجره ترمال بریک خانه خود سرمایه‌گذاری کنید، با کارشناسان در و پنجره دوجداره در نما تجارت آوش تماس حاصل نمائید.

در و پنجره ترمال بریک در تهران، کرج

 

مزایای در و پنجره ترمال بریک

  1. پنجره‌های بزرگ قدی: توانایی تولید پنجره همراه شیشه‌های بزرگ برای بهره‌مندی بیشترین و شفاف‌ترین دید، از بزرگترین مزایای پنجره‌های آلومینیومی ترمال بریک است.
  2. استحکام: به دلیل استفاده از آلیاژ آلومینیوم استحکام بالاتری نسبت به UPVC دارد.
  3. عایق حرارتی: به دلیل استفاده از مواد عایق پلی آمیدی از انتقال حرارت بین لایه داخلی و خارجی جلوگیری می‌کند.
  4. رنگ‌های مختلف: به کارگیری رنگ پودری و آنادایز الکترواستاتیک در طیف‌های مختلف تنها بر روی پروفیل‌های آلومینیومی میسر است.
  5. بازشوهای مختلف: در این نوع پنجره می‌توان از ابزارهای مدرن مانند لیفت و اسلاید، آکاردئون و محوری استفاده کرد.
  6. عایق صدا: در و پنجره ترمال بریک نیز قابلیت جذب صدا بالایی دارد و می‌تواند صداهای خارجی را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. این ویژگی به ویژه برای افرادی که در مناطق پر سر و صدا یا نزدیک صداهای مزاحم زندگی می‌کنند، مفید است.
  7. طراحی زیبا: در و پنجره ترمال بریک دارای طراحی زیبا و مدرنی هستند که می‌توانند شکل و ظاهر ساختمان شما را زیباتر کنند. این نوع پنجره‌ها در رنگ‌ها و طرح‌های مختلف موجود هستند و می‌توانند کاملا با فضای داخلی هر ساختمانی طراحی شوند.

در و پنجره لوکس از آلومینیوم یا ترمال بریک بهبود یافته ساخته شده‌اند تا به خانه لوکس شما ظاهری مجلل ببخشند.
بیشتر بدانید

مزایای در و پنجره ترمال بریک

معایب در و پنجره ترمال بریک

  1. قیمت: به دلیل استفاده از فلز آلومینیوم، ساخت و نصب در و پنجره ترمال بریک در مقایسه با دیگر پنجره‌ها گران‌تر است. این موضوع امکان دارد موجب ضرر برخی از مشتریان شود.
  2. وزن: در و پنجره ترمال بریک وزن بیشتری در مقایسه با دیگر پنجره ها دارند. این موضوع در مواردی که مجبور به نصب پنجره در طبقات بالاتر یا مکان‌هایی با ساختار ضعیف هستیم، می‌تواند مشکل‌زا باشد.
  3. نیازمند فضای بیشتر: پنجره های کشویی ترمال بریک در مقایسه با سایر پنجره‌ها به فضای بیشتری نیاز دارند. این می‌تواند در مواردی که فضای محدودی برای نصب پنجره وجود دارد، مشکل‌زا باشد.
  4. تعمیر و نگهداری: در و پنجره ترمال بریک در مقایسه با سایر پنجره‌ها به نگهداری کمتری احتیاج دارند. ولی چنانچه آسیب ببینند، هزینه تعمیر پنجره بیشتر خواهد بود.
  5. نصب: در و پنجره ترمال بریک در مقایسه با دیگر پنجره ها به دلیل پیچیدگی به زمان بیشتری برای نصب نیاز دارند. تخصص و تجربه نیز هنگام نصب این نوع پنجره ها برای جلوگیری از نشت هوا و گرما ضروری است.

در کل پنجره‌های ترمال بریک به دلیل مزایایی که در خیلی موارد دارند، انتخاب خوبی هستند. اما قبل از اینکه تصمیم به نصب این نوع پنجره ها را داشته باشید، بهتر است مزایا و معایب آن‌ها را به دقت بررسی کنید و با عنایت به نیاز و محدودیت‌های خود تصمیم درستی بگیرید.
بیشتر بدانید

سخن پایانی

از آن‌جایی که عملکرد حرارتی در این نوع پنجره‌ها بهبود یافته است. برای ساختمان های مسکونی و تجاری که به دنبال راه حلی ایده آل برای کنترل و بهبود عملکرد حرارتی ساختمان هستند، گزینه بسیار خوبی است.

جهت مشاوره و خرید تماس بگیرید
09127957099 09125595841

سوالات متداول درباره در و پنجره ترمال ‌بریک

در حقیقت دلیل استفاده از عبارت «ترمال بریک» برای نام در و پنجره ترمال بریک، داشتن مواد عایق شده در قسمت بیرونی چارچوب‌ها است.پنجره ترمال بریک چقدر دوام عمر دارد؟
به طور میانه، شما می‌توانید انتظار صرفه‌جویی در استفاده انرژی را حداقل تا 45 سال داشته باشید. با مراقبت و نگهداری بموقع، پنجره‌های حرارتی خواهند توانست چهل و پنج سال و شاید حتی بیشتر دوام بیاورند. طول عمر پنجره به طور مستقیم به نوع شیشه و کیفیت آن وابسته است.
پنجره ترمال بریک پنجره‌ای است با عایق بالا که از دو شیشه با فاصله از یکدیگر درست شده است. این فاصله از عبور گرما، صدا و رطوبت از پنجره جلوگیری می‌کند.
 
زیرا پنجره‌های ترمال بریک معایبی دارند. به عنوان نمونه، قیمت بالاتری از پنجره‌های دوجداره UPVC دارند. نصب و استفاده از شیشه دوجداره در تمامی طبقات امکان پذیر نیست و ممکن است به شرایط ساختمان بستگی داشته باشد و ...


:: برچسب‌ها: قیمت در و پنجره ترمال بریک - در و پنجره آلومینیومی - در و پنجره ترمال بریک -در و پنجره لوکس ,
:: بازدید از این مطلب : 51
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 آذر 1456 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Avash

طی دهه گذشته پروفیل جدیدی برای تولید درب و پنجره آلومینیوم توسط متخصصان و مهندسین این صنعت با محاسبات فنی مهندسی ویژه طراحی و توسعه یافته است. این محصول علاوه بر ظرافت، زیبایی و مقاومت، به علت طراحی خاص ساختمان سبک است. به دلیل استفاده از اجزای خاص درب و پنجره‌ آلومینیوم دوجداره، احتیاجی به آرماتوربندی نیست.

این روزها سیستم‌های گذشته مانند ST و Current که در گذشته رایج بوده‌اند، به علت نبود هوابندی کامل منسوخ شده‌اند. برای بهبود بخشیدن مصرف سوخت، صدا و ظاهر، مشاوران معماران و مهندسین  اصرار زیادی بر جایگزین کردن این سیستم‌ها با سیستم‌های اختصاصی جدید دارند. در سیستم‌های گذشته، قطعات عناصر افقی و عمودی پنجره آلومینیومی عایق متفاوت بود که زیبایی و تهویه پنجره را به شدت تحت تاثیر قرار می‌داد.

جهت خرید و استعلام قیمت پنجره دو جداره و قیمت پنجره آلومینیومی می‌توانید با شماره‌های
09127957099 و 09125595841 تماس بگیرید.

 

آلومینیوم چیست؟

معمولاً آلومینیوم متالیک نقره‌ای با روکش فلزی است. از خصوصیات مهم آلومینیوم قابلیت بازیافت، وزن سبک، پایداری، مقاوم بودن، استحکام، چکش خواری زیاد، سازگاری با محیط زیست و بدن انسان ، غیراکسید کننده است که از دیرباز مشاهده شده است. استفاده از آن به این دلیل است که در حال حاضر در صنایع مختلف مانند هوانوردی، کابل‌های برق، ساخت ورق‌های کامپوزیت برای درب و پنجره‌ آلومینیوم دو جداره و نمای شیشه‌ای استفاده می‌شود. پروفیل اکستروژن آلومینیوم از پرکاربردترین قطعات برای کاربردهای آلومینیوم در نظر گرفته می شود.

آلومینیوم یکی از مواد مورد استفاده در تولید پروفیل درب و پنجره آلومینیومی است و از قدیم الایام تا به امروز در صنعت ساختمان‌سازی استفاده می‌شده است. وزن آلومینیوم سبک است و نسبت به فولاد برای ساخت در و پنجره مناسب است. پنجره‌های آلومینیومی دارای فریم، رنگ، یراق و بازشوهای متفاوتی هستند.

آلومینیوم چیست

 

پروفیل درب و پنجره آلومینیوم چیست؟

در واقع پروفیل مقطعی است که در یک طول مشخص ثابت شده است. در صنعت فلزات و همچنین ساخت و سازها، پروفیل‌ها اقسام مختلفی دارند. کاربرد اصلی پروفیل در تولید در و پنجره فلزی است.

جهت ساخت پروفیل درب و پنجره آلومینیوم ابتدا ماده اولیه‌ای به نام بیلت آلومینیومی در فشار بالا و دمای مناسب قرار داده می‌شود. سپس آن‌را بین قالب‌های مخصوص به حرکت در می‌آورند.

 

به این ترتیب ماده اولیه تغییر شکل داده و به شکل دلخواه در می‌آید. به دلیل استفاده از فرآیند حرارتی و فشار زیاد روی فلز آلومینیوم، مواد اولیه به طور کامل از بین رفته و در نتیجه پروفیل در و پنجره آلومینیوم ایجاد می‌شود.

پروفیل‌های آلومینیومی در صورت استفاده همراه با پنجره‌های دوجداره کاملاً عایق هستند و سرما، گرما، گرد و غبار یا صدا نمی‌تواند در آن‌ها نفوذ کند.

پروفیل درب و پنجره آلومینیوم

انواع پروفیل درب و پنجره آلومینیوم

  • پروفیل فریم: جهت چهارچوب در و پنجره دوجداره به کار می‌رود.
  • پروفیل لنگه یا ساش: جزء بازشو می‌باشد طوری که پروفیل در بزرگتر از پنجره است.
  • پروفیل مولیون: این پروفیل به عنوان یک ستون افقی و یا عمودی داخل چهارچوب پنجره با استفاده از بست ستون به کار گرفته می‌شود.
  • پروفیل‌های جانبی: طیف وسیعی از پروفیل‌ها برای تکمیل در و پنجره آلومینیوم دو جداره می‌باشند. مانند: زوار شیشه پنجره‌های دوجداره و سه جداره، پروفیل‌های 90 درجه، پروفیل‌های ارتفاعی، کانکتورها، پانل‌های یو پی وی سی و غیره.

انواع پروفیل درب و پنجره آلومینیوم

انواع شیشه درب و پنجره آلومینیوم

شیشه در نوع های متفاوت تک جداره، دوجداره، هوشمند و… ایجاد می‌شود.

  1. شیشه ساده یا یک جداره: اولین و ساده‌ترین شیشه برای درب و پنجره آلومینیوم ، شیشه‌های یک جداره می‌باشد. ضخامت این مدل متفاوت است و با ضخامت‌های 2 و 20 میلی‌متر ایجاد می‌شود. قابل ذکر است که شیشه‌های تک جداره در انواع مختلفی مانند مشجر ، رفلکس و … تولید می‌شوند. انواع مشجر به دلیل محدود بودن دید، معمولا برای فضاهای خصوصی خانه مناسب هستند. مدل رفلکس با افزودن روکشی به شیشه ساده ساخته می‌شود که نور بیرون را در روز منعکس می‌کند. از ورود نور خورشید به خانه می‌کاهد و در شب بالعکس کار می‌کند.
  2. شیشه دوجداره: متداول‌ترین و بهترین مدل برای استفاده در هر مدل در و پنجره آلومینیوم ، شیشه دوجداره یا چند جداره است که می‌توان گفت با اهمیت‌ترین مزایای این شیشه مقاومت خیلی بالای آن در مقابل حرارت و آلودگی صوتی می‌باشد.
  3. انواع دیگر شیشه: انواع دیگری از شیشه وجود دارد که می‌توان آن‌ها را بر اساس محیط مورد نظر با شیشه های تک جداره و یا دو جداره آمیخته کرد.انواع شیشه

 

انواع پنجره آلومینیومی

درب و پنجره‌ آلومینیوم بسیار پرکاربرد هستند و در انواع بازشو مانند کشویی، لولایی، فرانسوی، دو حالته، فرانسوی و … موجود می‌باشند. پنجره‌های آلومینیومی همچنین با عنایت به نوع پروفیل به دو دسته ترمال بریک و نرمال تقسیم می‌شوند.

 

  1. پنجره دو جداره آلومینیوم ترمال بریک

یکی از دلایل اتلاف انرژی در خانه عدم انتخاب صحیح نوع و جنس پنجره درب و پنجره آلومینیوم می‌باشد. با تعیین پنجره مناسب می‌توانید انرژی قابل مصرف در خانه را کاهش دهید و بهره وری انرژی را بهبود بخشید، به این ترتیب خانه را در زمستان گرم کنید و در تابستان آن را خنک کنید. پنجره آلومینیومی ترمال بریک نوعی درب و پنجره آلومینیوم عایق حرارتی هست و به معنای شکستن حرارت می‌باشد. ضریب انتقال حرارت در آلومینیوم بسیار بالاست، به همین دلیل پروفیل‌های آلومینیومی در این گونه پنجره‌ها از طریق نوارهای پلی آمیدی به همدیگر اتصال می‌یابند.

نوارهای پلی آمید از شیشه ضخیم و متراکم ساخته شده است. این نوارها قادر به تحمل دما و فشار بالا است که باعث کاهش گرما و ایجاد نوعی مانع حرارتی می‌شود. سیستم ترمال بریک در و پنجره آلومینیوم به دلیل وجود نوارهای پلی آمیدی بین دیواره‌های داخلی و خارجی پروفیل از انتقال گرما و سرما جلوگیری می‌کند. بعلاوه استفاده از پنجره‌های دو جداره در  پنجره ترمال بریک نوعی عایق صدا و حرارت ایجاد می‌کند که آرامش را برای افراد ساکن در خانه‌ها به هدیه می‌کند.

  1. پنجره آلومینیوم نرمال

درب و پنجره آلومینیوم نرمال در گذشته بیشتر استفاده می‌شد. جهت ساخت این نوع در و پنجره آلومینیوم از میله‌های آهنی برای اتصال آن‌ها به همدیگر استفاده می‌کردند.

در و پنجره آلومینیوم نرمال یا ساده را با استفاده از پروفیل‌های آلومینیومی اکسترود شده، تولید می‌کنند. این نوع پنجره‌ها به دوجداره نیز شناخته می‌شوند. اما در قوانین در و پنجره دوجداره، نوع نرمال پذیرفته نمی‌شود و نام آن‌ها به آلومینیوم خاص تغییر یافته است.

پنجره آلومینیوم نرمال

تفاوت پروفیل آلومینیومی نرمال و ترمال بریک در این است که تغییراتی که در پروفیل آلومینیومی پنجره ترمال بریک ایجاد می‌شود از عبور گرما از آن جلوگیری می‌کند. در نتیجه عایق‌بندی بهتری نسبت به پنجره‌های نرمال دارد.
بیشتر بدانید

قیمت درب و پنجره آلومینیوم

عوامل زیادی بر قیمت درب و پنجره آلومینیومی اثر می‌گذارد. عواملی مانند اندازه پنجره، نوع شیشه، یراق آلات، ضخامت قاب، تعداد خرید و … را می‌توان ذکر کرد. در کل، پنجره‌های آلومینیومی نسبت به پنجره‌های چوبی یا یو پی وی سی سنتی گران‌تر هستند، اما دارای مزایایی مانند استحکام و دوام بیشتر و همچنین ظاهری شیک‌تر هستند.

در هر صورت جهت استعلام قیمت دقیق پنجره‌های آلومینیومی بهترین راه، تماس با شرکت نما تجارت آوش و دریافت پروژه از این شرکت است. این شرکت بر پایه نیاز شما قیمت منصفانه‌ای به شما می‌دهد.

مزایای درب و پنجره آلومینیوم

  1. دوام بالا: فریم‌های آلومینیومی نسبت به فریم‌های متشکل از چوب، آهن و یا پی وی سی دوام بیشتری دارند. همچنین ارزان‌تر هستند و انقباض و انبساط کمتری نیز دارند
  2. سازگاری با محیط زیست: آلومینیوم سریع‌ترین نرخ بازیافت را در بین تمام فلزات دارد.
  3. سبک و بادوام: وزن کمتری نسبت به پنجره‌های آهنی دارند، اما مقاومتشان خوب است.
  4. کاهش از دست دادن انرژی ساختمان: درب و پنجره‌ آلومینیوم می‌تواند جذب گرما یا کاهش حرارت را تا 60 درصد افزایش دهد. بنابراین موجب کاهش مصرف گاز طبیعی در سیستم های گرمایش خانه می‌شود.
  5. مقاوم در مقابل نور خورشید و شرایط آب و هوایی و محیطی
  6. تنوع رنگ: انتخاب رنگ‌های زیاد و متنوعی دارند و مطابق با هر سلیقه‌ای هستند.
  7. نصب سریع و آسان: درب و پنجره‌ آلومینیوم به دلیل وزن سبک، نصب آسانی نیز دارند.
  8. امکان تولید طرح‌های دکوراتیو مختلف: بسیار منعطف هستند و برای پنجره‌هایی با ابعاد و اندازه‌های مختلف قابل طراحی هستند.
  9. نگهداری آسان: درب و پنجره‌ آلومینیوم به دلیل مقاومت در برابر خوردگی، پس از نصب نیاز به نگهداری بسیار کمی دارند. می‌توان اسفنج مرطوب جهت تمیز کردن به کار گرفت.
  10. قیمت ارزان: قیمت‌ها پایین و به صرفه است.

 

مزایای درب و پنجره آلومینیوم

معایب درب و پنجره آلومینیوم

  • آلومینیوم عایق خوبی جهت حرارت و سرما نیست.
  • در برابر عوامل شیمیایی دچار خوردگی می‌شود.

سخن پایانی

ما در شرکت درب و پنجره آلومینیوم دوجداره نما تجارت آوش فعالیت خود را در زمینه ساخت و اجرای انواع نمای مدرن آغاز کردیم. ما آخرین نسخه پنجره‌های دوجداره را با استفاده از پروفیل آلومینیوم به صورت خودکار تولید کردیم. شما عزیزان می توانید جهت سفارش و خرید در و پنجره آلومینیومی با کارشناسان نما تجارت آوش تماس حاصل فرمایید.

به نظر ما، درب و پنجره‌ آلومینیوم دوجداره از نظر ظاهر، طول عمر، سهولت نگهداری، صرفه‌جویی در مصرف انرژی و ایمنی خانواده در صدر فهرست قرار دارند. آن‌ها مطمئنا ارزان‌ترین پنجره دوجداره در بازار نخواهند بود، اما شما در قبال پول خود از ویژگی‌ها و مزایای زیادی برخوردار هستید. استفاده از راهنمای قیمت به شما تصور تقریبی از هزینه‌هایی که برای تعویض در و پنجره‌ آلومینیوم متحمل خواهید شد، خواهد داد.

تنها راه برای دانستن هزینه واقعی یک پروژه این است که آن را توسط یک متخصص اندازه‌گیری کنید و سپس یک قرارداد کتبی داشته باشید که تمام جنبه‌های کار، از عرضه تا نصب، و همه ضمانت‌ها را پوشش دهد.

جهت مشاوره و خرید تماس بگیرید
09127957099 09125595841

سوالات متداول درباره درب و پنجره آلومینیوم

نه، تقریباً هر پنجره ای را می توان به هر شکلی در مورد پروفیل‌های آلومینیومی ساخت.
بله، واقعاً تنوع این نوع محصولات آلومینیومی آنقدر زیاد است که هر مدل و شکل پنجره ای را می‌توان در پروژه‌ها پیاده سازی کرد.
 
با توجه به قیمت اصلی آلومینیوم و گرانی این محصول، عموماً از این محصول در پروژه‌های خاص و لوکس استفاده می‌شود. علاوه بر این، به دلیل استحکام و گوناگونی این الگوی پروفیل، باید از آلومینیوم در پروژه‌هایی با ابعاد بزرگ و غیراستاندارد و اشکال کرتین وال استفاده کرد.


:: برچسب‌ها: قیمت در و پنجره آلومینیومی - در و پنجره آلومینیومی - در و پنجره آلومینیوم - قیمت پنجره آلومینیومی ترمال بریک - پنجره آلومینیومی ترمال بریک ,
:: بازدید از این مطلب : 66
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 آذر 1456 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Avash

در و پنجره آلومینیومی

 

در و پنجره‌ آلومینیومی درحال حاضر با توجه به اقلیم کشورمان و عدم مقرون به صرفه بودن در و پنجره چوبی و نقاط ضعف درب‌های یو پی وی سی و آهنی توانسته به خوبی توقعات بازار از قبیل (امکان ساخت در سایز و رنگ‌های مختلف ، عایق بودن ، تنوع در سیستم های بازشو و …) را برآورده سازد.
بسیاری از مردم اولین نسل از در و پنجره‌ آلومینیومی را به یاد دارند. در و پنجره‌هایی که در مقایسه با در و پنجره‌های آهنی از عایق‌بندی مناسب‌تری برخوردار بودند. به همین علت در بدو ورود به بازار هواداران زیادی را به خود جلب کردند. در سال‌های اخیر با واردات پروفیل‌های آلومینیومی نسل نو به ایران ابتدا از آلمان و سپس ترکیه و… در و پنجره دوجداره نوین تولید و جایگزین در و پنجره‌های نسل اول شدند. البته نوع مواد اولیه استفاده شده در این در و پنجره‌های آلومینیومی نیز برتری ویژه‌ای به آن‌ها بخشیده است.در مقاله پیش رو بیشتر به خصوصیات در و پنجره‌ آلومینیومی خواهیم پرداخت.

جهت خرید و استعلام قیمت پنجره دو جداره و قیمت پنجره آلومینیومی می‌توانید با شماره‌های
09127957099 و 09125595841 تماس بگیرید.

 

در و پنجره آلومینیومی چیست؟

در و پنجره‌ آلومینیومی از آلیاژ آلومینیوم با گرید ۶۰۶۳ (آلیاژ آلومینیوم مخصوص استفاده در صنعت ساختمان) با اشکال بسیار متنوع  ساخته می‌شود. این ماده مقاومت خوبی در برابر خوردگی داشته و با روش آنودایزینگ و الکترو استاتیک با دو نوع پوشش، قابلیت رنگ‌پذیری دارد. این در و پنجره‌ها نسبت به در و پنجره‌های فولادی و یو پی وی سی قیمت بالاتری دارند.

طراحی مدرن پنجره آلومینیومی

انواع در و پنجره آلومینیومی

   ۱. در و پنجره آلومینیوم نسل قدیم یا سنتی

این نوع از آلومینیوم از دو نوع پروفیل ایجاد شده است.

  • پروفیل اس تی ST
  • پروفیل کرونت (Coronet)    
    اختلاف بین این دو نوع پروفیل در هندسی مقطع‌شان است. با توجه به ویژگی‌های برتر پروفیل‌های ST نسبت به پروفیل‌های کرونت از قبیل عایق‌بندی مناسب ، امکان نصب قفل‌های مناسب و محکم، قابلیت رگلاژهای طولانی مدت و مقاوم بودن بیشتر، فقط پنجره آلومینیومی ST در بازار موجود می‌باشد.

   ۲. در و پنجره ترمال بریک 

در و پنجره‌ آلومینیومی ترمال بریک از انواع‌ پنجره‌های عایق نسل نو و دارای خاصیت شکست انتقال گرما از نوع پل حرارتی هستند.

از آن‌جایی که در پنجره ترمال بریک از لاستیک پلی آمیدی بین دیواره‌های داخلی و خارجی پروفیل استفاده شده عایق حرارتی خوبی هستند.

پنجره عایق به پنجره‌هایی گفته می‌شود که معمولاً با نام پنجره دو جداره یا شیشه دو جداره یا پنجره سه جداره شناخته می‌شوند.
بیشتر بدانید

در و پنجره‌ آلومینیومی ترمال بریک تولیدی در شرکت نما تجارت آوش با اشکال و سایزهای متنوع تحت نام‌های به شرح ذیل به بازار ارائه می‌گردد:

  •   سیستم جنرال در سایزهای 60 و 70 و 80 میلیمتر با امکان بازشوی تک و دو حالته و کشویی
  •   سیستم مستر در سایزهای 60 و 70 میلیمتر با امکان بازشوی تک و دو حالته و کشویی
  •   سیستم فلت در سایزهای 65 و 75 و 85 میلیمتر با امکان بازشوی تک ودو حالته و کشویی
  •   سیستم لیفت اسلایدینگ در سایزهای 92 و 128 میلیمتر با امکان استفاده از انواع غلطک
  •   سیستم هیدن ونت یا لنگه مخفی

پنجره ترمال بریک لیفت اند اسلاید

   ۳. در و پنجره نرمال

در و پنجره‌ آلومینیومی نرمال به دلیل عدم استفاده از تیغه پلی آمید در آن‌ها نسبت به در و پنجره‌های ترمال بریک کم‌تر عایق بوده ولی امکان ساخت انواع در و پنجره مشابه در و پنجره ترمال بریک در این سیستم (بجز سیستم لیفت اسلایدینگ و هیدن ونت) مهیا می‌باشد.

قیمت پنجره آلومینیومی نرمال

مزایای در و پنجره آلومینیومی

در و پنجره‌های آلومینیومی در مقایسه با دیگر پنجره‌ها مزیت‌های بیشتری مانند موارد زیر را دارد که وجود آن‌ها موجب استقبال مردم از این نوع در و پنجره شده است.

  1. مقاومت بالا در برابر شرایط آب و هوایی، زنگ زدگی و خوردگی
  2. قابلیت جذب نور بیشتر به دلیل داشتن فریم‌های باریک
  3. کاهش مخارج به علت عدم نیاز به تعمیر و مقاومت بالا
  4. قابلیت انعطاف‌پذیری در و پنجره آلومینیومی و تنظیم مطابق با ضخامت دیوارها
  5. استحکام و پایداری بالا علیرغم وزن بسیار پائین
  6. عمر طولانی
  7. ظاهر زیبا و تنوع اشکال در و پنجره آلومینیومی
  8. قابلیت بازیافت به دلیل عدم شیمیایی بودن دوست‌دار محیط زیست
  9. قیمت مناسب
  10. قابلیت تولید در طیف رنگی وسیع با هر سلیقه‌ای

 

از مهم‌ترین مزایا استفاده از پنجره‌های آلومینیومی در مقایسه با پنجره‌های دیگر، مقاومت بالای پنجره‌ها به لحاظ استاتیکی و مقاومت در مقابل خوردگی و‌ رنگ پذیری و…‌ است.

به دلیل خصوصیات بالا، در و پنجره‌ آلومینیومی جهت استفاده ساختمانی بسیار مناسب بوده و محصولات نما تجارت آوش با کیفیت بالا و با استفاده از تکنولوژی توسعه یافته عرضه می‌شوند.
بیشتر بدانید

معایب در و پنجره آلومینیومی

  • چگالش یا تراکم: رطوبت و یخ زدگی به طور بالقوه می‌تواند موجب ایجاد مشکلاتی داخل پنجره‌های آلومینیومی بشود، اگرچه این مشکل را می‌توان با پر کردن با مواد دیگر حل کرد.
  • مناسب نبودن برای دریا : فریم‌های آلومینیومی اگرچه در برابر آب مقاوم هستند، ولی می‌توانند توسط آب دریا خورده شوند.
  • ضعف انتقال حرارت: آلومینیوم در هوای گرم و سرد نسبت به سایر پنجره ها خوب نیست، اما این مشکل با درزگیری یا ترمال بریک قابل حل است.

برتری در و پنجره آلومینیوم در مقایسه با در و پنجره upvc

مقاومت در و پنجره‌های آلومینیومی در برابر رطوبت و خوردگی مشابه فولاد ضد زنگ و فایبرگلاس و می‌توانند تا ۶۰% در برابر سرما و گرما عایق باشند. تنوع رنگ‌پذیری و امکان ساخت این نوع پنجره در سایزهای بزرگ به دلیل مقاومت استاتیکی بیشتر در مقایسه با متریال‌های رقیب از خصوصیات‌های بارز این نوع در و پنجره می‌باشد.

در و پنجره‌های یو پی وی سی تقریباً یک‌بار قابل استفاده بوده و در نهایت به صورت ضایعات به فروش می‌رسند و بهای مادی قابل توجهی ندارند.
بیشتر بدانید

نصب در و پنجره آلومینیومی

جایگزین کردن در و پنجره‌‌های آلومینیومی به جای در و پنجره‌های‌ قدیمی توسط متخصصان بسیار ماهر انجام می‌شود. احتمال تخریب دیوارها موقع تعویض در و پنجره وجود دارد اما اصلا جای نگرانی نیست، زیرا میزان تخریب بسیارکم خواهد بود. پس از برداشتن پنجره‌های قدیمی توسط متخصصان آموزش دیده نما تجارت آوش، محل نصب کاملاُ تمیز شده و سپس چهارچوب در جایگاه خود قرار گرفته و در مرحله آخر با ایجاد سوراخ‌های مناسب در چارچوب، در و پنجره آلومینیومی جدید روی آن نصب می‌گردد. با تزریق چسب و فوم مخصوص، در و پنجره‌ها عایق‌بندی می‌شوند. با استفاده از این پروفیل آلومینیومی دوجداره، خانه یا محل کار شما نه تنها از عوامل مضر محیطی در امان می‌ماند، بلکه نمای کلی ساختمان نیز زیبا می‌شود.

نصب و راه اندازی در و پنجره آلومینیومی

بهترین راهنما جهت انتخاب و نصب پنجره‌های آلومینیومی برای مصرف‌کنندگان، مراجعه به کارشناسان این صنعت می‌باشد. در این خصوص کارشناسان شرکت نما تجارت آوش از زمان طراحی ساختمان تا آخرین مرحله از ساخت می‌توانند، بهترین مشاوره را به شما ارایه دهند.
بیشتر بدانید

قیمت در و پنجره آلومینیومی

سوال با اهمیتی که امکان دارد برای ما پیش بیاید این است که چطور قیمت در و پنجره آلومینیومی را حساب کنیم و چه عوامل تعیین‌کننده هستند.

امروزه برای محاسبه قیمت‌ها از نرم‌افزارهای زیادی استفاده می‌شود و اندازه‌های عرض و ارتفاع و فضاهای بازشو پنجره پارامترهای تعیین‌کننده هستند.

به طور کلی در محاسبه قیمت در و پنجره آلومینیومی مقدار وزن پروفیل استفاده شده، قیمت یراق آلات و متعلقات مصرفی، دستمزد تولید محاسبه و به متر مربع به مشتریان محترم ارائه می‌گردد. قیمت شیشه نیز بر اساس رنگ و سایز محاسبه و به مبلغ در و پنجره اضافه می‌شود و معمولا برای پروژه‌های داخل تهران ۱۰٪  هزینه نصب به مقادیر فوق محاسبه می‌گردد.

نگهداری در و پنجره آلومینیومی

نگهداری آسان در و پنجره‌های آلومینیومی، یکی از بهترین خصوصیات آن‌هاست. برای محافظت از در و پنجره آلومینیومی فقط کافیست با یک پارچه یا اسفنج مرطوب آن‌ها را تمیز کنید. مزیت اصلی این در و پنجره‌ها در مقایسه با مدل‌های UPVC عدم تغییر رنگ در طول زمان می‌باشد. عموماً این محصولات نیازی به رنگ‌آمیزی منظم نداشته و تمیز نگه‌داشتن آن‌ها جهت حفاظت از ظاهر و زیبایی خانه کافیست.

برای جلوگیری از آسیب دیدن در و پنجره آلومینیومی ، پیشنهاد می‌شود کلیه کارهای نگهداری و سرویس توسط افراد متخصص انجام شود تا در و پنجره‌ها آسیب نبینند. عملیات تعمیر و سرویس ممکن است شامل نصب و تعویض لوازم جانبی، تعمیر اتصال پروفیل‌‎های آلومینیومی و بازدید دستگیره باشد. همان‌گونه که کارشناسان پیشنهاد می‌کنند، بهتر است این در و پنجره‌ها را دو بار در سال چک کنید.

چگونه پنجره کشویی را تمیز کنیم

نکات مهم برای نگهداری و تعمیرات پنجره‌های آلومینیومی چیست؟ بازدید دوره‌ای کارشناسان و رگلاژ پنجره‌ها و یراق آلات مصرفی بسیار مفید خواهد بود.
مهم

سخن پایانی

استفاده از در و پنجره‌ آلومینیومی علاوه بر ایجاد ظاهری خوب و زیبا، فواید زیادی نیز دارد. با به کار گیری از این محصولات در محیط کار و همچنین زندگی خود نه تنها می‌توانید آرامش خاطر را به ارمغان بیاورید، بلکه می‌توانید از هدر رفتن انرژی زیاد ناشی از ورود سرما و گرما از پنجره جلوگیری کنید. خرید محصولات آلومینیومی به معنای کمک به طبیعت است. زیرا این محصولات مواد کاملا طبیعی هستند.

اکنون که با مزایای استفاده از در و پنجره‌های آلومینیومی آشنا شدید می‌توانید به سایت شرکت در و پنجره آلومینیومی نما تجارت آوش مراجعه کنید و این محصولات را خریداری کنید.

جهت مشاوره و خرید تماس بگیرید
09127957099 09125595841

سوالات متداول درباره در و پنجره آلومینیومی

بله، اما ما آن را توصیه نمی‌کنیم، زیرا در و پنجره‌ آلومینیومی به علت روکش پودری یا آب‌کاری (آنودایزینگ) بسیار سخت و بادوام می‌شود.
 
به دلایل زیر پنجره‌های آلومینیومی از پنجره های UPVC بهتر هستند: ۱. قطعا آلومینیوم از UPVC قوی‌تر است، به این معنی که یک قاب آلومینیومی با مقطع نازک‌تر و سطح شیشه‌ای بزرگتر از UPVC است. ۲. آلومینیوم قابلیت پوشش با انواع رنگ را دارد. ۳. تنوع بسیار در نوع بازشو ۴. با این وجود، در و پنجره‌ آلومینیومی نرمال نسبت به یو پی وی سی هادی گرما و سرما است، بنابراین به اندازه چوب یا UPVC در کم کردن انتقال دمای قاب کارآمد نیست.
به دلایل زیر پنجره‌های آلومینیومی از پنجره های UPVC بهتر هستند: ۱. قطعا آلومینیوم از UPVC قوی‌تر است، به این معنی که یک قاب آلومینیومی با مقطع نازک‌تر و سطح شیشه‌ای بزرگتر از UPVC است. ۲. آلومینیوم قابلیت پوشش با انواع رنگ را دارد. ۳. تنوع بسیار در نوع بازشو ۴. با این وجود، در و پنجره‌ آلومینیومی نرمال نسبت به یو پی وی سی هادی گرما و سرما است، بنابراین به اندازه چوب یا UPVC در کم کردن انتقال دمای قاب کارآمد نیست.
با آنکه پنجره‌های آلومینیومی بادوام و بسیار جذاب هستند، ولی این مواد به علت رسانایی، یک ضعف دارند. ما در شرکت نما تجارت آوش از سال‌ها تجربه خود برای کاهش این مشکل استفاده می‌کنیم. پنجره‌های آلومینیومی با شکاف حرارتی پلی آمید موجب فضای گرم بین صفحات و شیشه (برای کاهش انتقال حرارت) طراحی شده‌اند.
قیمت ساخت در و پنجره آلومینیومی براساس وزن پروفیل مصرفی و تعداد و نوع و برند یراق آلات مورد نیاز و نوع و ضخامت و رنگ شیشه محاسبه می‌شود.
در صورتی که نقشه در و پنجره آلومینیومی یا نمای خود را دارید می‌توانید به کارشناسان شرکت ارایه کنید و پس از مشاوره پیش فاکتور را دریافت و پس از آن اقدام به عقد قراداد کنید. در غیر این صورت کارشناسان ما از پنجره‌ها یا نمای شما نقشه تهیه و سپس مشاوره فنی و استعلام قیمتی را به شما تقدیم می‌کنند.آیا پنجره‌های آلومینیومی مقاومت بیشتری نسبت به سایر مواد دارند؟
پنجره های آلومینیومی با در نظر گرفتن وزن کم نسبت به تمامی متریال های دیگر به جز آهن به لحاظ مقاومت استاتیکی مقاوم تر هستند.آیا پنجره‌های آلومینیومی انرژی‌افزایی در مناطق سرد را دارند؟
درصورتی که از پروفیل های ترمال بریک استفاده شود، قطعا در مناطق سردسیر اتلاف انرژی بسیار کاهش پیدا می کند.آیا پنجره‌های آلومینیومی به ایجاد عایق حرارتی مناسب در مناطق گرم کمک می‌کنند؟
اصولا چه منطقه سرد و چه گرم باشد، استفاده از پروفیل های ترمال بریک کمک شایانی به جلوگیری از اتلاف انرژی می‌کند.


:: برچسب‌ها: قیمت در و پنجره آلومینیومی - در و پنجره آلومینیومی - در و پنجره آلومینیوم - قیمت پنجره آلومینیومی ترمال بریک - پنجره آلومینیومی ترمال بریک ,
:: بازدید از این مطلب : 68
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 آبان 1456 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Avash

قیمت در و پنجره آلومینیومی در شرکت نما تجارت آوش بر پایه تمامی شاخص‌های قیمتی بازار در و پنجره آلومینیومی در ایران مشخص می‌شود. نوسانات بازار جهت تعیین قیمت در و پنجره دوجداره آلومینیومی تا آخرین بررسی روزانه نظارت می‌شود تا قیمت نهایی در و پنجره به شکل صحیح در اختیار مشتریان قرار گرفته شود. قیمت به روز در و پنجره آلومینیومی بر پایه وزن و ابعاد حساب می‌شود. (قیمت آلومینیوم براساس آخرین قیمت گرید 6063 در بورس به علاوه دستمزد تولید و رنگ بر اساس داده‌های شرکت تولید کننده پروفیل در اختیار نما تجارت آوش قرار می‌گیرد).

نرخ جهانی آلومینیوم در بورس لندن

 در این مقاله با شما خواهیم بود تا آخرین قیمت در و پنجره آلومینیومی با سیستم‌های نوین پروفیل و نحوه حساب کردن قیمت پنجره آلومینیومی را بررسی کنیم.

جهت خرید و استعلام قیمت پنجره دو جداره و قیمت پنجره آلومینیومی می‌توانید با شماره‌های
09127957099 و 09125595841 تماس بگیرید.

 

لیست قیمت در و پنجره آلومینیوم درشرکت نما تجارت آوش

ردیف طرح نام سیستم نوع پروفیل رنگ عرض mm ارتفاع mm مساحت m2 شیشه فی واحد (ریال) قیمت کل (ریال)
1 فلت لولایی ترمال بریک پودری الوان 1000 1000 1 4+6 ساده 40,510,000 40,510,000
2 فلت لولایی ترمال بریک پودری الوان 1000 1000 1 4+6 ساده 90,450,000 90,450,000
3 فلت لولایی ترمال بریک پودری الوان 2000 1000 2 4+6 ساده 62,900,000 125,800,000
4 فلت لولایی ترمال بریک پودری الوان 3000 1000 3 4+6 ساده 70,366,667 211,100,000
5 فلت لولایی ترمال بریک پودری الوان 4000 1000 4 4+6 ساده 61,600,000 246,400,000
6 فلت لولایی ترمال بریک پودری الوان 1000 2000 2 4+6 ساده 74,470,000 148,940,000
7 فلت کشویی جفت ریل ترمال بریک پودری الوان 2000 1000 2 4+6 ساده 70,750,000 141,500,000
8 فلت کشویی سه ریل ترمال بریک پودری الوان 3000 1000 3 4+6 ساده 91,600,000 274,800,000
9 فلت کشویی جفت ریل ترمال بریک پودری الوان 4000 1000 4 4+6 ساده 67,275,000 269,100,000

عوامل موثر در قیمت در و پنجره آلومینیومی چیست؟

عوامل متفاوتی در قیمت در و پنجره آلومینیومی تاثیرگذار است. با عنایت به هر یک از این عامل‌ها گزینه‌های زیادی جهت انتخاب می‌باشد که بسته به درآمد خود می‌توانید فاکتور مورد نظر را جهت خرید و نصب پنجره دو جداره برگزید. بعضی از عوامل موثر بر قیمت پنجره دوجداره به شرح زیر است:

عوامل موثر در قیمت در و پنجره آلومینیومی

  1. انواع پروفیل مصرفی

    انواع پروفایل همواره به دو نوع نرمال یا ترمال بریک و انواع سیستم‌های بازشو از قبیل سیستم جنرال، فلت یا … قسمت می‌شوند. در حقیقت این سیستم‌ها براساس نوع بازشو (اعم از کشویی یا بازشو ) و نیز ژیومتری پروفیل، شکل و Shape آن، در پنجره دو جداره می‌باشد. در این مورد، سری 60 یا 70 یا 80 و یا … به معنای عرض مقطع به میلی‌متر است. هر چه مقطع پروفیل بزرگتر باشد، وزن پروفیل بیشتر و در نتیجه قیمت در و پنجره آلومینیومی دوجداره افزایش می‌یابد.

     

    لطفا توجه داشته باشید که وزن فاکتور اصلی در قیمت‌گذاری سیستم‌‌های متفاوت می‌باشد.
    قابل توجه

    پروفایل‌ها در تعیین قیمت در و پنجره آلومینیومی بر اساس کاربرد و شکل چهار نوع اصلی دارد:

    • فریم: به عنوان چارچوب کاربرد دارد. 
    • لنگه: کاربرد آن به عنوان لنگه باز است.
    • مولیون: منقسم‌های عرضی وارتفاعی در و پنجره 
    • متعلقات آلومینیومی: کاربرد اصلی آن‌ها اتصال مکانیکال اضلاع پنجره می‌باشد.

    انواع پروفیل در و پنجره آلومینیوم

    شاخص قیمتی رنگ در و پنجره دو جداره آلومینیومی تکنولوژی پوشش آن‌ها به سه روش عمده پودری powder coating و آبکاری Anodysing و Decoral تقسیم می‌باشد.
    مهم

  2. ابعاد پنجره

    در صورت گوناگونی اندازه در و پنجره‌ها، اندازه‌گیری تمام آن‌ها و جهت تعیین قیمت در و پنجره آلومینیومی برای هر متر مربع ضروری است. به عنوان نمونه، اگر مساحت کل در و پنجره‌های آلومینیوم در یک ساختمان 30 متر مربع باشد، قیمت آخر از ضرب کردن مساحت کل در قیمت هر متر مربع تعیین می‌شود.

  3. نوع یراق پنجره

    از ویژگی‌های موثر دیگر قیمت در و پنجره آلومینیومی، استفاده از انواع یراق آلات است. این اقلام تحت تاثیر برند و شرکت سازنده و همچنین کیفیت متریال آن هستند.

  4. شیشه دوجداره

    قسمت اعظم پنجره از شیشه ایجاد شده است. بنابراین شیشه تاثیر زیادی در قیمت در و پنجره آلومینیومی نهایی دارد. انواع شیشه‌های لمینت، سندبلاست، هوشمند و سکوریت در بازار موجود است. شیشه‌های هوشمند و شیشه‌های لمینت به دلیل استفاده و شرایط خاص تولید، قیمت نسبتاً بالایی نسبت به سایر انواع شیشه دارند. شیشه‌های دوجداره در انواع رنگ‌ها و همچنین رنگ‌های رفلکس متنوع در بازار موجود است. تغییر انتخاب از شیشه ساده به شیشه رنگی یا آینه‌ای نیز قیمت آن را افزایش می‌دهد.

  5. هزینه حمل و نقل و نصب پنجره در تعیین قیمت در و پنجره آلومینیومی

    به خاطر داشته باشید که بعد از خرید و پرداخت مبلغ پنجره دوجداره، باید هزینه نصب وحمل آن‌ها را پرداخت کنید. نصب در و پنجره یک کار تخصصی و فنی است که نیازمند مهارت و دانش خاصی است. همچنین به علت اینکه وزن و اندازه پنجره‌ها، کاری پرزحمت می‌باشد. هزینه داشتن آن بسیار عقلانی است.

    هزینه حمل و نقل و نصب پنجره

  6. وارداتی بودن برند در و پنجره

    قیمت در و پنجره آلومینیومی وارداتی طبیعتاً گران‌تر از تولید داخل هستند. در و پنجره خارجی به دلار یا یورو و… خریده شده و هزینه تولید آن‌ها شامل هزینه حمل و نقل از کشور مبدا به ایران می‌باشد.
    با وجود اینکه در و پنجره‌های خارجی از کیفیت خوبی برخوردار هستند، اما برندهای خوب و باکیفیتی در تولید در و پنجره دوجداره در ایران وجود دارد که به لحاظ کیفی اختلاف کمی با آن‌ها دارد.

محاسبه آنلاین قیمت در و پنجره آلومینیومی

بعضی شرکت‌ها و سایت‌ها توانایی ارائه محاسبه قیمت در و پنجره آلومینیومی را به صورت برخط یا آنلاین دارند. از این جهت برای تخمین قیمت بایستی اطلاعاتی مثل ابعاد و نوع پنجره، تعداد، نوع و مشخصات شیشه را وارد کنید. با این همه لطفا توجه داشته باشید که این برآورد با قیمت نهایی اختلاف دارد. برای اطلاع از قیمت دقیق، توصیه می‌کنیم با یک شرکت معتبر مانند نما تجارت آوش تماس بگیرید.

لطفاً توجه داشته باشید که محاسبه قیمت در و پنجره آلومینیومی برخط به طور معمول بر پایه اطلاعات استاندارد و میانگین‌های صنعت می‌باشد. ممکن است تمام جزئیات و مشخصات مربوط به نیازهای شما را دقیقاً منعکس نکند.

عواملی مانند ابعاد دقیق محصول، جنس و کیفیت، میزان پیچیدگی نصب و شرایط خاص محل نصب می‌تواند به میزان چشمگیر بر قیمت موثر باشد. پس بهتر است برای دریافت قیمت در و پنجره آلومینیومی دقیق با واحد فروش نما تجارت آواش تماس بگیرید و مشخصات دقیق را با آن‌ها در میان بگذارید تا بر اساس نیاز شما قیمت نهایی را عرضه کنند.

بهترین راهکار برای صرفه‌جویی در هزینه نصب و خرید پنجره‌های آلومینیومی چیست؟ ارتباط با متخصصان این صنعت قطعاً بهترین راهکار می‌باشد. متخصصین فروش در نما تجارت آوش بهترین راهکار را با توجه به دیدگاه اولیه معمار بنا و خواسته و سلیقه کارفرما به مشترین عزیز ارایه می‌دهند.
قابل توجه

قیمت انواع در و پنجره آلومینیومی

  1. قیمت در و پنجره آلومینیومی کشویی ساده

در و پنجره‌ آلومینیوم نوع کشویی ساده به طور معمول دارای مکانیزم باز و بسته شدن به شکل کشویی هستند. قیمت این نوع پنجره منوط به اندازه، شکل، جنس پروفیل، تراکم آلومینیوم و بهره بردن از سیستمی کشویی متناسب با موقعیت جغرافیایی ساختمان متفاوت است. درهای آلومینیوم کشویی به طور معمول از نظر ساختاری و مکانیکی ساده‌تر هستند و به همین علت می‌توانند قیمت کمتری در مقایسه با لیفت داشته باشند.

قیمت در و پنجره آلومینیومی کشویی ساده

  1. قیمت در و پنجره آلومینیومی کیلویی

درست است که در و پنجره آلومینیومی با توجه به ابعاد، ضخامت، نوع پروفیل آلومینیومی، طراحی، جزئیات فنی و سایر خصوصیات قیمت‌گذاری می‌شوند. بنابراین ارائه قیمت دقیق و کامل برای یک کیلو در آلومینیومی بسیار مشکل است.

در کل قیمت در و پنجره آلومینیومی بر اساس سایز و خصوصیات آن (مانند طرح، ضخامت، رنگ، نوع شیشه، جزئیات وجود، مکانیزم قفل و سایر متعلقات) مشخص و به متر مربع ارایه می‌شود. بعلاوه عوامل محلی مانند منطقه جغرافیایی، رقابت بازار، هزینه‌های نصب و نگهداری، شرکت‌ها و فروشندگان همچنین می‌توانند بر قیمت در و پنجره آلومینیومی نهایی موثر باشند.

  1. قیمت پنجره آلومینیومی ترمال بریک

قیمت در و پنجره آلومینیومی ترمال بریک می‌تواند متاثر از عوامل مختلفی باشد. در زیر به بررسی بعضی عواملی می‌پردازیم که می‌توانند بر قیمت این نوع پنجره موثر باشند:

  • ابعاد و اندازه: طول و عرض پنجره می‌تواند تاثیر زیادی در قیمت بگذارد. پنجره های بزرگ و سفارشی می‌توانند گران‌تر از پنجره های کوچکتر و یا استاندارد باشند.
  • طراحی و سبک: طراحی و ظاهر یک پنجره می‌تواند بر قیمت قیمت در و پنجره آلومینیومی تأثیر بگذارد. پنجره‌هایی با طرح‌های خاص، پنجره‌های منحصر به فرد و پنجره‌هایی با جزئیات تزئینی بیشتر می‌توانند هزینه بیشتری داشته باشند.
  • مواد و کیفیت: استفاده از مواد مرغوب می‌تواند قیمت در و پنجره آلومینیومی را افزایش دهد. پنجره‌‌های آلومینیومی با کیفیت بالا با قطعات ترمال بریک با کیفیت می‌توانند گران‌تر باشند.
  • نوع شیشه: نوع شیشه استفاده شده در پنجره نیز می‌تواند بر قیمت در و پنجره آلومینیومی تأثیرگذار باشد. پنجره‌هایی که از شیشه‌های با ویژگی‌های خاص مانند عایق حرارتی، عایق صوتی یا امنیتی استفاده می‌کنند، ممکن است قیمت بیشتری داشته باشند.
  • فناوری تولید: به کار گیری از فناوری پیشرفته‌تر در تولید پنجره می‌تواند مستقیماً بر بها آن اثر بگذارد. پنجره‌ ساخته شده با فناوری و فرآیندهای ساخت پیشرفته می‌تواند هزینه بیشتری داشته باشد.
  • ویژگی‌ها و لوازم جانبی: ویژگی‌ها و لوازم جانبی مثل قفل، دستگیره، پرده شب و روز، سیستم تهویه و غیره نیز می‌تواند بر قیمت در و پنجره آلومینیومی تأثیر بگذارد.

در پایان توجه داشته باشید که قیمت در و پنجره آلومینیومی نهایی ترمال بریک تاپیر به عوامل ذکر شده در بالا و ایضاً نوع بازار و شرایط بومی وابسته است. بهترین راه برای اطلاع از قیمت‌های دقیق این است که با سازنده یا فروشنده معتبر همانند کارشناسان نما تجارت آوش مشورت کنید.
 قیمت پنجره آلومینیومی ترمال بریک دوجداره

  1. قیمت پنجره آلومینیومی دست دوم

هزینه پنجره‌های آلومینیومی دست دوم طبق معمول کمتر از قیمت در و پنجره آلومینیومی نو است، به این علت که این پنجره در قبل مورد استفاده قرار گرفته است و عامل‌هایی مثل وضعیت، سلامت و عمر مفید پنجره می‌تواند بر آن اثر بگذارد. قیمت پنجره‌های آلومینیومی دست دوم منوط به شرایط خرید و فروش بازار دست دوم و وضعیت پنجره می‌تواند متفاوت باشد.

برای اطلاع از قیمت در و پنجره آلومینیومی دقیق دست دوم خوب است سری به بازار دست دوم بزنید و با نمایندگی‌های داخلی تماس بگیرید. می‌توانید آگهی‌های فروش پنجره آلومینیومی دست دوم را در اینترنت، آگهی‌های محلی یا گروه‌های رسانه‌های اجتماعی مرتبط پیدا کنید. اطلاعاتی مانند ابعاد پنجره، شرایط استفاده، عمر مفید باقیمانده و وضعیت کلی پنجره را به فروشنده بگویید تا قیمت در و پنجره آلومینیومی را به شما پیشنهاد دهد.

در عین حال باید توجه داشت که هنگام خرید در و پنجره‌ دوجداره آلومینیومی دست دوم، بررسی دقیق و کامل پنجره قبل از خرید بسیار مهم است. بررسی وضعیت فیزیکی، استفاده صحیح از پنجره، وضعیت شیشه و سیستم باز و بسته شدن آن از جمله مواردی است که بایستی مورد توجه قرار گرفته تا اطمینان حاصل شود که پنجره کارکرده‌ای که قصد خرید آن را دارید به درستی کار می‌کند و قابل استفاده مجدد است.

  1. قیمت در آلومینیومی لیفت اند اسلاید

قیمت در و پنجره آلومینیومی لیفت اند اسلاید مانند انواع دیگر به سایز و رنگ وشیشه و برند یراق و… وابسته است. وزن بازشو (شامل وزن آلومینیوم لنگه و شیشه) عامل مهم در تعیین نوع یراق مصرفی است. قبل از تصمیم به خرید این نوع پنجره حتما از تحمل وزن شیشه توسط لنگه بازشو و تحمل وزن مجموع لنگه آلومینیومی و شیشه توسط یراق پیشنهادی اطمینان حاصل کنید.

 

بهترین راه جهت کشف بهترین قیمت در و پنجره آلومینیومی مناسب لیفت اند اسلاید تماس با کارشناسان نما تجارت آوش است. آن‌ها می‌توانند بر اساس نیازها و شرایط خاص شما قیمت در و پنجره آلومینیومی مناسب را پیشنهاد دهند.
قابل توجه

هنگام خرید درهای لیفت اند اسلاید آلومینیومی توجه به مواد و کیفیت آن‌ها و همکاری با تامین کنندگان معتبر برای اطمینان از کیفیت و استحکام در ضروری است.

قیمت در آلومینیومی ترمال بریک

مقاله نمای کرتین وال را مطالعه کنید.
قابل توجه

مقایسه قیمت در و پنجره آلومینیومی لیفت و کشویی

  • قیمت در و پنجره آلومینیومی لیفت: یک در لیفت آلومینیومی به طور کلی ساختاری صفحه‌ای شکل دارد که با استفاده از مکانیزم‌های لیفت به بالا و پایین حرکت دارد. قیمت این نوع در بسته به اندازه، طرح، جنس آلومینیوم، مکانیزم لیفت و موقعیت جغرافیایی متفاوت است. در کل، در لیفت آلومینیومی به دلیل ساختار و مکانیزم پیچیده‌ای که دارد، گران‌تر از در کشویی است.
  • قیمت در و پنجره آلومینیومی کشویی : درهای کشویی آلومینیومی به طور معمول ساختاری دارند که مانند یک کشو باز و بسته می‌شوند. قیمت این نوع در نیز بسته به اندازه، طرح، جنس آلومینیوم و موقعیت جغرافیایی متفاوت است. درهای کشویی آلومینیومی به طور معمول از نظر ساختار و مکانیسم ساده‌تر هستند، بنابراین می‌توانند قیمت کمتری در مقایسه با در لیفت داشته باشند.

اصولا پنجره های آلومینیومی در مقایسه با انوع پی وی سی گرانتر هستند، ولی از پنجره‌های چوبی و کامپاند ارزان‌تر هستند.
قابل توجه

سخن پایانی

همان‌طور که در مطالب فوق ذکر شد قیمت در و پنجره‌ آلومینیومی می‌تواند متفاوت باشد و متاثر از عوامل مختلفی مانند نوع متریال، طراحی، شرکت سازنده و منطقه جغرافیایی متفاوت باشد. جهت بدست آوردن قیمت دقیق بهتر است با کارشناسان شرکت نما تجارت آوش تماس بگیرید و با بررسی دقیق، ، بهینه‌ترین برآورد قیمت را بدست بیاورید.

جهت مشاوره و خرید تماس بگیرید
09127957099 09125595841

سوالات متداول درباره قیمت در و پنجره آلومینیومی

پروفیل استفاده شده در فریم در بایستی از مقاومت بالاتری در مقایسه با فریم پنجره برخوردار باشد، اما در برخی موارد، برخی از کارگاه‌های غیرمسئول از همان پروفیلی که در ساخت پنجره‌ها استفاده می‌شود. برای کاهش قیمت در و پنجره آلومینیومی استفاده می‌کنند که باعث کاهش کیفیت در محصول خواهد شد.
با وجود سردرگمی قیمت ارز در کشور، قیمت‌گذاری یک کالای سفارشی کار ساده‌ای نیست و قیمت کالای تولیدی نیز دچار نوسان می‌شود، اما در عین حال، شرکت نما تجارت آوش برای مشتریان خود با توجه به قیمت ارز روزانه پیش فاکتور صادر می‌کند.
این نوع پنجره آلومینیومی ترمال بریک به علت عایق بودن و استحکام بیشتر در مقابل پنجره یو پی وی سی، قیمت بالاتری در حدود 2 تا 3 برابر دارد.
قیمت در و پنجره آلومینیومی دوجداره بسته به مدل آن‌ها اختلاف دارد. در مدل بازشو، هرچقدر بازشوی پنجره‌ها بیشتر و حالت باز شدن آن‌ها دشوارتر باشد، قیمت آن‌ها بالاتر است. نحوه تولید پنجره‌ها نیز بر قیمت آنها تأثیر می‌گذارد. به عنوان مثال پنجره‌های دوجداره که به صورت مکانیزه ایجاد می‌شوند، به علت صرفه‌جویی در هزینه با تولید مکانیزه قیمت کمتری در مقایسه با مدل‌هایی دارند که به صورت دستی و یا غیرمکانیزه ایجاد می‌شوند. علاوه بر این، مارک‌های مختلف همچنین قیمت‌های مختلفی دارند. هر برندی بر اساس کیفیت و روش ساخت خود قیمت در و پنجره آلومینیومی دوجداره را تعیین می‌کند.
بله، البته توسط کارشناسان صنعت
قطعا کمک می کند، ولی توجه فرمایید که نزدیک به ۸۰ درصد محصولات شرکت های تولید آلومینیوم در ایران مشترک می باشند و با درصد کمی از وزن باهم اختلاف دارند.
قیمت‌ها براساس مصوبات شرکت در تمام شهرها یکسان است، فقط قیمت نصب بر اساس دوری و نزدیکی به مرکز و سهولت و صعوبت کار متفاوت می‌باشد. کاربران عزیز در فرم تماس، شهر خود را اعلام می فرمایند، کارشناسان نما تجارت آوش در اسرع وقت جهت ارائه لیست قیمت تماس می‌گیرند.


:: برچسب‌ها: قیمت در و پنجره آلومینیومی - در و پنجره آلومینیومی - در و پنجره آلومینیوم - قیمت پنجره آلومینیومی ترمال بریک - پنجره آلومینیومی ترمال بریک ,
:: بازدید از این مطلب : 67
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 آبان 1456 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Avash
با سلام.به دنیای لوکس بلاگ و وبلاگ جدید خود خوش آمدید.هم اکنون میتوانید از امکانات شگفت انگیز لوکس بلاگ استفاده نمایید و مطالب خود را ارسال نمایید.شما میتوانید قالب و محیط وبلاگ خود را از مدیریت وبلاگ تغییر دهید.با فعالیت در لوکس بلاگ هر روز منتظر مسابقات مختلف و جوایز ویژه باشید.
در صورت نیاز به راهنمایی و پشتیبانی از قسمت مدیریت با ما در ارتباط باشید.برای حفظ زیبابی وبلاگ خود میتوانید این پیام را حذف نمایید.جهت حذف این مطلب وارد مدیریت وب خود شوید و از قسمت ویرایش مطالب قبلی ،مطلبی با عنوان به وبلاگ خود خوش امدید را حذف نمایید.امیدواریم لحظات خوبی را در لوکس بلاگ سپری نمایید...

:: بازدید از این مطلب : 56
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 0 0 | نظرات ()

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد